19

376 12 0
                                    

Matt'in iceri girdigini gorunce saskina ugradim istemsizce "NE?" diye ciglik attim. Karsimda oturan Jack'e baktigimda sasirmadigini gordum. Demek ki onceden planlanmisti. Matt yuzsuzce gulumseyerek yanimdaki sandalyeye oturdu ve sanki arkadas bulusmasina gelmis gibi garsonu cagirip kendisine bira istedi.

Ben hala uzerimden olayin sokunu atlatamazken onun bu laubali tavirlari beni sinirlendirmeye basliyordu. Neyseki once davranip beni az da olsa onunla muhatap olmaktan kurtardi.

"Neden burada oldugumu merak ediyorsundur dogal olarak" dedi piskince. Cevap vermeden gozlerinin icine bakmaya devam ettim.

"Direk konuya gireyim o zaman. Damon, birkac ay sonra dogacak olan cocugumuzun velayetini Jack ve ben alacagiz. Birkac gun icinde de evlenecegiz zaten. Bu konuda sorun cikarmaman senin iyiligin icin guzel olur zira Jack'in hic dava kaybetmemis cok basarili bir avukati var ve biliyorsun ki biz evli oldugumuz icin cocugu mahkeme bize verir. Bu yuksek bir olasilik ve en onemlisi o cocugu yapmak icin one atilan partner bendim. Bu durumda biyolojik olarak benim cocugum olmus oluyor. Buna karsin yapabilecegin pek birsey yok. Avukat olayini da seni korkutmak icin soylemedim sadece her acidan kendimizi garantiye almamiz gerekiyordu anlarsin ya"

Anlattiklarini donuk bir sekilde dinliyordum. Yarisindan sonra gozlerim karardi. Sesleri duymamaya basladim. Sokun etkisiyle bir sure hic kipirdamadan durdum.

Matt ne zaman boyle kotu bir insana donusmustu. Ben onca yil kiminle evliydim. Icinde her zaman bu yan var miydi yoksa sonradan mi oldu? Bir insanin karakteri sonradan degismez demek ki hep boyleydi. Daha da sinirlenip bu sefer kendime kizdim. Nasil bu kadar aptal olabildim?

Diyecek hicbir sey bulamiyordum. Matt'te bunu anlamis olacak ki;

"Sasirman gayet normal ve muhtemelen diyecek birsey bulamiyorsundur ve bu olaylara da anlam veremiyorsundur. Her bir olayin sebebini ilerleyen zamanlarda anlayacaksin. Sadece sana sunu soylemeliyim. Biz hicbir zaman gercekten evli olmamistik. Olanlar icin uzgunum ama boyle olmasi gerekiyordu. Hayat acimasizdir"

Duyduklarim karsisinda tekrar sok oldum. Evliligimiz de mi yalandi? Buna inanmak cok zor cunku Matt'in beni gercekten sevdigine, benimle gercekten mutlu olduguna sadece inanmakla kalmiyor hissediyordum da. Bu kadar iyi bir oyuncu olabilecegi aklimin ucuna dahi gelmezdi.

Bedenim gucsuzlesmisti. Bitkin dusmustum. Arkadan yuksek bir ses geldi. Ben ne oldugunu anlamadan bir kiz gelip Matt'in suratina sert bir yumruk gecirdi. Inanmiyorum bu Liza'ydi. Ama ilk defa onun burada olmasina sevinmistim. Matt aci icinde bagirarak yere duserken. Lizzy geldi ve bana sarildi. Onun sayesinde tekrar guc buldum ve yerimden kalktim. Jack, yerde yatan Matt'in basinda duruyor onu uyandirmaya calisiyordu. Matt bayilmisti. Liza'nin bu kadar guclu oldugunu gordugumde yuzumde istemsiz bir tebessum olustu. Ben ondan, o benden guc alarak mekandan cikip evimizin yolunu tuttuk.

HOMOLANDHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin