Loceng sekolah berbunyi menandakan bermulanya waktu rehat . Semua pelajar bagaikan sekumpulan zombie yang kelaparan menuju ke kantin , ada yang ke perpustakaan , ada yang ke belakang sekolah dan ada juga yang hanya tidur di dalam class .
" Haishh ada orang dah amek tempat kitalah " Jessica menghembuskan nafas pasrahnya
" Kita nak duduk mana ni Tae ?? " Tiffany mengajukan soalan kepada taeyeon tetapi tidak dibalas .
" Tae ?!!! " Tiffany terus menggoncangkan badan taeyeon kerana soalannya tidak dijawap . Kena palau T^T
" Err..nae ?! " Akibat goncangan tiffany tadi , taeyeon terus tersedar dari lamunannya .
" Termenungkan apa tu Tae ?? " Yoona cuba melihat benda yang ditenung oleh taeyeon sebentar tadi
" Dia tenungkan mamat baru yang duduk sebelah dia , dah jatuh hati lah tu " Sampuk Sunny .
" Eyyy mana ada !!!!! " warna pipi taeyeon terus bertukar ke warna merah , blushing sudah .
" Ouhh dah ada crush rupanya , sampai tak ingat kita dah " Jessica mengusik Tae dengan nada yang merajuk.
" Eishhh dah lah korang ni !!! jom gi lepak tempat lain " Cepat² taeyeon membuka langkah meninggalkan chingunya , takut disakat lagi nanti habis seluruh mukanya berwarna merah.
***********************
" wahhhh sedap ahjuma tu masak " Chanyeol mengunyah makanan yang dibeli tadi
" Eley Aku masak lagi sedap " D.O berkata dengan nada menyampah . Maklumlah dia ni memang handal dalam bab² memasak .
" hah yelah kau lah juara dalam masakan " Lay menjeling D.O
" Gomawo Gomawo " Senyuman terlebih manis dihadiahkan untuk lay .
" Tengok sape tu Baek ? " Suho memusingkan kepala ke belakang ingin melihat manusia yang ditenungnya dari tadi .
" Aniya ! Takde sesape !! Mana ada baek termenung !!! " Minuman yang tersedia di depan mata terus disedut menggunakan strow .
" Aikk tanya je , asal kabut semacam ni ? sape yeoja tu hah baek ? " Suho mengangkat keningnya berulangkali .
" Haishhh " Baek memandang ke arah tempat lain .
" Asal macam susah hati ni ? cerita lah " Suho cuba mengorek rahsia chingunya yang kelihatan rungsing.
" Aniya , Yeoja tu... " Ayat tidak dihabiskan oleh baekhyun . Dia cuba memastikan benda tu benar atau tidak
" kenape ngan yeoja tu ? " Soal suho dengan dahi yang sudah dikerutkan
" Baek tak boleh baca fikiran dia . Waeyo jadi macam ni ?? haishhh " Baekhyun menyerabutkan rambutnya
" Ouh tu ke sebabnya , nanti lama² baek akan tahu " Senyuman sinis terukir di bibir suho
*******************
~Bersambung~
YOU ARE READING
(c) You Are My Vampire Slave
VampireTaeyeon memang ditakdirkan sebagai slave kepada seorang vampire yang bernama baekhyun. Tapi , mereka berdua memang tidak boleh bersatu . Ada sahaja yang dibencikan. " Pabo yeoja " " Byun namja , kau raba aku !!! " " Pabo , asal ko lintas jalan tadi...