Part 1 ~ Pabo yeoja Byun Namja

4.5K 151 5
                                    

Seorang yeoja bergegas menuruni tangga dan menuju ke pintu hadapan pada awal pagi itu  " Tae !! sarapan dulu !! " panggil seorang yeoja yang agak berusia kepada anaknya.

" Tak sempat lah omma !! dah lambat ni !!! nanti tae sarapan kat sekolah ye !! " Jerit anaknya sambil menyarungkan kasut dan terus keluar rumah.

" Haishh apa nak jadi lah anak dara aku sorang ni " omma menggeleng kepala melihat tingkah laku anaknya sebentar tadi.

*********************

Earphone dikeluarkan daripada beg dan terus diletakkan di telinga. Lagu Lotto bergema di  telinganya . Kakinya terus melangkah menuju ke seberang jalan tanpa menghiraukan orang di sekeliling.

PIN PIN PIN PIN !

" yahh !!!!!!! hati² !!!!!! "

Bukkkk !!!

" huh ? " pandangan menjadi kabur . Dia cuba untuk melihat siapa yang telah menolaknya tadi dan siapa pula yang berada di atasnya ni ??

" Pabo yeoja " Namja yang berada di atasnya terus bangun daripada menghempap badan yeoja itu.

" Bwo ? Arrrrrr byun namja !!! ko rabe aku !!!  "   yeoja tu memelok tubuhnya sendiri . Namja di hadapannya sudah dicopkan sebagai byuntae --"

" Buta , tak nampak ke ada lori laju kat jalan tu ? asal ko lintas jugak ? paboya !! " Tangannya sudah dihulurkan kepada yeoja tu untuk menolongnya berdiri.

"   Errr tepilah !!! aku boleh bangun sendiri  "  Yeoja tu terus berdiri dan membersihkan habuk pasir yang melekat pada uniform sekolahnya.

"  Btw , name aku baekhyun . Byun Baekhyun "   tangannya dihulurkan sekali lagi pada yeoja tersebut.

" Taeyeon , Kim Taeyeon "  huluran tangan tidak disambut malah renungan tajam yang diberi.

" Ermm dah lah pabo , sombong pulak tu . " tanganya dimasukkan ke dalam poket seluar.

" Thanks selamatkan aku tadi "  muka baekhyun langsung tidak dipandang.

" Welcome pabo yeoja . Lain kali hati² jangan jadi buta " baekhyun dengan senang hatinya menolak dahi taeyeon dan berlalu pergi.

" Yahhh byuntae !!! haishhhh bencinya !!!!! " Taeyeon menghentak² kaki sambil menuju ke sekolah.

~Bersambung~

(c) You Are My Vampire Slave Where stories live. Discover now