Chapter 16

231 26 0
                                    

"Joohyun!" Perempuan itu beralih ke belakang. Kakinya tak berhenti berjalan. Jimin berlari ke arahnya.

"Apa?" Lelaki itu memeluk bahunya sambil tersengih.

"Malam prom tu kau pergi dengan siapa?" Joohyun mengeluh.

"Masuk kau, rasanya kali keempat dah orang tanya..Hish. Kenapa orang suka sangat eh prom tahun ni?"

"Mestilah! Ini last year kita nak rasa prom..Tahun depan dah nak graduate,"

"Apa-apa jelah..Back to your question, aku tak dak partner. Kenapa?" Lelaki itu mengangkat keningnya berkali-kali.

"Really? Kau nak pergi dengan aku tak?" Joohyun berfikir seketika. Boleh juga...Dia tak nak la rasa alone nanti.

"Okay la.." Jimin tersengih.

"Good! Esok aku ambil kau, okay? Bye!" Joohyun hanya memandang Jimin hairan. Lelaki itu sudah pun berlari meninggalkannya.

---

"Tak, tak..Kalau letak ke tengah sikit boleh?"

"Okay! Bunga tu, korang letak sepanjang red carpet tu."

"Okay!"

"Kim Nahyun." Nahyun beralih. Semua di situ agak terkejut bila nampak figura Joohyun di dalam dewan. Tapi, cepat-cepat mereka cover.

"Apa?" Nahyun berdehem sebelum dia mencatatkan sesuatu di kertas.

"Kenapa kau..Dan diorang.." Matanya beralih ke arah Sehun dan rakan-rakan yang sedang sibuk mengemas dewan.

"Yang handle semua ni?" Nahyun berhenti menulis. Sedaya upaya dia mengaturkan ayat.

"Aku kan masuk kelab perwakilan pelajar..So, aku terpaksa handle la. Bukan aku saja..Suho, Kris, Xiumin dan Luhan pun." Joohyun mengangguk.

"Habistu yang lain?" Nahyun menarik nafas.

"Kyungsoo kelab masakan..Dia kena handle makanan, jadi dah alang-alang tu dia tolong je la..Kai, Sehun, Tao, Baekhyun, Chen dan Chanyeol kelab kesenian kan...So, diorang kena buat persembahan. Tadi, diorang ada rehearsal..Dah habis, diorang tolong je lah.." Dalam diam..Nahyun memuji dirinya sendiri kerana dapat menipu dengan lancar.

"Ooo..Kay.." Joohyun berkerut tapi tetap mengangguk.

"Habistu kenapa kau tak minta tolong aku sekali?"

"Kau tu kelab robotik..Apa je kaitan kau dengan hiasan macam ni?" Nahyun berdecit. Dia menjeling Joohyun.

"Okay, okay..Baguslah kau tak mintak tolong aku..Aku pun malas. Dah, aku nak pergi library..Bye. Bye korang!" Dia berjalan ke arah pintu dewan.

Sebaik saja kelibatnya hilang dari pandangan, mereka semua terus melepaskan nafas lega.

"Haih..Hampir-hampir betul."

My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)Where stories live. Discover now