Chapter 10

301 25 6
                                    

"Kau pergi dulu la. Aku nak ambil buku kat loker," Nahyun mengangguk. Joohyun memasukkan password sebelum membuka lokernya.

"Joohyun, kita kena cakap." Joohyun berdecit. Dia menjeling manusia di sebelahnya.

"Bangang.." Dia berbisik di bawah nafasnya.

"Kau tak reti cakap elok-elok ke? Perlu ke hempas pintu loker aku? Ish," Dia menekan semula password lokernya.

"Aku kata, kita perlu cakap, Kim Joohyun." Perempuan itu mendengus geram. Tengok muka lelaki itu saja pun dah buatkan mood dia hilang.

"Habistu? Kau tak boleh sabar kejap ke? Aku tengah ambil barang kan? Tak reti nak tolak ansur kejap?" Suara Joohyun yang agak kuat menyebab beberapa pelajar yang lalu di situ memandang mereka seketika.

"Hey, hey. Kenapa ni?" Sehun berjalan mendekati mereka. Tangan kanannya memegang secawan teh panas. Terlalu obvious yang dia baru sarapan di kantin.

"Tak ada kaitan dengan kau. Kenapa kau mesti menyibuk?" Sehun tergelak sinis.

"Habistu kau tu? Ingat aku buta? Tengah elok-elok dia ambil barang dari loker tiba-tiba kau datang dan tutup. Memang benda tu kecil. Tapi menyusahkan dan menyakitkan hati, kau tau tak?"

"Saja la aku nak ingatkan. Kalau nak dibandingkan kau dengan aku, kau lagi banyak buat benda yang menyakitkan hati dia daripada aku. Kau dah la membuli, menyakitkan hati." Sehun nampak terkilan.

"Jimin." Joohyun memandang lelaki itu tak percaya.

"Sanggup awak. Sanggup awak cakap macam tu. Sekurang-kurangnya dia dah cuba untuk pulihkan keadaan daripada awak. Tiba-tiba saja berubah macam ni! Awak tak da hak nak judge dia lah!" Joohyun terus menarik tangan Sehun pergi dari situ.

Jimin kaku. Betul, salah dia. Kenapalah dia bodoh sangat? Kan dah salah ambil langkah!

---

"Sorry." Joohyun memandang Sehun. Salah orang lain, tapi dia yang gementar.

"Tak-tak pa.." Sehun cuba untuk senyum. Ayat Jimin tadi tu betul-betul pedas baginya. Mungkin sesetengah akan rasa benda tu kecil. Tapi bukan dia. Dia dah cuba sedaya upaya nak pulihkan keadaan. Tapi, tengoklah. Kata-kata lelaki tadi seolah-olah menjatuhkan semangatnya.

"Hey, Sehun. Janganlah terasa sangat okay? Dia tersalah cakap je." Sehun menggeleng.

"Serius.. Aku-aku okay.." Lelaki itu mengemam bibirnya. Teh yang dia pegang dari tadi dihirup sedikit.

"Joohyun.."

"Hmmm?"

"Macam mana kalau..Macam mana kalau tiba-tiba satu hari aku buli kau lagi macam mana?" Joohyun ketawa halus.

"Awak perasan tak yang sebenarnya awak terlalu ambil benda tu serius? C'mon, Hun. Buli awak tak pernah sakitkan saya. Awak cuma nakal. Itu saja," Joohyun memegang tangan lelaki itu.

"Thank you." Perempuan itu mengangkat sebelah keningnya.

"Thanks sebab percayakan saya.." Joohyun tersenyum.

"Ada orang tiba-tiba tukar panggilan la." Joohyun mencucuk pipi lelaki itu. Sehun berdecit.

"Janganlah..Baru nak emo,"

"Emo sorang-sorang. Saya nak masuk kelas nak masuk kelas ni," Dia bangun sebelum meninggalkan Sehun.

Lelaki itu tersenyum. Teh tadi diminum habis sebelum dia mengejar langkah Joohyun.

----

"Nahyun. Nak cakap kejap," Perempuan itu beralih ke belakang.

"Jimin..Kan?" Lelaki itu mengangguk.

"Ikut saya kejap boleh?" Perlahan-lahan dia mengangguk. Mereka berdua melangkah ke kantin sekolah.

"Kenapa?"

"Actually kan..Erm, sa-saya suka..Erm sepupu awak," Nahyun menghembuskan nafas lega. Baru dia rancang nak pengsan.

"Then?" Lelaki itu berdehem.

"Haih.. Pagi tadi saya dah buat dia marah. Jadi, saya nak minta tolong awak untuk pulihkan keadaan," Nahyun berfikir sebentar.

"Awak kena minta maaf je la kan?" Jimin mengangguk.

"Jadi? Kenapa awak nak minta tolong saya?" Jimin mengeluh. Wajah diraup berkali-kali.

"Saya tak tau nak minta maaf macam mana. Sebab pagi tadi saya dah buat dia marah..Teruklah juga,"Nahyun mengemam bibirnya. Buntu juga. Bukan masalah dia, tapi takkan lah dia nak lepaskan macam tu saja?

"Apa kata awak terus terang saja minta maaf kat dia? Macam la awak tak tau, dia jenis yang senang maafkan orang. Tambah pula awak kawan baik dia," Dia menjongketkan sebelah kening. Harap-harap Jimin berani.

"Okay, macam ni. Awak pergi minta maaf dengan dia. Kalau dia tak maafkan awak bagitau je saya. Tapi, kalau dia maafkan, awak terus bagitau dia.. Boleh?" Perlahan-lahan lelaki itu mengangguk. Sekurang-kurangnya ada seseorang yang back up dia.

"Jadi la berani sikit. Jangan risau lah," Perempuan itu tersenyum.

---

"Joohyun, Sehun!" Jimin menarik tangan perempuan itu.

"Apa awak nak, Jimin? Tak cukup ke pagi tadi? Ke sekarang ni awak nak cakap yang bukan-bukan kat saya pula?" Lelaki itu terdiam. Sentap ayat tu. Sehun memandangnya tanpa reaksi.

"Aku..Aku nak minta maaf. Saya nak minta maaf kat awak. Dah, Sehun. Sorry. Serius. Aku betul-betul minta maaf. Aku tak sepatutnya lepas macam tu je," Mereka berdua memandang sesama sendiri sebelum mengeluh.

"Sejak bila la kau jadi baik ni?" Sehun tergelak halus. Dia menepuk bahu Jimin.

"Tak pa la.. Aku tak ambil hati pun, tak yah la sedih sangat." Sehun tersenyum.

"Thanks." Joohyun tersenyum memandang mereka berdua. Sekurang-kurangnya diorang baik. Tak da la dia kena hadap diorang bergaduh lagi.

"Erm, Joohyun," Perempuan itu memandang Jimin.

"Aku cakap ni.. Ikhlas tau. Dan, aku betul-betul letak harapan yang tinggi." Joohyun memandang lelaki itu pelik.

Jimin menarik nafas dalam. Sebelum dia memandang Joohyun.

"Aku.. Aku suka kau," Kedua-dua mereka terkaku. Joohyun terkejut dan Sehun.. Dia tak tau nak bagi reaksi apa.

"Jimin.. Aku..Aku.." Kalau ikutkan hati, dia nak saja tolak Jimin jauh-jauh. Kenapalah pandai sangat pergi bagitau benda-benda macam ni depan Sehun.

"Aku..Aku balik dulu," Sehun terus membuka langkah. Dia meninggalkan mereka berdua di situ.

"Sehun.." Joohyun menggigit bibirnya. Dia sendiri keliru dengan situasi sekarang.

"Aku tak minta kau bagitau sekarang tapi tolong-"

"Jimin! Aku.."

My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)Where stories live. Discover now