Joohyun menutup pintu lokernya. Masih ada banyak masa sebelum kelas bermula. Kakinya mula melangkah ke kantin.
"Joohyun," Kyungsoo menyapa. Memang dah jadi tabiat untuk Kyungsoo dan rakan-rakannya yang lain bersarapan di kantin.
"Morning, Kyungsoo." Joohyun tersenyum. Dia membeli secawan coklat panas.
"Sorang ja ke? Nak join kitorang?" Lelaki itu mencapai satu plastik roti sebelum membayar.
"Korang duduk kat mana?"
"Tu." Kyungsoo menundingkan jarinya ke arah sekumpulan pelajar lelaki yang sedang berseronok di tepi kantin. Nampak sangat lelaki, ada kerusi nak juga duduk tepi longkang.
"Boleh ja, jom." Mereka melangkah ke arah yang lain-lain.
"Kyungsoo, mana aku punya--Morning Joohyun!" Sapaan Luhan terus berubah 360 darjah.
"Pagi," Mereka semua menyapa sebelum Joohyun duduk di tepi Kai, berhadapan dengan Sehun.
"First time tengok awak kat kantin pagi-pagi ni?" Lay memandang perempuan itu.
"Saya saja ja datang..Dah datang awal ni,"
"Mana Nahyun?" Tanya Kris.
"Dia tak sihat. Rasanya demam kut," Mereka nampak agak terkejut.
"Kenapa tiba-tiba? Semalam elok je tengok?" Suho menyampuk. Pelik juga, baru petang semalam perempuan itu mencurahkan berdozen-dozen idea.
"Entah kat dia... Demam musim la tu," Mereka semua mengangguk.
"Malam prom nanti siapa pasangan awak?" Tanya Xiumin. Mereka semua nampak agak tertarik dengan soalan tu memandangkan semua mata tertumpu pada dia sekarang.
"Kenapa tahun tiba-tiba semua orang macam excited eh?" Joohyun berkerut. Tahun-tahun sebelum ni, tak adalah selalu orang bercakap tentang malam prom. Tapi, entah kenapa tahun ni orang sekelilingnya semua bercakap tentang malam tu.
"Maybe sebab ni tahun last kita?" Baekhyun berdehem.
"Erm...Saya tak ada pasangan dan tak rasa nak cari pun," Perempuan itu menggeleng beberapa kali.
"Oh, ya?" Mereka tersenyum kecil.
"Joohyun..Saya tanya ni.. Awak jangab terkejut beruk pulak," Chanyeol bersuara.
"Kenapa?"
"Awak.."
"Awak ada suka siapa-siapa kat sekolah ni?" Suasana di siu menjadi diam untuk lebih kurang 30 saat sebelum Joohyun ketawa.
"Pft! Kenapa awak tanya? Hish! Kat sekolah ni tak dak siapa pun yang menarik," Perempuan itu masih lagi dengan sisa tawanya.
"Yah! Kitorang still lelaki!" Chen berdecit. Terasa maruahnya agak tercalar apabila dilabel 'tak menarik'.
"Fine, fine.." Joohyun menarik nafas.
"Tak dak! Kenapa awak tanya?" Matanya kembali kepada Chanyeol.
"Saja tanya.." Mereka terdiam. Joohyun masih terasa pelik..Kenapa tiba-tiba?
YOU ARE READING
My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)
FanficKim Joohyun, seorang pelajar perempuan yang sangat baik dan peramah. Tapi, disebabkan hobinya yang suka sangat membaca, dia dibuli seorang pelajar lelaki bernama Oh Sehun. Atau lebih dikenali sebagai kingka sekolah. Maknae sebuah kumpulan yang diber...