Okay kan rambut aku?" Chen berdecit. Untuk ke seratus lima puluh tujuh kalinya, Sehun bertanyakan soalan yang sama.
"Oh Sehun. Kau, cuma potong rambut sikit. Itu saja. Sikit, tak banyak. Aku macam nampak tak nampak saja rambut kau yang jatuh tadi..Jangan risau sangatlah," Chen menjeling lelaki itu kecil sebelum memandang biasan diri di cermin pula.
"Aku nervous ni.." Sehun bermain dengan tangannya. Mereka ada lagi lebih kurang satu jam sebelum majlis prom bermula dan dia tiba-tiba rasa seperti nafasnya disekat.
"Sehun..Kau nak bukannya nak 'court'...Kau nak 'confess', ini bukannya soal nak jadikan dia isteri kau. Please..Jangan nervous macam kau nam ambil result 'College Examination'."
"Tapi aku-"
"Wei, rambut aku okay kan?" Chen mengeluh berat. Lagi seorang pula. Yang ini lagi kritikal..Pergi dye rambut. Nasib la warna coklat gelap..Kalau tak, mesti tak lama lagi dia dapat tengok Baekhyun kena halau guna menyapu sebab melanggar peraturan.
"Baek..Bukan kau yang nak confess.. Please?" Chen menarik nafas sedalam-dalamnya. Geram betul dia dengan manusia seperti kawam-kawannya itu. Mencabar keimanan.
"Memang la..Tapi aku takut je,"
"Macamlah kau tak pernah dye rambut sebelum.. Cuti musim sejuk tahun lepas siap dye warna putih lagi..Nasiblah waktu kita main perang bola salji, aku tak tersalah gumpal rambut kau sebagai salji." Chen menambahkan sedikit kata-kata sindiran sebelum dia nampak puas memandang cermin.
Mereka berdua belas, memakai kemeja sutera biru aqua yang dipilih Nahyun. Pada awalnya, nak beli warna lain-lain.. Tapi, nak buat macam mana? Owner butik cakap stok baju tersekat kat jam lalu lintas. Jadi, diorang tak dapat renew stok lagi.
Dasar alasan tak munasabah..
"Baekhyun. Aku rasa kau patut pergi jemput Nahyun dah. Nanti jumpa saja kitorang kat sekolah," Baekhyun mengangguk sebaik saja Suho bersuara. Dia mencapai donpet, telefon dan kunci kereta sebelum melangkah keluar.
----
"Kau cuma pastikan yang kau tak terbagitau dia apa-apa..Itu jelah," Baekhyun memandang lelaki di sebelahnya. Kebetulan, semasa dia sampai di rumah Joohyun, Jimin sudah pun menunggu di hadapan pagar.
"Aku tau la..Tapi, kau bukan tak tau yang lain-lain tu. Jungkook, Hoseok, Taehyung..Uish, yang tu..Sekali buka mulut macam bom nuklear jatuh." Jimin menggelengkan kepalanya. Sempat lagi dia mengutuk di belakang rakan-rakannya.
"Aku-"
"Sorry lambat!" Mereka memandang ke pintu utama. Joohyun sedang berlari anak ke arah mereka.
Dia memakai gaun labuh berlengan panjang berwarna biru. Dan memandangkan sekarang musim agak sejuk, Jaket jeans diletakkan di atas bahu.
"Tak ada lambatlah..Mana Nahyun-"
"Yah, Kim Joohyun! Kau ni kan! Rumah kau, aku juga kena kunci. Manusia betul." Mereka bertiga memandang Nahyun yang baru keluar dari pintu utama.
Dia memakai pakaian yang sama cuma warnanya ialah putih.
Baekhyun mengemam bibirnya kuat bila terasa macam jantung dia dah nak terkeluar dari dada.
"Sorry lambat." Dia berjalan ke arah mereka sebelum melemparkan kunci rumah kepada Joohyun.
"Tak pa, tak pa..Jom cepat," Jimin memandang Baekhyun dan Nahyun dengan gembira sebelum melangkah masuk ke dalam kereta.
-----
"Kim Nahyun! Kim Joohyun!" Jungkook melambai dari dalam dewan. Mereka berdua membalas sebelum laju kaki melangkah masuk.
"Awal betul korang?" Joohyun memandang Jungkook dan lain-lain.
"Korang yang lambat." Lelaki itu membalas.
"Mengutuk-"
"Oh ya! Aku MC malam ni..Bye!" Nahyun bergegas meninggalkan meja sebaik saja dia tersedar yang Baekhyun sudah berdehem. Mereka berdua berjalan ke belakang pentas.
"Macam mana? Semua benda dah sedia ke?" Nahyun memandang semua yang ada di situ. Mereka mengangguk. Baekhyun, Chen dan Xiumin meneguk air minuman. Mereka bertiga akan membuat persembahan malam itu. Manakala, Chanyeol dan Lay masing-masing akam bermain gitar dan piano.
"Okay? Pergi dulu," Nahyun membetulkan rambut sebelum naik ke pentas.
"Good evening, Epic High School's students! I, Kim Nahyun your MC for this great night."
"Well, when we watch teen dramas, the prom night is an amazing night where teenagers tend to find their love ones..Are we going to see a new school couple tonight?" Nahyun berhenti seketika sementara semua pelajar mula bersorak.
"Let's just wait and see...Now, we will watch a performance from Byun Baekhyun, Kim Minseok, Kim Jongdae, Park Chanyeol and Zhang Yixing,"
Mereka berlima melangkah naik ke pentas sebaik saja Nahyun melangkah turun.
"Good evening, boys and girls..We're sorry that you will have to watch our performance toninght. I promise that we won't torture you for long," Baekhyun tersenyum. Dewan itu dipenuhi dengan ketawa.
Mereka berlima mengambil posisi masing-masing dan bersiap sedia.
When I think about you, it’s still so warm
If I say I miss you, will you come?
The world has stopped and only you are here
I want to tell you something, my dearOh someone like you
Are you listening?
Oh someone like you
Where are you?
If only
I could see you in my dreams
My dear, my dear, love youIf I erase you, there will be no more me
It’s obvious only regret will remain
Goodbyes are painful and memories are long
Don’t leave my dearMereka semua berhenti dan dewan itu menjadi diam serta merta. Lampu utama dipadam dan cuma 'spotlight' dibuka. Sehun naik ke pentas dan berjalan ke arah mikrofon.
"Well, you might be confius. But I bet that all of you already know our plan tonight." Dia menarik nafas dan melepaskannya.
Oh someone like you
Are you listening?"There is a girl that I really hated since our freshman year,"
"I hated her so much to the point that we cannot get along and I ended up bullying her and to think about it again, I don't really know why did I bully her," Meramang bulu roma Joohyun. Perlahan-lahan kepala dipalingkan ke pentas.
Oh someone like you
Where are you?
If only
I could see you in my dreams
My dear, my dear, love you"But as time passed by, this year, which is not too long ago, out of nowhere I apologized her. And we now, get along too well,"
"And as cliché as it is, I slowly realized that I.."
"Already fell for her."
"Really hard," Semua pelajar tersenyum dan mula berbisik-bisik. Macamlah mereka tak tahu perancangan malam ini..
Even though you’re getting far away
I’m just looking at you
Whenever it is, come to me
I’ll be waiting
My dear"We will get on our own paths after this. So, I want to take ths chance to confess my feelings for her," Sehun berjalan turun dari stage. Matanya tertancap pada seorang perempuan. Kim Joohyun.
Oh someone like you
I won’t be able to find someone like you
Oh someone like you
Don’t leave
I can’t
It has to be you
My dear, my dear, love you"Kim Joohyun..Would you be girlfriend?" Muzik yang tadi jadi iringan sudah pun tamat. Mereka berlima turun dari pentas dan menyertai rakan-rakan yang lain.
Joohyun tergamam. Dia memandang semua orang yang ada di situ. Nampaknya dia saja yang langsung tak tahu apa-apa.
Matanya kembali pada Sehun dan perlahan-lahan dia tersenyum.
YOU ARE READING
My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)
FanfictionKim Joohyun, seorang pelajar perempuan yang sangat baik dan peramah. Tapi, disebabkan hobinya yang suka sangat membaca, dia dibuli seorang pelajar lelaki bernama Oh Sehun. Atau lebih dikenali sebagai kingka sekolah. Maknae sebuah kumpulan yang diber...