Chapter 8

308 26 1
                                    

"Aku takut nak bagitau." Sehun memeluk tubuh. Muka ditarik tanda protes.

"Ya la tu! Takut sampai Baekhyun yang bagitau. Takut tak kena tempat betul," Joohyun berdecit.

"Anyways...Kenapa mak awak nak suruh bawak balik girlfriend eh?" Mereka memulakan langkah untuk balik.

"Mana la nak tau. Dia boleh pulak buat cerita sedih. Kata tak lama dah la, apa la. Menyampah," Sehun menggulingkan matanya.

"Tak baiklah cakap macam tu," Joohyun menampar perlahan bahu lelaki itu.

"It's a fact."

"Jadi..Kau setuju tak nak tolong aku?" Joohyun berfikir sebentar.

"Kalau berjalan lancar, apa yang saya dapat?" Sehun berdecit.

"Tak yah la macam tu. Kau tak ikhlas pun," Lelaki itu mula mencebik. Tak padan dah besar.

"Merajuk dah..Hish! Main-main je lah!" Joohyun menarik tangan Sehun yang disilangkan di dada.

"Awak ni tak padan dengan lelaki, tapi perangai mengalahkan perempuan yang mengandung."

"Tengok tu. Nak pujuk ke nak kutuk tu?" Joohyun ketawa halus.

"Ya la, ya la..Saya tolong. Serius punya," Perempuan itu mengangkat tangan kanan tanda berjanji.

"Betul?" Joohyun mengangguk penuh yakin.

"Okay!--Uh, kalau difikirkan,"

"Cepat betul intonasi dia berubah," Kata Joohyun di bawah nafasnya.

"Aku tak da nombor kau dan kau tak da nombor aku." Joohyun mengangkat sebelah keningnya.

"Nah. Type sini nombor kau," Joohyun memberikan muka menyampah.

"Tak gentleman langsung dia ni." Dia mencapai juga telefon Sehun.

"I heard that, babe."

"Nah. Saya tak save tu. Nanti awak save lah,"

"Thank you,"

---

"Wei, hujung minggu ni aku balik rumah aku kejap. Then, pergi rumah Se--Ehem, Sejoon. Sepupu aku," Joohyun bersuara di tengah-tengah waktu makan malam.

"Okay." Jin membalas. Taehyung memandang mereka semua sebelum memandang Joohyun.

"Hyun."

"Hmm?" Taehyung berdehem membasah tekaknya.

"Kau.. Kebelakangan ni kau selalu tak da kat rumah kan? Even kalau hari sekolah." Sedaya upaya dia memastikan intonasinya tidak menyakitkan hati.

"Ya ke? Tak perasan pun,"

"Ermm.. Kalau kau tak perasan, mungkin kitorang je kut yang melebih. Hehe," Tak tau kenapa, tapi tiba-tiba saja atmosfera di situ terasa dingin. Macam ada tiga biji pendingin hawa di situ.

"Pelik la, korang ni." Joohyun ketawa halus sebelum sambung makan.

Mungkin dia tak perasan, tapi sebenarnya perubahannya agak ketara. Dia dulunya lebih banyak bekerja dari bercakap, sekarang dah terlebih peramah. Joohyun yang dulunya pendiam, sekarang dah terlebih banyak bercerita.

Joohyun yang sekarang dah makin ceria secara tiba-tiba. Tiada angin, tiada ribut.

---

"Sampai dah," Perempuan itu kaku. Dia mengerling rumah agam Keluarga Oh. Air liur ditelan.

"Hey. Okay tak ni?" Sehun memandang redup matanya.

"Tak saya..Erm. Ner-nervous." Joohyun mula bermain dengan jarinya.

My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)Where stories live. Discover now