Park 16~ jatuh dari roftoop

1.3K 88 2
                                    

TAEYEON POV

Aku rendam kaki dengan air suam . Hujan masih belum berhenti. So....dua ekor vampire ni stay kat rumah aku kejap .

" Nah omma dah siapkan untuk kamu bertiga "

omma letak 3 mangkuk yang berisi sup di atas meja . Alolololo baiknya omma titew ni . Aku terus mencapai satu mangkuk lalu menghirupnya . Ahhh .

" Kamu ni , dah besar panjang tinggi lebar gedabak pon masih lagi main hujan . Nasib takde kilat ke apa sambar kamu . Kang nanti demam mula lah taknak pi sekolah . Haishh apa nak jadi lah " Bebel omma sambil menuju ke dapur semula .

" Huhuhuhu noona kena bebel , padan muka wuuuuu " Jungkooo tersengih memandangku . Puih , kau yang ajak aku tadi.

" Kook yang ajak noona tadi en !!!! Omma tengok tu !!!! " aku merengek geram . Jari aku tunding pada jungkook . Aku simbah ngan air basuh kaki ni kang baru tahu.

" Macam budak² lah korang ni " Baekhyun menjeling aku dengan jungkook . Eley dengki lah tu . Aku memang budak...kau tu dah tua . Entah berapa ratus lah umur kau sekarang . Vanpire en ?

BAEKHYUN POV

" Wey baek umur kau sebenarnya berapa eh ? " Tanya taeyeon sambil menyumbat sup ke dalam mulut.

Tit tit .

Bunyi mesej ws aku masuk . Aku keluarkan dari poket seluar . Soalan taeyeon tadi aku abaikan . Pandai² lah kau fikir sendiri . Aku buka mesej dari suho hyung .

" Ermm aku balik dulu. Ada hal . Thanks for the sup . Annyeong " Aku terus bergegas keluar .

Aku teleport kat belakang sebuah kedai . Tubuh suho sudah lama terpacak disitu . Aku menghampirinya perlahan.

" Kenapa hyung nak jumpa ? Mana yang lain ? " tanyaku .

" yang lain hyung tak tahu . Balik² je dorang takde kat rumah . Nevermind . Hyung just nak bagitahu something . Becarefull baek , diorang dah mula nak serang "

Aku pandang muka suho dengan dahi yang dah berkerut . Dorang dah nak serang ? Awalnya . Macam mana diorang dapat tahu ni ? Mark.....

" Thanks for the informantion hyung " Aku menyerabutkan rambut .

" Take care perfect blood " suho terus hilang dari pandangan aku . Arghh makin kusut aku jadinya . Kenapa mesti perfect blood tu jadi slave aku ! Wae ? Kalau orang lain tak boleh ke ? Huwaaaaaaa .

Buk

Tin kosong aku sepak kuat. Kena dinding dan terpelanting kena kepala aku pulak . Omma !!!!  Huwaaaaaa. Sekali lagi aku menyerabutkan rambut aku .



***********************




TAEYEON POV



Masa rehat aku pergi roftoop . Nak tenangkan diri kat sini . Angin sempoi² menyapa tubuhku lembut . Sungguh tenang sekali .

" Ehem , sorang je ke "

Aku terkejut dengan suara namja . Aku toleh ke kanan ingin melihat tuan punya suara . Mark . Kaki ku undur sedikit ke belakang .

" er..erm ha ah sorang "

Mark berjalan menghampiri ku . Aku pulak mengundur menghampiri tembok roftoop . Muka dia ada lebam , adakah baekhyun tumbuk dia semalam ?

Senyuman sinis mark terukir . K seram . Mana aku nak lari ni .

' Baekhyun jebalyo '

Aku sekarang dah berhenti dari mengundur akibat ditahan oleh tembok . Aku tengok bawah , tinggi . Tingkat 5 kot . Nyesal aku datang sini . Omma nak balik !!!!

" kenapa ni tae ? Nak pergi mana ? " Mark tersenyum sinis . Sekarang dia betul² berada di hadapanku .

" Kau nak buat apa ? Aku nak turun ! " Aku pandang tepat ke arah matanya . Merah . Vampire jugak ke ?

" Nak turun ? Ouh boleh je... "

Mark datang dekat ke arahku . Badanku laju diangkat gaya bridal . Aku memelok lehernya kuat agar tidak terjatuh .

" Nak turun sangat kan ? Turun lah " Mark masih dengan senyuman sinisnya . Psycho m

" Aku nak guna tangga lah !!! Jebal jangan lepaskan aku hikss....aku tak nak mati lagi huwaaaa . Apa salah aku kat kau !!! " pelokkan di lehernya makin longgar . Tangan aku berpeluh . Sekali dia lepaskan aku . Ermm mati lah jawapnya.


" annyeong " - mark

" Andwae !! "

Maka dengan itu badan aku pon laju jatuh ke bawah . Aku memejam mata rapat . Aku mati ditangan vampire taguna tu . Apa dosa aku kat dia . Omma maafkan tae . ' Baekhyun....jebal' .

Buk

Badan ku terasa seperti di dukung atau lebih tepat disambut lembut. Siapakah yang menyambut aku ? Aku buka mata perlahan.

" Baekhyun...macam mana kau tahu..  "  aku kaku . Terasa selamat seketika .

" Kata hati kau tu . Bising tahu tak " Baekhyun melepaskan kaki aku supaya jejak tanah .

" Gomawo baek "

" Lain kali hati² . Kau broken pon tak yah arr sampai nak bunuh diri . Banyak lagi cara lain . Lemek . Nasib sempat aku datang tadi " Bebel baekhyun . Tangannya masuk ke dalam poket seluar .

" Tapi...aku bukan...cu...cuba bunuh diri....tadi...a..ada mark..."

" Shhhhhh "






















-Bersambung-

(c) You Are My Vampire Slave Where stories live. Discover now