Vězeň z Azkabanu- 21. kapitola

1.2K 171 20
                                    

Dveře se otevřely a dovnitř vletěl Lupin, vlasy měl rozcuchané a divoce oddechoval. Rozhlédl se po místnosti a jeho pohled zůstal na Blackovi. ,,Kde je?"

Stačila pouhá dvě slova a Harry zůstal stát s vytřeštěnýma očima, ovšem to nebylo nic, proti nechápavému pohledu Hermiony.

,,Pane profesore? P-právě jste se zeptal Siriuse Blacka, kde je? Není to snad očividné? Nechcete snad říct, že jste si ho s někým spletl! Je to on! Ten masový vrah!"

,,Nechci se v tom nějak šťourat, ale ve skutečnosti, není pouze masový vrah. Chtěl zabít i mě a já přece nejsem kus nějakého masa!" Harry se s očekáváním díval na Lupina, ovšem ten svůj pohled věnoval pouze Blackovi.

,,Tam! Tam je Remusi!" Harry se podíval na místo, kde Black ukazoval a znovu se otočil na Lupina.

,,Měli bychom zavolat do Azkabanu, jestli toho chlapa něčím omylem nepraštili po hlavě. Je totiž uplně mešuge. Proč u Merlina ukazuje na Rona? To si jako vážně myslí, že Lupin by sem utíkal kvůli Ronovi? A- a počkat, tu je něco špatně. Jaktože je o Rona náhle takový zájem?" Harry se odmlčel a otočil se na Hermionu, ovšem ta jenom pokrčila rameny a tvářila se zbědovaně.

,,Jak ses o něm dozvěděl?" Lupin se stále naléhavě díval na Blacka, kterému v očích doslova jisřilo.

,,Z fotky!" Náhle se rozesmál a s Lupinovou pomocí se postavil, ,,Viděl jsem ho v dením věštci, Remusi! Měl tam fotku z Egypta!"

,,No skvělý, Sirius Black, masový vrah viděl v Denním věštci Rona Weasleyho a vydal se ho najít. Proboha, tohle by nevymyslela ani Rita Holoubková a to jednou napsala článek o kotli, který snil, že udělá díru do světa, přitom si mohl udělat tak jedině díru do dna a potom by byl totálně nepoužitelný." Harry si stoupl blíž ke stěně a očima tikal po dveřích.

,,Neviděl jsem tam jeho." Black se zatvářil dotčeně a Harry povytáhl obočí. ,,Viděl jsem tam jeho krysu!" Harry zůstal chvilku jen tak stát než se vzpamatoval.

,,Tak to jo, hned vás chápu, už jsem měl strach, že jedete po Ronovi a kvůli němu jste zdrhl z Azkabanu, ovšem hned jsem klidnější. Vždyť každý normální člověk uteče z prostředku oceánu, místa plného mozkomorů a nejlépe chráněné pevnosti kvůli kryse! Ještě že Ron nemá potkana, to byste kvůli němu mohl nedejbože třeba zabít Voldemorta!" Hermiona se tvářila zmateně a Ron vypadal víc nechápavě než na hodině přeměnování, ,,Ale něco jste si v Azkabanu zapomněl."

,,Co, Harry?" vydechl Lupin a tvářil se zaujatě.

,,Mozek!" V té chvíli se Black vymrštil ze země a prstem ukazoval na Harryho.

,,Tak pozor chlapče! Nepřišel jsem sem jen tak! Přišel jsem udělat to, za co jsem seděl v Azkabanu! Dvanáct let!" Sirius Black se znovu otočil na Rona a ten polkl. ,,Přišel jsem zabít Červíčka!"

,,Co?" Harry to slovo doslova vyprskl a zamrkal. ,,Nejdřív Ron pak krysa a teď jdete zabít červíčka? A housenku třeba oddělat nechcete? A nebo nějakého toho pavouka?"

,,Harry?" Hermiona zacukala Harrymu ramenem a nespouštěla oči z Lupina, ,,j- je to vlkodlak. Vím to od doby, co nám Snape dal ten domácí úkol..."

,,No super!" Harry se na Hermionu nasupeně otočil, ,,A když jsem ho přejmenoval na profesora Chlupina, tak jste se mi smáli! A teď řekneš, že je to vlkodlak! Takže jsem měl vlastně celou tu dobu pravda! Nebo mi chceš tvrdit, že je to snad bezsrstý vlkodlak?!"

„Harry-" Ron se napřímil a podíval se na dveře, ,,S-snape!" A v té chvíli se všichni otočili ke dveřím a dalšímu ze řad profesorů.

Happy Potter a instagram/Zábavná parodieKde žijí příběhy. Začni objevovat