Chapter 9

303 20 13
                                    

"Wei! Kerja sekolah yang cikgu bagi Jumaat haritu kau siap tak lagi?"

"Dah!"

"Nak!"

"Bangang! Bagi balik pensel aku!"

"Wei! Kalau kita baca Yassin tepi kolam, agak-agak satu kolam tu jadi air yassin tak?"

"Pergi la tanya ustaz! Tanya aku buat apa? Hish."

"Kelas! Diam!" Cikgu Yang mengeluh. Bising betul kanak-kanak periang ni.

"Selamat pagi, cikgu." Mereka semua menyapanya.

"Selamat pagi, duduk." Semua pelajar duduk di tempat mereka semula.

"Kamu punya kelas ni pagi-pagi kalau tak bingit memang tak sah kan? Mengalahkan mak cik bawang lagi." Cikgu Yang mengeluh.

"Anyways, anak-anak. Harini kita ada seorang student perempuan baru yang akan masuk." Pelajar lelaki mula bersorak.

"Ha! Mula lah tu. Elok sikit, perangai tu. Dia dari private school dan antara budak yang pandai. So, please. Your attitude." Mereka semua terdiam.

"Deep.." Chen berbisik pada Chanyeol dan Baekhyun.

"Miss Kim, come in!" Seorang perempuan, berambut hitam panjang. Warna kulitnya betul-betul putih dan warna anak matanya antara hitam dan coklat.

"Annyeonghaseyo, Kim Nahyun ibnida. Saya dari Golden Private High School, dan..Tolong beri tunjuk ajar," Dia tersenyum.

"Bangang.. Lawa gila," Untuk kali pertama, Xiumin dipandang pelik. Betul, bukan selalu dia nak puji orang.

Mata Joohyun membulat. Dia memandang perempuan di hadapan itu tak percaya.

"Nahyun, kamu boleh duduk di tepi.. Jungkook. Mr Jeon, raise your hand." Jungkook dengan semangatnya mengangkat tangannya. Ya, memang sebelum ni dia alone.

"Thank you, Mr Yang." Nahyun menunduk hormat sebelum berjalan ke arah Jungkook.

"Bangang." Dia tergelak halus bila melintasi Joohyun.

---

"Kim Nahyun! Kau!" Lepas saja hampir kesemua pelajar keluar untuk rehat, Joohyun terus mencekik Nahyun.

"Wo, girl..Easy," Nahyun menampar tangan perempuan itu.

"Kau memang sengaja nak tengok sepupu kau ni mati awal kan?" Nahyun menampar kuat tangan sepupunya.

"What? Sepupu?" Sehun dan yang lain-lain berkata serentak.

"Oh, well. Boys. Nahyun is my cousin. And tak tau kenapa, tiba-tiba saja dia pindah datang sini. Ha, kenapa kau pindah eh?" Semua mata memandang Nahyun.

"Hmm? Entah. Oh ya! Sebab parents aku kena pergi US untuk beberapa bulan. Jadi, macam tak best lah kalau aku duduk rumah sorang-sorang. Pastu, aku terfikir kalau tinggal kat rumah kau. Tapi, rumah kau jauh dengan sekolah aku. So yeah, aku pindah." Nahyun tersenyum.

"Dia ni kaya sangat ke? Parents kerja kat US pun nak pindah sekolah. Dah la dari private school. Bazir duit mak aii," Kai berbisik pada rakan-rakannya.

"Bukan duit kau, tak yah la sibuk." Jawab Kyungsoo. Terus Kai menjeling rakannya itu.

"So, guys. Perkenalkan la diri korang," Mereka memandang semua lelaki di hadapan ini.

"Ah, ya. Annyeonghaseyo, Kim Junmyeon ibnida, panggil Suho saja."

"Annyeonghaseyo, Kim Minseok ibnida, panggil Xiumin,"

"Hi, the name is Wu Yifan. But call me Kris,"

"Xi Luhan ibnida."

"Annyeonghaseyo, Zhang Yixing ibnida, kalau nak senang panggil Lay."

"An-annyeong, Byun Baekhyun ibnida." Rakan-rakannya memandang dia pelik. Tiba-tiba saja dia nampak macam lelaki melayu terakhir. Gedik.

"Park Chanyeol ibnida."

"I'm Kim Jongdae, babeyh! Panggil Chennie Chen Chen!" Semua orang menampar dahi masing-masing. Nahyun tergelak.

"Panggil dia Chen saja. Mengada betul. Annyeonghaseyo, Do Kyungsoo ibnida. Tapi, diorang lagi suka kalau panggil D.O," Nahyun mengangguk.

"Kim Jongin ibnida. Panggil Kai,"

"Sehun. Oh Sehun."

"Ramai betul nak kena ingat," Nahyun mengemam bibirnya.

"Senang je. Sebab perangai diorang semua lain-lain. Lagi senang la nanti," Joohyun membalas.

"Okay, then."

"Jomlah makan! Aku lapar tahap gila." Chen menepuk perutnya sebelum melangkah keluar kelas.

"Perangai tu cuba bagi mulia sikit," Suho berdecit sebelum ikut langkah lelaki itu. Satu per satu mereka keluar.

---

"Aku duduk rumah kau ni. Boleh ke tak?" Joohyun mengangguk.

"Boleh. Cumanya, aku tinggal dengan kawan-kawan aku kat apartment diorang memandang aku pun lonely. Jadi, aku kena kemaskan barang-barang kat sana dulu," Mulut Nahyun berubah menjadi bentuk 'O'.

"Tapi..Aku tak ganggu ke?"

"Tak pa la..Lagipun diorang lelaki, so macam awkward la juga nak tinggal lama-lama," Nahyun memandang sepupunya tak percaya.

"Apa? Aku-"

"Joohyun. Boleh nak cakap dengan Nahyun kejap?" Mereka memandang ke sebelah.

"Baekhyun? Kenapa?" Baekhyun tersenyum awkward sambil memandang Joohyun. Harap sangat yang perempuan tu dapat baca mukanya.

"Oh--Erm! Sehun. Awak nak pergi mana?" Joohyun terus meninggalkan bangku itu dan berjalan ke arah Sehun yang secara kebetulan lalu di situ.

"Kenapa eh?" Nahyun memandang Baekhyun. Hairan juga. Kenapa tiba-tiba?

Lelaki itu berdehem seketika sebelum duduk di sebelah Nahyun.

"Ki-kita pernah jumpa ke sebelum ni?" Nahyun mengangkat sebelah keningnya sambil memandang Baekhyun dalam.

"Ermm..Awak. Awak main piano ke?" Baekhyun mengangguk.

"Ah! Saya rasa kita jumpa kat kelas." Nahyun tersenyum. Baekhyun kaku. Kenapa entah, duduk dengan perempuan ni, terasa macam ada ais di sekeliling. Cepat saja badan dia kaku.

"Ah..Ya-ya ke? Erm.." Baekhyun tersenyum. Suasana terdiam. Masing-masing tak tau nak cakap apa. Tapi, atmosferanya langsung tak janggal.

----

"Eyyy.. So what did you do with that Byun kid, huh?" Joohyun menyiku lengan sepupunya.

"Apa maksud kau? Kitorang cuma sembang je," Joohyun mengangkat sebelah keningnya.

"Serius? Dan kenapa dia nak pergi kat kau semata-mata nak perkenalkan diri? Alasan kau tak munasabah." Nahyun menggulingkan biji mata.

"No fun, girl. No fun. Kitorang kawan sekelas kat kelas piano. Itu ja. Ya Tuhan. Nasib jelah aku dapat sepupu macam ni." Nahyun berdecit.

"Can't wait to see you guys announce some good news."

"Bangang, diam la kau."

"I'm the happiest cousin in the world. Because my cousin is going to date someone-"

"Diam, Joohyun."

"Someone she knows. Lalala-"

"Kim Joohyun!" Nahyun menekup mulut sepupunya sebelum menamparnya berkali-kali.

-----

So, this is some sort of special chapter lah. It's not that important. Author just tambahkan watak Nahyun sebab Joohyun nampak terlalu alone. Nampak cam kesian sangat sebab dia tak dak kawan perempuan. Jadi, watak Kim Nahyun ni tak datangkan kesan pun la. Cuma menceriakan cerita saja. Itu ja.

My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)Where stories live. Discover now