Part 23 ~ saranghae

1.3K 71 3
                                    

Awan² gelap mula kelihatan.  Vampire kingdom sudah menjadi gelap. Ini menandakan.....sesuatu yang tidak baik telah berlaku. 



King vampire...




Sudah mati...




" Hikss hikss " baehyun meletakkan taeyeon di rumput.  Air mata yang membasahi pipi taeyeon diseka menggunakan ibu jarinya.

" Gwencahana. ..selagi aku masih hidup.. Selagi tu aku akan lindungi kau " kata baekhyun cuba memujuk taeyeon suapaya tenang.  Senyuman manis terukir. Bahu taeyeon yang cedera dipandang sekilas.



" BAEKHYUN HATI² "




" JANGAN BIARKAN DIA PERGI KE ARAH MEREKA BERDUA!!  "




"HALANG DIA CEPAT!  "





" LINDUNGI BAKAL KING KITA!  "




" YAH PABO!  PERFECT BLOOD PON HARUS DILINDUNGI!  "





" SEDUT DARAH DIA CEPAT BAEK!  ITU JALAN YANG TERBAIK UNTUK HAPUSKAN MEREKA SEMUA!  RAJA KITA DAH TAKDE!  PALLIWA!  KAMI TAK... BOLEH.. TAHAN LAGI NI "



Baekhyun memandang anak mata taeyeon.  Dia harus lakukan juga demi vampire kingdom . Demi menyelamatkan nyawa yang lain.

" Kau... Kau.. Nak.. Sedut darah aku?  " Tanya taeyeon dengan mata yang masih berair . Satu badan dia sudah mula menggigil ketakutan apabila teringat susuk tubuh ommanya yang terbaring kaku dirumah .




" Maafkan aku.  Ini untuk kebaikan kita semua " Baekhyun merapatkan kedudukannya dengan taeyeon.

Taeyeon menggelengkan kepalanya beberapa kali tanda tidak mahu.

" Gwenchana.. Sakit sikit je " Taring baekhyun mula kelihatan.  Perlahan² dia menghampiri ke leher jinjang kepunyaan taeyeon. 



" ARGHHHH SA... SAKIT " Jerit taeyeon dengan mata terpejam. 


Sedikit demi sedikit baekhyun menyedut darahnya.


" a... Aku.. Tak nak... Mati..... Saranghae baek.... " badan taeyeon mula lemah dan akhirnya dia tidak sedarkan diri.












Masa tiba² berhenti. 




Gigitan dilepaskan




" Nadoya saranghae taeng"



Kini baekyun menyasarkan bibir kepunyaan taeyeon.  Perlahan bibir mereka bertaut lembut.  Sisa air mata taeyeon diseka lagi menggunakan ibu jarinya.








" TAK... TAK MUNGKIN.... KAU TAK GUNA VAMPIRE!!!!!!!  VAMPIRE PABO!!!!!!  EARGGHHHH " Tubuh mark terbakar dengan sendiri.  Pengikut²nya juga terbakar habis.




Awan² yang gelap tadi mula cerah.  Keadaan sudah kembali seperti sedia kala.

Vampire² yang bertarung habis-habisan mengambil nafas dalam.  Akhirnya semua sudah tamat.







Bakehyun melepaskan ciumannya.  Badan taeyeon diangkat gaya bridal.  Dia memandang semua vampire yang cedera disitu.



" Kita menang kali ni " senyuman dibibirnya terukir. Kalau appanya masih ada... Mesti appanya bangga. 



" HIDUP KING BAEKHYUN!!!  " serentak mereka bersuara.


" Tahniah baek " Ucap suho


Baekhyun hanya memberi senyuman pada yang lain.  Ditatap semula wajah taeyeon yang masih tidak sedarkan diri.  Tak sangka dia juga ada perasaan yang sama.

























-Bersambung-

(c) You Are My Vampire Slave Where stories live. Discover now