Sejak peristiwa beberapa hari lepas, Joohyun dah jadi bertambah stress. Si Sehun tu terlampau baik, anak Pakcik Park tu terlebih emo. Mengalahkan perempuan mengandung.
"Wei, Joohyun. Kau balik pukul berapa ni?" Dia memandang Namjoon di sebelah.
"Oh, ya. Aku balik lambat sikit harini. Sebab aku nak kena pergi tengok board untuk kelab aku," Namjoon mengangguk.
"Okay. Kalau macam tu, aku dan lain-lain balik dulu."
"Okay, bye." Joohyun memandang tubuh lelaki itu yang semakin menjauh sebelum dia melangkah ke kelas.
Inilah yang susah bila jadi setiausaha. Semua benda dia yang kena buat. Pengerusi tu pandai buat apa je entah?
Perempuan itu melabuhkan punggung di atas kerusinya sebelum peralatan-peralatan untuk menghias papan kenyataan dikeluarkan. Dia mula memotong, melekat, menulis, menghias dan semua yang seangkatan dengannya. Dan itu berulang untuk lebih kurang satu jam setengah.
"Hyun.." Dia memandang ke arah pintu sekilas.
"Hmmm?" Tak lama lepas tu, kerusi di hadapannya di tarik.
"Kenapa tak balik lagi?" Joohyun berdecit perlahan.
"Saya nak cakap awak buta pun tak juga. Tapi, terang-terang saya ada kerja kan?" Lelaki di hadapannya itu mencebik.
"Itu pun nak marah."
"Saya tak marah.. Cakap je," Joohyun meletakkan pisau poket di atas meja. Matanya memandang manusia itu. Dengan kepala diletakkan di atas meja, mata langsung tak pandang ke hadapan.
"Dia dah merajuk dah.."
"Sehun..Awak ni kenapa? Nak merajuk pula," Joohyun mula mencucuk rambut lelaki itu.
"Janganlah kacau. Saya nak rehatkan minda," Sehun menolak tangan Joohyun.
"Ish..Yang awak tak balik lagi ni, kenapa?" Sehun mengalihkan kepalanya untuk menghadap Joohyun.
"Manusia-manusia tu bukannya ada kat rumah pun. Semua nak keluar. Boring lah.." Joohyun tersenyum nipis. Terasa agak janggal dengan kelakuan Sehun sekarang. Tapi, dia sendiri dah bagi peluang kedua. Jadi, dia betul-betul kena tunaikan.
"Diorang balik pukul berapa?" Dia mengerling jam di tangan. Dah empat setengah.
"Enam la kut.." Sehun masih lagi dengan muka masamnya. Mengada betul. Entah ego yang lelaki itu tunjukkan dulu tu dah pergi mana dah.
"Nak saya teman awak balik?" Terus terangkat kepalanya. Dia memandang Joohyun dengan sinar penuh harapan.
"Saya balik, pastu saya masak kat korang. Bila diorang dah balik, saya balik lah.." Sehun tersenyum sambil matanya memandang kerja-kerja Joohyun yang tertunda.
"Tu..Bukannya siap lagi tu,"
"Ada lagi sikit je..Nanti balik rumah pun saya boleh buat," Sehun perlahan-lahan mengangguk. Rasa bersalah lah juga dia nak biarkan Joohyun buat benda tu sampai ke malam.
"Tak pa, lah.. Jom," Joohyun mengemas barang-barangnya sebelum mereka melangkah balik ke apartment Sehun dan yang lain-lain.
---
"Wahh.." Menganga juga perempuan tu sebaik saja melangkah masuk. Gila, apartment mereka jauh lebih besar dari Jimin dan yang lain-lain. Bukanlah dia nak jadi kawan talam dua muka. But, it's a fact. Ini, mesti ibu ayah Suho belikan ni.
"Joohyun.." Dia memandang Sehun yang baru keluar dari biliknya. Lelaki itu dah siap menukar baju.
"Apa kau nak buat sekarang? Baru pukul lima. At least ada lagi tiga puluh minit sebelum kau memasak." Joohyun berfikir sebentar.
"Awak ada apa-apa rancangan?" Sehun mengangkat bahunya.
"Kalau boleh aku nak tidur je sekarang." Joohyun tersenyum nipis sebelum berjalan ke arah lelaki itu.
"Pergilah.." Belakang Sehun ditolak sehingga sampai ke dalam biliknya.
"Tak pa ke?"
"Tidur je lah. Lagi pun, 30 minit tu boleh buat apa sangat? Saya pergi kemas-kemas bahan, then cukuplah." Sehun merebahkan badan ke atas katil.
"Okay..Kau jangan bakar dapur tu tau. Nanti, aku yang kena dengan Kyungsoo." Joohyun ketawa halus.
"Saya perempuan, saya taulah nak buat apa. Awak ni," Dia menyinting lengan kemejanya. Rambut diikat kemas.
"Nanti kalau dah siap, kejutkan tau.."
"Ya, ya..Saya taulah. Risau sangat dia ni," Dia melangkah keluar dari bilik Sehun. Pintu ditutup rapat.
Joohyun membuka peti sejuk. Bagus. Tak seperti apa yang dia bayangkan. Dia ingatkan kalau lelaki ni, peti sejuk mesti penuh dengan minuman tak berkhasiat. Tapi bukan peti sejuk rumah ni. Nasiblah, Kyungsoo tinggal dalam rumah ni sekali.
Dia mengeluarkan bahan-bahan masak dan mulakan tugasnya.
----
"Mana Joohyun ni? Pukul 5.30 dah." Jin memandang yang lain-lain.
"Aku tanya tadi, dia cakap kena pergi tengok board kelab. Rasanya, dia tak habis menghias lagi lah tu. Perempuan..Biasalah," Namjoon membalas. Dia mengeluarkan sebiji epal dari peti sejuk dan mula menggigit.
"Korang..Nampak tak perbezaan dia sekarang?" Jungkook bersuara.
"Perbezaan?" Taehyung memandang lelaki itu.
"Dia..Macam lebih rapat dengan Sehun kan sekarang?" Berhati-hati dia menuturkan ayat tersebut. Entah kenapa rasa gementar.
"Ha, kau tau pun. Pelik juga aku. Sehun banyak buat lawak dari membuli sekarang." Hoseok menambah. Mereka semua terdiam sebentar.
"Kau tak rasa ke kalau diorang ada apa-apa?" Jungkook sekali lagi menyuarakan pendapat.
"Macam...Relationship?" Yoongi mengangkat sebelah keningnya.
"Eh, tak kut!" Taehyung ketawa janggal.
"Peliklah.. Sebab sebelum ni kan diorang memang macam anjing dan kucing." Dia menyambung. Jin memandangnya menyampah.
"We can't predict, Tae..Kadang-kadang orang yang paling kita benci, boleh jadi orang yang paling kita sayang." Kata Jin. Serentak, terus mereka terdengar bunyi dentuman meja. Semua mata memandang Jimin.
"Aku masuk dulu." Dia terus meninggalkan mereka semua.
"Pelik-pelik betul.."
YOU ARE READING
My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)
FanfictionKim Joohyun, seorang pelajar perempuan yang sangat baik dan peramah. Tapi, disebabkan hobinya yang suka sangat membaca, dia dibuli seorang pelajar lelaki bernama Oh Sehun. Atau lebih dikenali sebagai kingka sekolah. Maknae sebuah kumpulan yang diber...