TAEYEON POV
Aku membuka mata perlahan . Jam di dinding aku perhati . 2:05 petang . Hmmm aku tak ke sekolah hari ni . Nampaknya suhu badan dah semakin sejuk . Aku bangun dari pembaringan .
Tok Tok Tok Tok
Seseorang mengetuk pintu ku . " Wae ? " tanyaku . " Ada orang nak jumpa kamu !!! " omma menjawap soalanku...sape yang datang ? kook ke ?? Aku bingkas bangun dari katil dan membuka pintu.
Krekkkkk
" Sia..." Aku tak menghabiskan ayat malah menerkup mulutku sendiri .
" Kacak lah dia , sesuai dengan kamu " Omma berbisik di telingaku dalam nada mengusik . Haihhh omma ni --"
" Kau nak apa datang sini ? " Tanyaku dengan muka yang malas ~
" Ermm ahjuma pergi ke dapur dulu ye " Omma terus meninggalkan kami berdua.
" Aku nak tengok keadaan kau je , tak boleh ke ? " - Baekhyun
" Aku dah ok . Jap , macam mana kau tahu rumah aku kat sini ? " - Taeyeon
" Kook bagi tahu aku . Btw , coklat aku tu jangan lupa " - Baekhyun
" Kau datang sini semata² sebab coklat tu je ? -,- " - Taeyeon
" Aniya , sebab..." Baekhyun
" Sebab ape ??!! " - Taeyeon
" Hope cepat sembuh !!!! aku rindu kau !!! takde sape dah aku nak gadoh kat sekolah tadi !!! ok bye aku balik dulu !!!!!!! " - Baekhyun
" Apa kau mengarut ni -,- " Baekhyun terus berlari keluar dari bilikku . Apa tak kena ngan namja ni ?
************************
BAEKHYUN POV
" Suho !!!! " Panggil ku cemas
" Wae wae wae ?? " Tanya suho kepadaku
" Siapa sebenarnya Kim Taeyeon tu ? " Tanyaku pelik . Dari masa aku jumpa dia lagi aku asyik tertanya² benda yang sama .
" Slave kau lah , kenape ? " Suho membuat muka menyampah kepadaku
" Ani !!! maksud aku bau dia . Kenape bau dia tak macam darah manusia lain ?? bau dia jauh lebih sedap !! Baek tak boleh tahan dah !!! " Aku berjalan ke kiri dan ke kanan . Cara aku untuk cuba tenangkan diri .
" Betul cakap kau tu . Bau darah dia jauh lebih sedap. Aku rasa dia lah perfect blood " Suho menepuk bahu kanan ku
" Perfect blood ?? habis tu aku nak buat apa ngan dia ?? " Tanyaku dengan soalan yang agak pabo
" Kau kena lindungi dia dari vampire lain " - Suho
" Wae ?? " - Baekhyun
" Kesemua vampire semestinya mahukan perfect blood tu . Darah dia berkuasa ke atas vampire yang menghisap darahnya. Aku pon inginkannya , tapi disebabkan dia kau punya slave . Aku terpaksa batalkan niat . " Suho menerangkan tentang perfect blood kepadaku . Aku hanya mendengar dan mengangukan kepala . Apa aku nak buat lepas ni ? Nak tak nak aku kena lindungi jugak si taeyeon tu.
~Bersambung~
YOU ARE READING
(c) You Are My Vampire Slave
VampireTaeyeon memang ditakdirkan sebagai slave kepada seorang vampire yang bernama baekhyun. Tapi , mereka berdua memang tidak boleh bersatu . Ada sahaja yang dibencikan. " Pabo yeoja " " Byun namja , kau raba aku !!! " " Pabo , asal ko lintas jalan tadi...