Del 3

37 2 0
                                    

"Håller med, känns så jäkla sjukt."

"Ja, men hjärtattacken när du stod kvar som en av de två sista."

"Shit ja, trodde typ jag skulle svimma."

"Hallå fokus boys!"

Nicole skrattar åt killarnas förvirrade blickar.

"Oskar det är din tur," fortsätter hon och puffar honom lätt i sidan.

"Eh... Pass."

"Äh jag vet att du sitter på en sjua," flinar Feliks.

"Du vet inte mycket du," kontrar Oskar och ler retsamt tillbaka.

Jag fnissar till. Ser upp till höger och möter Feliks blick. Han låtsats ge mig en trumpen min, men kan inte hålla emot leendet som letar sig fram över hans läppar. "Pass," säger han sedan och alla vänder sina huvuden mot mig.

Nöjd lägger jag ner den sista sjuan, med vetskapen om att jag nu har vinsten som i en liten ask.

"Äntligen!"

Nicole lägger genast ut spader 6.

"Yes!" Viskar Oskar och lägger 5:an ovanpå.

"Men ni lägger ju ut fel kort!" Utbrister Feliks och jag kan inte låta bli att skratta.

"Du gav, så du har ingen annan att skylla än dig själv," säger jag retsamt.

"Vänta ni bara," säger han med ett lurigt leende. "Jag kommer snart igen."

"Inte utan spader 8," säger jag och lägger ut det som mitt sista kort. "Stop."

"Shit," Nicole lägger ut sina kvarvarande kort på sängen. "Två varv till och jag hade vunnit."

"Med kungen?" Skrattar Feliks.

Nicole svarar genom att räcka ut tungan mot honom. Oskar himlar med ögonen åt deras småkivande och jag kan inte låta bli att le.

Det är skönt att äntligen få känna sig som en i gänget. Idolgänget är en sak, men vi fyra har klickat riktigt bra. Det började med att Oskar knackade på till mitt och Nicoles rum och frågade om vi ville vara med och spela kort, vilket inte är något man tackar nej till. Klart att jag var nervös inför tanken att jag skulle sitta i samma rum som Feliks. To be honest var jag panikslagen.

Men efter några rundor "sjua" på Oskars säng så kände jag mig ändå rätt bekväm. Feliks var ju en riktigt skön kille, och han verkade gilla mig också. Eller inte gilla, fast jo... eller typ, godta att jag fick tillhöra deras crew, eller... äsch ni fattar.

Han verkade skön iallfall och han verkade tycka detsamma om mig.

"Ska vi köra något annat?" Nicole ser frågande på oss andra. Oskar nickar.

"Visst, nåt förslag?"

"Finns i sjön?"

"Seriöst Feliks?" Skrattar Nicole.

"Jag kan inte så många kortspel?" Försvarar sig Feliks generat.

"Sanning eller konka?" Föreslår Oskar.

"Ja!" Utbrister Feliks.

"Lite väl barnsligt väl", säger Nicole tveksamt.

"Nej, tre röster för och vi kör det," säger Feliks ivrigt. "Vad tycker du Sabina?"

Omg han vet vad jag heter!

Men no shit, du var ju inte direkt diskret igår när de ropade upp Feliks namn som en av de 12 bästa och du dök upp från ingenstans och kastade dig i hans famn.

Sant, men den kramen kändes ganska bra...

Men hallå vad tänker jag med!? Svara på frågan!

"Ehm... Visst."

Vad var frågan nu igen??

"Härligt! Oskar sanning eller konka?"

O, shit...

"Varför ska jag börja?" Skrattar Oskar nervöst.

"Ditt förslag, du får börja," flinar Nicole. "Sanning eller konka?"

"Sanning."

"Okej, vem av tjejerna som är med här på idol tycker du är snyggast?" Säger Feliks och utbyter en medhållande blick med Nicole. Det var en bra fråga.

Men det tyckte inte Oskar.

"Har man inga frikort?"

"Nja..." Börjar Nicole.

"Nej, kom igen," avbryter Feliks. "Så farligt är det väl inte?"

"Nänä okej. Jag tycker nog att..."

Tystnad.

"Måste det vara av dem som är kvar?"

"Ja," säger Feliks och Nicole i kör.

"Okej, fine," skrattar Oskar och håller upp händerna med handflatorna framåt. "Rebecka är rätt snygg måste jag erkänna."

"Hon är ju i din ålder! Haffa vet ja!" Utbrister Nicole.

"Woho, stop! Jag sa bara att hon var snygg!" Skyndar sig Oskar att säga. "Och jag känner henne knappt."

"Äsch, det går väl att ändra på," flinar Feliks och ger Oskar en lätt brofist mot axeln.

"Nästas tur," skrattar Oskar. "Sabina, sanning eller konka?"

Ett tag trodde jag nästan att jag hade lyckats bli osynlig. Jag satt ju så tyst och obemärkt, men nej, så lätt skulle jag tydligen inte slippa undan.

"Eh..."

Sanning, inte en chans. Jag har ofattbart dåligt pokerfejs och kan omöjligt ljuga om jag får en liknande fråga som Oskar fick. Konka då? Hur farligt kan det bli?

"Konka," säger jag efter en kort stunds betänketid.

Jag inser snabbt mitt misstag när Oskars ögon lyser upp. Han måste redan ha tänkt ut en plan.

Det här är inte bra.

Tyst ber jag att han inte ska ge mig någon 'antingen eller...'-grej. De är dem värsta.

"Du ska pussa Feliks...

Tell me why?

...antingen på näsan eller magen," avslutar Oskar och Nicole piper till av spänning.

"Måste JAG välja?" frågar jag, och jag hör på min röst att jag låter besvärad.

"Japp." Det är Feliks som svarar med en jobbigt neutral röst. Han inser väl dessutom att det annars bli han som får välja om inte jag gör det.

Your sneaky, little beauty.

Jag suckar osäkert. Magen vore väl mysigt? Men herregud nej, det går inte! Näsan får det bli. Tack och lov att jag tuggade 'Extras mint' innan vi kom in hit.

"Näsan," säger jag blygt.

Feliks ler mot mig och lutar sig fram. Han sluter ögonen och jag kommer närmare. Jag kan nästan känna Nicoles och Oskars förtjusning, men jag fokuserar endast på att inte falla ihop av nervositet.

Det går snabbt.

*

Godmorgon på er!

Kommer inte på något speciellt att skriva just nu, så tycker vi går direkt på Dagens Ordspråk!

"Vänta inte på det perfekta ögonblicket. Ta detta ögonblick och gör det perfekt."

-Okänd-

Btw, ikväll kommer en ny del ut :D
Den vill ni inte missa!

Kram<3

Perfect strangers (Feliks Parik)Where stories live. Discover now