Joohyun bersila di atas katilnya sambil memandang sekeliling. Hari Ahad, pukul 8.30 pagi. Waktu-waktu macam ni baik tidur balik.
Baru saja dia nak selimutkan semula tubuhnya, dah ada suara yang memanggil.
"Joohyun..Aku nak keluar ni. Kau makan la eh kokocrunch kat dapur tu. Bye!" Perempuan itu memandang pintu yang telah ditutup oleh sepupunya.
"Cara dia cakap macam dia pula tuan rumah," Dia berdecit sebelum berbaring semula. Tapi, kalau difikirkan balik, rajin pula Nahyun keluar awal-awal pagi macam ni.
----
"Ada tempat lain tak? Macam cliché sangatlah tepi Han River ni." Sehun mengeluh. Dia memandang rakan-rakannya yang lain.
"Kalau macam tu, kau nak buat kat sekolah?" Mereka semua memandang Kyungsoo pelik.
"Kat sekolah lagi la pelik!"
"Bukan! Dengarlah," Kyungsoo berdecit. Geram betul dengan perangai kawannya yang lain.
"27 haribulan 11 kan kita ada malam prom. Memandangkan ini second last year kita tahun ni, dah tahun depan pun kita ada sampai bulan dua saja, apa kata kau ambil attention semua orang waktu tu, dan kau confess kat dia. Mesti akan jadi lagi bermakna," Kyungsoo mengangkat sebelah keningnya.
"Whoahh. Pandai juga kau ni, Kyungsoo." Tao menepuk bahu rakannya berkali-kali.
"Betullah..Kenapa kita tak terfikir tentang prom tu eh?" Xiumin bersuara. Dari pagi tadi mereka mula merancang, baru sekarang teringatkan tentang malam prom.
"Jadi.. Rancangan dia?" Mereka semua memandang Nahyun.
"Huh, kenapa?" Perempuan itu nampak agak blur.
"Apa rancangan awak?" Luhan bertanya.
"Oh, ya. Erm.."
----
"Hyun..Malam prom nanti kau nak pakai apa eh?" Joohyun mengerling sepupunya sekilas sebelum tumpuannya kembali ke skrin telefon.
"Entah la. Aku tak terfikir pulak,"
"Kau tak nak pergi beli baju atau buat apa-apa persiapan? Tinggal lagi tiga empat hari je," Nahyun memandang sepupunya.
"Wei, sejak bila kau sibuk dengan malam prom ni? Setahu aku, kau la yang paling tak suka dengan benda-benda cliché macam tu," Joohyun berdecit. Pelik juga dengan sepupunya itu.
"Alah..Tahun ni kan last year kita nak buat benda-benda macam tu. Lagipun, inikan pertama kali aku pergi kat sekolah ni." Sedaya upaya Nahyun memujuk sepupunya.
"Hish..Ya la, ya la! Nanti kita pergi tengok baju," Joohyun berdecit. Terpaksa juga dia mengalah, sebab dia langsung tak suka dengan perangai Nahyun yang suka pujuk-pujuk ni..Nampak pelik,"
"Hoho.. Okay!"
----
"Aku tak tau nak pakai apa ni..Malam prom lusa," Sehun tak duduk diam. Malam semalam, dia terpaksa call semua kawannya semata-mata nak suruh datang sekolah awal sebab nak bincang tentang pakaian. Padahal, macam la mereka tak ada chat room.
"Tak silap aku, Nahyun cakap Joohyun pakai gaun warna biru. Dengan--alah..Kau tau-tau la perempuan," Baekhyun bersuara.
"Habistu? Aku nak pakai apa?" Sehun menggigit bibirnya. Risau betul.
"Hun...Ini, malam prom..Bukannya malam nak sambut Halloween. Kau pakai saja kemeja putih. Tambah la sikit apa-apa bagi nampak kemas. Lepastu, waktu nak confess tu, kau tambah tuxedo.." Kris memberi cadangan.
"Wuish, macam nak courting je tu." Kata Chen. Rasa macam melebih sikit. Tapi, dia tak kisah.
"Tapi, kemeja warna apa?"
"Ya Tuhan...Dia punya risau tu banyak betul," Suho mengeluh. Muka diraup beberapa kali.
YOU ARE READING
My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)
FanficKim Joohyun, seorang pelajar perempuan yang sangat baik dan peramah. Tapi, disebabkan hobinya yang suka sangat membaca, dia dibuli seorang pelajar lelaki bernama Oh Sehun. Atau lebih dikenali sebagai kingka sekolah. Maknae sebuah kumpulan yang diber...