"Rasakan tembakan tidur ini! MUAHAHAHAHA!" Adudu menembak pistol tidurnya ke arah Fang tetapi Boboiboy sempat menolak Fang ke tepi. Tembakan itu terkena Boboiboy dan terus dia jatuh ke tanah.
"Boboiboy! Boboiboy!" Fang cuba untuk kejutkan Boboiboy tetapi tidak berjaya. Dia tertidur dengan nyenyak sekali.
"Jangan harap korang dapat menang kali ini!" Adudu tergelak sekuat-kuatnya. "YEAHH! kita dah menang encik boss!" kata Probe
"Eh, belum lagi. Tinggal empat lagi" Adudu mengacukan pistol tidurnya ke arah Gopal, Yaya dan Ying pula. "JANGAN HARAP! JARI JEMARI BAYANG!" bayang-bayang Fang muncul dan lalu memegang pistol itu. Fang menarik pistol tidur itu dari tangan Adudu. Pistol tidur Adudu terlepas dari tangannya. Fang menghancurkan pistol tidur itu. "Sekarang giliran kau pula!" Fang menyerang Adudu dengan bantuan daripada Gopal, Yaya dan Ying
"TUSUKAN BAYANG!"
"TUMBUKAN PADU!"
"TEMBAKAN MAKANAN!"
"SERIBU TENDANGAN LAJU!"
Akhirnya Adudu kalah. "Encik boss! Encik boss!" Probe mengangkat kepala Adudu "Encik boss, jangan tinggalkan aku"
"Tak Probe, aku tak tinggalkan kau cuma aku tak mampu nak hapuskan dia orang"
"Tapi Encik boss dah tidurkan Boboiboy, dia orang pun takde formula untuk bangunkan Boboiboy"
"Betul tue Probe!" Adudu bangun dan lalu menjerit "BOBOIBOY AKAN TIDUR BUAT SELAMA-LAMANYA!"
Tiba-tiba sahaja cuaca berubah menjadi mendung, bukan sebab hari nak hujan tetapi sebuah kapal angkasa muncul di langit. Fang, Gopal, Yaya dan Ying terkejut kerana kapal angkasa itu, kapal angkasa milik Borara. "Bukan Boboiboy dah hapuskan Borara ka?"
"Aku tak pasti Ying tapi kita kena bangunkan Boboiboy cepat!"
"Tapi macam mana Fang. Kita orang takde formula untuk bangunkan Boboiboy" kata Yaya. Fang terpaksa menggunakan kekerasan terhadap Adudu supaya dia serahkan formula untuk bangunkan Boboiboy. Fang melihat sekelilingnya dan dapati Adudu dan Probe sudah hilang. "Berani dia orang melarikan diri" Fang genggam tangannya kerana dia begitu marah sekali.
Kapal angkasa Borara telah mendarat di kawasan lapang dan pintu kapal angkasanya terbuka. Borara sudah datang dengan geng tengkotak dia. "Yaya, Ying. Korang lindungi Boboiboy. Biar aku dan Gopal uruskan dia" kata Fang. Dalam keadaan macam ini, dia perlu melindungi kawan-kawannya, tanpa Boboiboy berada di sisinya, Fang berharap Gopal dapat bekerjasama dengan dia.
"Dey, Borara tue kuat. Macam mana nak kalahkan dia"
"Habis tue, kau nak mengalah. Kita perlu memcuba, kalau tak cuba, kita takkan tahu"
"APA YANG KORANG BERDUA BERBORAK! hahaha... nampaknya aku sudah kembali dan aku akan balas dendam dekat kamu semua! RASAKAN KUASA DARI AKU! KUASA LOHONG HITAM!" Borara cuba mengeluarkan kuasanya tetapi dia dihalang oleh Kaizo. Kaizo menyerang Borara dengan pedang tenaganya
"KAU LAGI!" Borara terkejut dengan kedatangan Kaizo
"Ya, aku lagi Borara. Jangan harap aku bagi kau menghapuskan mereka!"
"kau ingat kau hebat sangat! rasakan serangan dari aku!" Borara mengangkat tongkatnya yang besar itu untuk menyerang Kaizo. "JANGANNNN!" Fang menjerit
Fang terjaga dari tidurnya. Ini semuanya mimpi, hanyalah mainan mimpi tetapi kenapa Fang rasa mimpinya begitu benar sekali. Fang melihat jam kuasanya dan sudah pukul 6 pagi. Masa untuk bersiap-siap pergi ke sekolah.
YOU ARE READING
Aku Abang, Kau Adik (Season 1)
FanfictionBeberapa cerita mengisahkan tentang kehidupan Fang dan Kaizo di bumi! Brotherly love/madness & a little bit of friendship