Chapter 12

253 25 0
                                    

"Joohyun.." Perempuan itu menutup lokernya. Dia mengerling jam sebelum fokus pada si pemanggil.

"Kenapa, Jimin?" Lelaki itu nampak teragak-agak.

"Aku...Aku nak minta maaf. Sebab aku melebih sangat sebelum ni. Dan, aku tak nak disebabkan perasaan aku, persahabatan kita putus," Joohyun tersenyum. Dia menampar perlahan bahu Jimin.

"Kau cuba nak jadi sasterawan negara eh? Rileks lah! Aku dah lama maafkan, lah!" Jimin memandangnya gembira.

"Betul ni?"

"Woi. Ni bukannya drama murahan. Aku tak pernah marah kau pun. Kalau, aku marah kau, siapa lagi nak kawan ngan aku?" Joohyun memeluk bahu lelaki itu.

"Thanks Hyun!"

---

Nahyun yang sedang bersenam di gym rumah Joohyun terhenti bila telefonnya berdering. Dia memandang nama.

Sehun

"Kenapa pulak dah?" Dia menggerakkan jari ke arah butang hijau.

"Hello?"

"Tolong apa?"

"Benda apa yang perempuan suka? Cliché betul. Boleh saya tau awak nak buat apa?"

"Pft! Hahaha!" Nahyun tergelak. Bukan lawak, tapi sebab dia dah jangka.

"Okay! Boleh saja." Nahyun mengerling pintu gym. Takut-takut kalau Joohyun lalu atau masuk.

"Coex Mall? Okay. Pukul 5? Okay! Bye!" Nahyun mematikan panggilan. Dia mengerling jam. Tepat pukul 4. Dia turun ke bawah.

"Joohyun."

"Apa?" Matanya langsung tak meninggalkan skrin televisyen.

"Aku nak keluar pukul lima nanti. Mungkin balik lambat, esok Sabtu en?" Dia mengangkat keningnya berkali-kali.

"Kau nak pergi mana?"

"Ermm..Saja. Pusing-pusing...Cari makanan, pergi Han River ke," Nahyun mengangkat bahunya.

"Beli makanan kat aku sekali," Nahyun mengangguk.

---

Nahyun melangkah masuk ke dalam Coex Mall yang terletak di tengah-tengah bandar Seoul. Dari cara pemakain orang tak dapat agak--Okay, melebih. Dia berjalan ke Starbucks.

"Hai," Dia duduk di hadapan Sehun dan tepi Baekhyun. Ya, Baekhyun. Entah kenapa lelaki itu tiba-tiba ada di situ. Setahunya, Sehun tak da la pula mention. Tapi dia tak kisah.

"Lama dah ke korang sampai?" Mereka menggeleng.

"Kitorang yang awal. Awak tak lambat pun." Perempuan itu mengangguk. Sehun mengemam bibirnya.

"So? Apa plan awak?" Lelaki itu mengeluh sebelum menggeleng.

"Tak sure lah. Saya tak tau sangat benda yang dia suka," Nahyun bersandar di kerusi. Jari diketuk di atas meja sambil berfikir.

"Rasanya dia tak suka kut benda-benda cliché. Dan for sure, dia tak suka benda pink, girlish, semua tu,"

"Tengok muka dia pun tau," Baekhyun membisik.

"Hish,"

"Nak beli apa? Kita dah la tak da masa sangat ni. Sekarang dah berapa haribulan dah pun," Nahyun mengangguk.

"Apa benda yang datang dalam minda awak bila awak fikir pasal hadiah ni? Sebab saya rasa elok awal beli something yang dia tak jangka," Sehun menyilangkan tangan di dada. Dia betul-betul keliru.

"Kalau beli benda kecil-kecil macam gelang tak boleh ke? Beli yang bermakna sikit," Baekhyun memberi cadangan. Nahyun mengangguk.

"Boleh juga, tu."

"Huwaaaa...Serabut!" Sehun mengetuk kepalanya di meja berkali-kali.

----

Mereka bertiga duduk di dalam subway sambil masing-masing memikirkan hal sendiri. Banyak juga yang datang dalam fikiran mereka. Kenapa entah.

"Wei.." Nahyun dan Baekhyun memandang ke arah Sehun. Antara mereka bertiga, lelaki itulah yang nampak paling depress sekali.

"Actually kan..Aku terfikir untuk... untuk confess kat dia,"

"Pft, hahaha!" Mereka berdua tergelak kuat.

"Ish, bodoh la! Kuat gila!" Nahyun menekup mulutnya dan memandang sekeliling sebelum tumpuannya kembali ke arah Sehun.

"Awak serius lah? Ha. Dah cakap, dia nak deny jugak tadi,"

"Ta-tadi..Saya..Erm." Sehun berdehem. Dia sendiri pun dah tak tau nak cakap apa.

"Apa-apa pun..Kau betul nak confess?
Kalau nak..Kitorang boleh tolong," Baekhyun mengangkat keningnya berkali-kali. Sehun mengemam bibirnya.

"Ra-rasanya..Aku sure dah kut."

My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)Where stories live. Discover now