Kaki taeyeon sudah pon melangkah ke dalam kawasan sekolah . Dia melihat jam di tangan " Ommo !!!!! Lagi 5 minit je !!!!!! " Taeyeon terus berlari ke arah kantin untuk membeli sarapan pagi.
' Haishhh kalau aku tak tengok drama korea mesti tak jadi cam ni . Tengok !! kan dah lambat . Nasib kau lah Tae memang patut digelar pabo dari mulut mamat byun tu tadi ' Gumam taeyeon dalam hati . Cerita yang popular pada masa kini membuatkan ramai remaja² lewat ke sekolah kerana menonton drama pada pukul 1 pagi dan salah seorang remajanya adalah Tae...Kim Taeyeon.
" Gomawo ahjuma " Makanan di dalam plastik disambut dengan pantas dari tangan makcik kantin . Taeyeon berlari sekali lagi untuk ke class pula .
Tanpa disangka ada mata yang sedang melihat gelagatnya
" heh paboya betul "
**********************
" Taeyeon !!! " Cikgu Min menghentak rotan di meja . Suasana dari bising terus menjadi sunyi . " KIM TAEYEON " Jeritan cikgu Min nyaring sekali memanggil nama taeyeon . Tuan punya nama masih lagi tidur nyenyak . Maybe tidur mati .
" Haishhhh yahhh !!!! bangun !!!! " Telinga taeyeon dipulas oleh cikgu Min .
" Arghhh appo !! sakit cikgu mianhae !!!! " Automatik taeyeon terjaga dari mimpi yang indah sebentar tadi.
" Rasakan ! cikgu tanya kamu yang kamu tidur pula kenapa ?? "
" Mianhae cikgu !!! lepaslah "
" Semalam kamu tidur pukul berapa ?? "
" 3 pagi "
" Bwo !!! kamu buat apa pagi buta tu !!! " dipulas lagi telinga kepunyaan taeyeon.
" warghhh !!! tengok drama korea cikgu !!!! wait...cikgu nak tnya apa tadi ?? "
Tiba² suara seorang namja di hadapan menggelakkannya..
" Nampak tu budak baru " cikgu melepaskan cubitan berbisa pada telinga taeyeon dan menunding jari ke arah hadapam class.
" Nae waeyo " taeyeon menggosok telinganya tanpa memandang budak baru tu.
" Cikgu nk dia duduk sebelah kamu . Boleh kan ? " tanya cikgu Nik kepada taeyeon
" Boleh cikgu. Haishh cikgu ni tu je pon nak tanya " Taeyeon menjeling cikgunya yang membuka langkah menuju ke hadapan.
" Hah menjawap² " Pandangan maut diberikan kepada taeyeon.
Pelajar baru tu terus duduk bersebelahan dengan taeyeon. Taeyeon berpura² tumpukan perhatian kepada cikgu sedangkan dia tengah malu nak bertegur ≧﹏≦ Sebab budak baru tu namja !!!!!
" Pabo yeoja hahaha kita memang ditakdirkan berjumpa lagi ke apa "
' Wait namja ni kan ... '
Taeyeon sepantas kilat memandang namja disebelahnya . Automatik matanya membulat.
" Kau !!!! "
" Ye aku Byun baekhyun.. "
" Eiii byun namja !! nama pon byun !! sama dengan perangai kau yang byun tu !! eii nyampahnya !!! " Taeyeon menjarakkan kedudukannya dengan baekhyun.
" oii ingat aku suka lah duduk ngan ko ni . Haishhh sepatutnya biar je ko kena langgar lori tadi " Baekhyun menyerabutkan rambutnya.
satu jelingan maut dihadiahkan dari taeyeon khas untuk baekhyun
~Bersambung~
YOU ARE READING
(c) You Are My Vampire Slave
VampireTaeyeon memang ditakdirkan sebagai slave kepada seorang vampire yang bernama baekhyun. Tapi , mereka berdua memang tidak boleh bersatu . Ada sahaja yang dibencikan. " Pabo yeoja " " Byun namja , kau raba aku !!! " " Pabo , asal ko lintas jalan tadi...