Måndag, skola och Jack...Jack är den ända jag har tänkt på. Varje timme, varje minut, varje sekund och även nu, är han i mina tankar. Mina ben kändes extra tunga på vägen hit och mina armar känns extra svaga nu när jag drar upp den tunga porten som leder in till skolan.
Med tunga steg går jag mot mitt skåp och lägger in min väska. Min skåpsdörr slängs igen med en smäll och helt plötsligt står Sophie framför mig med sina armar knutna över bröstet och ett surt ansiktsuttryck.
"Jag hoppas verkligen att du har en väldigt bra anledning till att du inte svarade igår och att du bara lämnade mig på festen i lördags" jag suckar och vänder mig om för att gå mot bilden men blir stoppad av ett ryck i min högra axel som gör så att jag vänder mig om. "svara mig nu! varför???". Jag sänker blicken, om jag säger sanningen kommer hela skolan få reda på att det var mig Jack kysste och om jag inte svarar någonting kommer hon vara sur på mig resten av livet. "1 jag gick hem för att jag blev trött och 2 jag sov så jag kunde inte svara" hon höjer ena ögonbrynet och tar upp sin mobil för att sedan vända skärmen mot mig. "varför står det då läst under mina sms" hon har rätt, det står läst under hennes meddelanden. hur kunde jag vara så dum att läsa dem men inte svara. "Förlåt, jag var bakfull" mitt svar verkar räcka och ett leende syns på Sophies ansikte. Det är en sak med Sophie, hon blir jätte lätt sur men sedan blir hon lika lätt glad igen.
"Kolla där är Jack, kom vi går dit" jag vänder snabbt min blick mot det hållet som Sophie pekade åt och nu även är påväg mot. Jag går försiktigt någon meter bakom och det ända jag kan tänka på är situationen i lördags.
"vad pratar ni om?" Sophies röst tränger sig in i mina tankar och påminner mig om att det finns en värd utanför mitt huvud.
"Om Jacks mystiska tjej som efter att hon hade kysst honom, tryckte in en annan tjej i bröstet på honom och sprang iväg" jag kollar snabbt upp från mina skor när jag hör vad Taylor nyss sa. Så Jack vet om att tjejen jag puttade in i honom inte var samma som han hade kysst.
Gaaah varför blir allting i mitt liv så komplicerat hela tiden?
•••
Oooohhhh!!!
Hoppas att ni tyckte att detta kapitlet var bra :)Nästa kapitel
15 röster 15 kommentarer
YOU ARE READING
They are perfect
Teen FictionSättet han kollar på henne när hon inte ser... Sättet hon kollar på honom när han inte ser... Alla ser det, de är perfekta... Alla ser det förutom de själva... Alla vill att det ska bli dem... Alla förutom dem, som inte ens tänkt tanken... Man tviv...