TAEYEON POV
Lepas je baekhyun tinggalkan aku sorang² terus jungkook masuk . Macam tahu² je aku ada kat sini . Aku pandang jungkook yang tergesa² menampak ke arahku bersama beg sekolah kepunyaan aku sendiri .
" How do you know im here ? " Tanya ku . Speaking lak eh .
" Kook tahu lah . Naluri ni kuat taw . Kook kan vampire hahaha dah lupa ke ? " Jungkook mengetuk dadanya . Dia tersenyum sehingga menampakkan gigi bunny .
" Eley , ni kenapa bawak beg noona ? Ponteng eh ? " - Taeyeon
" ha ah nak ponteng dengan noona dekat bilik rawatan ni . Baekhyun hyung bagi telepati mintak jaga kan noona kat sini . Tu yang cepat² lari tu . Noona are you okey ? Macam mana noona boleh pengsan ? " - Jungkook
K panjang lebar dia cakap siap ada soalan kbat lagi tu . Hah jawap cepat .
" Ermm noona pon tak tahu macam mana boleh pengsan "
Aku pandang syiling atas . Cuba fikirkan sesuatu benda yang buat aku pengsan . Adakah aku tak makan pagi ? Erm ada betul jugak.
*************************
JUNGKOOK POV
Aku berjalan bersama taeyeon . Aku teringat arahan baekhyun . Eley kalau dia tak bagi arahan pun aku buat jugak . Nyawa noona tae dalam bahaya kot . Aku pandang muka taeyeon yang agak pucat sedikit .
" Noona dah makan ? Muka noona pucat lah . Ni mesti tak makan lagi kan ? " Tanyaku sambil mencucuk² pipi gebunya.
Taeyeon hanya tersenyum . Dia tak jawap pon soalan aku tadi . Lemek makcik ni . Langkah demi langkah sampai lah dekat kedai 7eleven aku terus tarik lengan taeyeon .
Pintu 7eleven aku bukak dengan sepenuh tenaga dan angin sejuk pon menyapa muka aku . Kau tahu tak aku pernah ada kenangan pahit dengan benda alah ni masa kecik . Tangan aku tercepit kat pintu tu . Meraung aku . Sekarang ni kena hati² sikit lah .
" Wae masuk sini ? " Tanya tae dengan dahinya berkerut . Alolololololo noona ni. Lengannya tadi aku tarik duduk di atas bangku yang memang khas untuk manusia lepak kat situ sambil makan.....ramen .
" noona duduk diam² kat sini okey ? " Aku terus pergi ke rak yang mempunyai pelbagai jenis ramen . Dua ramen cup aku capai dan bawak ke satu tempat dimana ada air panas percuma disitu . K author malas nk citer satu²🌚 . Ramen yang dah diisi air panas aku bawak ke meja dimana ada noona taeyeon yang tengah termenung ke luar .
" Teringat kan baekhyun hyung ke ? " usik ku lalu melabuhkan punggung dihadapannya . Satu ramen cup aku hulur padanya .
" Mana ada pikir sesape " -Taeyeon
" Yelah tu. Ramen ni kook bayarkan nanti , noona just makan je arrasoe " - jungkook
" Yelah . Gomawo "
Aku dan taeyeon makan dengan senyap . Masing² menikmati keserapan ramen tersebut . Fuh enak bangat . Eh eh .
Dalam 30 minit kami disini . Aku hulurkan beberapa not kepada pekerja tersebut dan menarik tangan taeyeon keluar dari 7eleven . Sweet dak adik ngan kakak ? Huhuhuu
Gruh !
" Aigoo macam mana nak balik ni " taeyeon mengeluh disisiku . Erm hujan ni memang saje en . Aku berfikir seketika .
" Mandi hujan jom ? "
*************************
BAEKHYUN POV
Buk buk buk
Tumbukan demi tumbukan aku lepaskan kat muka mark . Geram masih membuak buak . Fuh kalau boleh aku nak bunuh dia terus .
" Kau nak apa sebenarnya? " Tanyaku ingin tahu motif sebenar dia .
Mark tersenyum sinis . Darah di bibir dia kesat kasar dengan lengan .
" Aku nak seksa kau heh "
" Seksa aku ? Tapi kenapa kau perlu libatkan dia ? Wae ? Kalau tak puas hati dengan aku cakap lah . Kita selesai cara lelaki . Dia takde kena mengena ! " mataku bertukar merah . Marah sangat dah ni . Sape tak marah en sampai nak libatkan orang lain . Penumbuk aku genggam kuat . Tunggu masa je ni .
" Tch , Dia ada kena mengena dengan kau . Sebab dia slave kau . Am i right ? Hahahaha . Bau darah dia pon jauh lebih sedap berbanding manusia lain . Aishh entah² dia perfect blood kot .
Buk !
Satu tumbukan aku layang tepat di mukanya . Dia dah tahu ke semua tu ? Tch....
" Jangan berani kacau dia lagi !! " tengkingku sebelum meninggalkan mark yang sedang terbaring .
" Aku akan dapatkan dia "
Suara mark yang perlahan aku dapat tangkap dengan jelas . Kakiku pantas melangkah menjauhinya . Sabar baek sabar . Sekarang aku kena tengok keadaan taeyeon . Haraplah budak biskut tu jaga dia lelok .
**************************
AUTHOR POV
Mereka berdua berlari sambil gelak ketawa di dalam hujan. Sudah seperti kanak² ribena . Senyuman dibibir mereka berdua tidak pernah lekang . Ni mesti kes dah lama tak main hujan .
Jungkook tersenyum memandang kakak angkatnya . Hatinya agak lega sedikit melihat taeyeon tersenyum gembira . Bukan macam tadi...senyum fake . Ye dia nampak taeyeom cuma bagi fake smile padanya .
Tapi....
Mungkin lepas ni dia tak dapat tengok senyuman manis ini lagi .
Nyawa taeyeon dalam bahaya.
" hiyakkk amek ni ! " Taeyeon melompat ke satu lopak air . Dia ketawa melihat jungkook yang blurr .
Pushhhhhh
Habis air hujan tu terpercik kat jungkook . Jungkook mengelap mukanya lalu ......
" Ewah ewah....kat sini rupanya . Bestnya main hujan sampai tak ingat nak balik dah eh ? "
Belakang kolar mereka berdua ditarik oleh seorang namja . Lemek baru nak happy jadi budak . Dengki betul !
" Bae...baekhyun ? Kau tak balik lagi ? " Taeyeon cuba tengok muka baekhyun tapi tak dapat akibat air hujan yang turun dengan lebat . Susah nak bukak mata kalau dah pandang atas.
" Aku cari korang dua . Dah balik cepat ! Kau pon satu , aku suruh bawak dia balik en "
" mainhae baek hyung "
Baekhyun terus menolak mereka berdua pulang dengan tangannya masih pegang kemas belakang kolar baju sekolah mereka . Taeyeon dengan jungkook hanya buat muka tak puas hati. Tak boleh tengok orang bahagia sekejap !
-Bersambung-
YOU ARE READING
(c) You Are My Vampire Slave
VampireTaeyeon memang ditakdirkan sebagai slave kepada seorang vampire yang bernama baekhyun. Tapi , mereka berdua memang tidak boleh bersatu . Ada sahaja yang dibencikan. " Pabo yeoja " " Byun namja , kau raba aku !!! " " Pabo , asal ko lintas jalan tadi...