FATTAH melabuhkan duduknya berhadapan dengan Sofea. Dia meletakkan kedua-dua sikunya ke atas meja dan mengenggam kedua tangan menongkatkan dagu runcing miliknya. Dia merenung gadis di depannya yang sedang elok tertunduk sepertinya sedang memikirkan sesuatu.
"Cik dah okey?"
Sofea tidak menghiraukan soalan Fattah. Dia tahu, lelaki yang berada di depannya ini adalah Fattah. Kenal sangat dengan suara gemersik lembut dari Chef Fattah itu. Sofea tidak tahu kenapa, dia rasa jantungnya macam nak terlucut bila berada dekat dengan lelaki ini. Dulu, tak ada pula rasa jantung ni nak terlucut dari jasad. Bila dulu dia bertemu dengan Chef Fattah, dia rasa hati dia membara panas, tapi kali ini jantung dan hati dia berdegup tak seirama. Merenik peluh di dahinya, seakan dia baru habis melakukan larian marathon.
"Cik okey ke tak?"
"Buat apa encik nak tahu?" Jawab Sofea tanpa melihat wajah Fattah.
Fattah menarik nafas lemah. Itu pun nak kena jawab ke? Bisik hati Fattah kesal. Memang dia tak suka sebenarnya bercakap dengan gadis di depannya ini.
"Saya kenalah jaga cik. Tadi menangis teresak-esak, sekarang saya nak tahu, cik dah okey belum?"
"Saya okey. Encik tak payahlah nak jaga-jaga saya. Geli saya dengar tau. Depan anak encik pun jangan nak cakap lebih-lebih jaga sayalah, itulah, I will take care your mama lahh blaa blaaa blaa. Hish, saya geli dengar tau. And one more thing, jangan nak sibuk pasal saya. Saya nangis tu tadi sebab..... Sebab...." Sebab apa Sofea??? Tanya Sofea sendiri. Dia kehilangan kata pula.
"Sebab cik penakut. Kememeh rupanya cik ni, kan?"
Fattah tergelak kecil dan menyambung kata-kata Sofea yang seakannya terhenti itu. Tak sangka, gadis ini penakut. Kememeh pula tu menangis. Haih, mesti budak manja. Teka Fattah sendiri.
Membuntang mata Sofea apabila mendengar lelaki itu cakap dia penakut dan kememeh. Terus saja wajah yang ditundukkan tadi, terus didongak dan melihat geram ke arah Fattah.
"Bukan! Dalam toilet tu... Huh dalam toilet tu.... Ada... Ada... Oh ya, ada habuk! Tu kena mata saya. Saya sensitif dengan habuk tau." Boleh layan tak alasan Sofea tu?
Fattah ketawa terbahak-bahak. Ini alasan budak sekolah. Habuk? Haih, alasan kuno betul.
"Asal ketawa?" Tanya Sofea berang. Dia rasa nak cekik aje lelaki ni. Agaknya lelaki ini memang suka ketawa ke? Bila mereka bertemu, mesti Chef Fattah akan ketawa. Kenapa?
"Saya tak tahu kenapa saya ketawa. Semua alasan bodoh Cik Sofea tu mengeletek hati saya. Cepat betulkan cik bersalin? Semalam jumpa perut memboyot macam kembar sepuluh. Hari ini dah kempis pula. Kembar berapa?"
Sofea tergamam. Dia tak terfikir langsung tentang kejadian semalam. Sofea telan liur. Apa aku nak jawab? Keguguran?
Fattah ketawa lagi. Dia tahu Sofea terkejut. Ini mesti tengah cipta alasan bodoh lagi.
"Keguguran eh? Ataupun semalam tu, cik banyak sangat minum air. Tu yang kembung perutnya tu." Fattah masih kenakan Sofea. Dia rasa suka dan puas apabila melihat wajah gadis itu yang tergamam dan pucat. Wajah gadis ini yang cukup puas apabila dipandang. Mata Sofea bulat bujur dan mempunyai bulu mata yang panjang. Dihiasi pula dengan bibir yang mungil berwarna merah jambu. Mempunyai tulang pipi yang sedikit naik, tanpa perlu ditacap dengan alat solekan untuk menampakkan bentuk wajah yang diidamkan oleh setiap wanita.
YOU ARE READING
Hate You Mr. Sup Bonjot
RomanceNak tahu sinopsis blurb, so open on your read. Terima kasih :) UPDATE: Tak ada set masa untuk update. Maybe [slow update] PSS: Orang kata, orang yang bersabar ni cantik. Berseri muka. So bersabarlah. Banyak ganjarannya. (hihi) FOLLOW BLOG: mimpi2yu...