TAEYEON POV
Aku bangun pergi bilik air untuk membersihkan diri . Selesai membersihkan diri aku memakai uniform seragam sekolah . Beg aku galas di belakang .
" Tae , nah sarapan " Omma memghulurkan roti coklat padaku . Tanpa membuang masa aku sambut huluran omma dan terus berjalan keluar . Kasut sekolah aku sarung kemas di kaki lalu mengorak langkah ke sekolah .
Sebelum ke sekolah aku singgah kejap dekat 7eleven . Nak beli coklat untuk namja taguna tu . Kang nanti asyik tanya bila nak ganti coklat dia . Bingit tau telinga ni .
Coklat cadbury aku ambil dan letak pada kaunter . Beberapa keping not aku keluarkan .
" Kamsahamnida " Aku hulurkan duit pada pekerja itu dan ambil coklat cadbury . Pintu 7eleven aku tolak hendak keluar .
" Eh kook ! " Aku berlari ke arah jungkook yang sudah memberhentikan langkahnya . Senyuman bunny terukir .
" Noona buat apa kat kedai tu ? " Tanya jungkook . Kami berdua sambung berjalan menuju ke destinasi yang sama iaitu sekolah dimana tempat yang paling membosankan . Setuju tak ?
" Beli coklat je " Jawapku ringkas . Mohon jangan tanya coklat untuk sape .
**************************
Sampai sahaja di kelas aku terus tidur . Mengantuk pulak . Mata aku tutup rapat .
Krekkkkkk
Bunyi kerusi di sebelah aku endahkan . Tu mesti baekhyun baru sampai . Malas nak layan dia. Hmp ! Dah lah semalam marah aku pastu tetibe masuk bilik aku tanpa izin . Majok ni ! .
" Tae , kau okey tak ni ? Demam lagi ke ? Nak aku bawak pi bilik rawatan ? " bertubi soalan baekhyun keluarkan .
Krikkk krikkk krikkk
" Wey , sorry tau pasal semalam . Aku takde niat pon sebenarnya . Btw , coklat aku bila nak ganti ? "
K . Kau tengok . Dia tanya lagi pasal coklat tu . Haishhhh !!!!! Penting sangat ke coklat tu ? Berapa sen jelah . Aku buat bunyi dengkur .
" Ouh kau tidur ye . Sorry kacau . Berehat lah . Aku tak ganggu"
K bijak kau baekhyun . Dah pi main jauh² . Jangan ganggu aku nak tidur . Aku terus masuk ke dunia lain yang dipanggil dunia mimpi .
**************************
Kringggggggg
Bunyi loceng rehat membuatkan aku terjaga dari mimpi yang indah . Kau tahu aku mimpi apa ? Aku mimpi aku kahwin dengan park bogum . Kyaaaaaa tapi malangnya cuma mimpi . K sis tabah .
" Tae , kau okey tak ni ? " Baekhyun melekapkan belakang tangannya kat dahi aku . Asal tetibe care pasal aku ni ? Ada jungkook disebalik v ke ? Eh peribahasa ape ni .
" aishh aku okey lah !" Tangannya aku tepis . Kang muka aku merah dia cakap tak sehat lagi . Coklat yang aku letak kat bawah meja aku capai dan hulur pada baekhyun .
" heh ingat kau dah lupa " Dengan muka tak malu dia ambil coklat cadbury dan tersenyum sinis . Dia belek cokkat tu . Tahu dah nak tengok tarikh luput .
" Coklat tu elok lagi . Aku baru beli pagi tadi " aku terus bangun dan keluar dari class . Destinasi seterusnya ....belakang sekolah . Nak alone jap .
**************************
Aku berdiri di belakang sekolah sendirian . Nak tenangkan perasaan . Nasib takde sesape kat sini . Angin kuat meniup membuatkan rambutku beralun mengikut rentaknya .
" Wae semua ni terjadi dekat aku ? Sebagai seorang slave vampire ? Kenapa tak pilih orang lain ?! Kenapa mesti aku ? Wae wae wae ? Apa yang specialnya aku ni . Aishhhhh " Batu² kecil aku sepak . Nak lepaskan geram .
" nah , minumlah . Aku terbeli lebih pulak "
Aku memusingkan kepalaku ke kanan . Melihat manusia mana yang menyebok kacau aku tengah melayan perasaan ni .
" Mark , k..kau buat apa kat sini " tanyaku gagap sedikit . Actually aku sikit ngan dia ni . Pasal semalam lah . Aku mengundur sedikit ke belakang dengan senyuman kekok .
" Yah wae kau mengundur ni ? Aku takkan apa² kan kau lah . Gwencahana . Aku saja je nak teman kau kat sini " mark menarik tanganku rapat ke arahnya . Aku masih lagi dengan senyuman kekok .
" Nah minumlah " dia hulurkan air oren padaku . Tanpa berfikir panjang aku terus sambut hulurannya . Air oren aku sedut menggunakan straw .
" Sorry sebab semalam " mark bersandar pada dinding . Dia memandang ke hadapan . Ntah dia pandang siapa .
" kenapa semalam gaduh dengan baekhyun ? " tanyaku . Semalam muka baekhyun macam marah sangat dekat dia . Sampaikan aku pon kena marah sekali . Lemek .
" entahlah . Mungkin dia tak suka aku rapat dengan kau kot " Mark pandang aku . Dia tersenyum seketika .
" Kenapa pulak ? Aku bukan yeochin dia " aku mengerutkan kedua keningku . Pelik baekhyun ni . Kalau suka aku cakap awal² lemek . Main pendam² pulak .
"hahaha aku pon tak tahu " Mark tergelak kecil . Sekali lagi dia pandang ke hadapan .
Aku memegang kepala . Entah kenapa tiba² rasa pening pulak . Time macam ni lah nak buat hal . Air oren aku lepaskan . Lantak lah makcik clener nak marah . Kedua tangan aku dah lekap dekat kepala . Sakit gila .
" Wey aku masuk kelas dulu lah . Tetibe kepala buat hal pulak . Annyeong " aku terus melangkah meninggalkan mark . Tiba² mata aku jadi kabur dan semuanya gelap .
AUTHOR POV
" Kau okey tak ?! Wey bangunlah ! " Mark menepuk² pipi taeyeon yang terbaring tidak sedarkan diri . Dia tersenyum sinis . Kau dah kenapa mark ? Jangan buat perkara tak senonoh ehhh !!!!!!!! Aku cepuk nanti .
Tiada tindak balas dari taeyeon. Mark terus mengangkat taeyeon gaya bridal . Kakinya mengorak langkah ke bilik stor yang tidak digunakan lagi. Dia meletakkan taeyeon perlahan di lantai.
Mark keluar dari bilik stor itu dengan senyuman sinis . Bilik stor dikunci lalu berjalan meninggalkan taeyeon yang dikunci di dalam .
Dia membuka hpon . Aplikasi whatssup dibuka. Dia mencari nama baekhyun dan menghantar mesej pada jejaka itu .
Wey , kekasih kau pengsan dalam bilik stor lama . Hope dia tak mati lemas lah ye .
Send .
Hpon disimpan semula dalam poket seluar . Senyuman sinis masih terukir dibibir. Plannya nak kenakan baek berjalan dengan lancar .
-Bersambung-
Akhirnya seya kembali muehehehehe . Maaf lama menghilang . Pergi siapkan ff kill the zombie hahahahahah k setop . Now nak fokus kat ff ni pulak . Hope enjoy .
YOU ARE READING
(c) You Are My Vampire Slave
VampireTaeyeon memang ditakdirkan sebagai slave kepada seorang vampire yang bernama baekhyun. Tapi , mereka berdua memang tidak boleh bersatu . Ada sahaja yang dibencikan. " Pabo yeoja " " Byun namja , kau raba aku !!! " " Pabo , asal ko lintas jalan tadi...