Part 17 ~ tasik

1.2K 81 1
                                    

AUTHOR POV


" Shhhhhhhh , aku tak nak dengar apa² " Baekhyun meletakkan jari tekunjuknya di bibir taeyeon .

Kakinya terus melangkah meninggalkan taeyeon yang kaku disitu . Dah lah ganggu waktu dia makan . Lapar tahu tak .

Mark yang menyaksikan taeyeon disambut oleh baekhyun tadi meregus geram . Plannya nak seksa baekhyun dengan menggunakan taeyeon tidak berhasil . Tiada cara lain , dia akan teruskan rancangan seterusnya .

**************************


TAEYEON POV

Aku termenung ke luar tingkap . Takde mood nak belajar sekarang . Baek pon satu ! Bukan nak dengar penjelasan aku dulu . Aishhhhhhhh serabut !!!


Mataku terpaku ke satu figura yang sedang berdiri . Seperti....mark ? Dia buat apa kat situ ? Tiba² jarinya menunjukkan ke arahku dengan senyuman sinis. Gulp . Apa pulak kali ni . Aku terus pandang ke depan melihat formula² yang ditulis oleh cikgu lee .

Aku takut .

Kenapa hidup aku macam ni ?

Kenapa mesti aku ?

Aku takde keturunan yang jadi slave vampire kan ?

Aish molla molla .


" Tae , kau okey tak ? Macam gelisah je . Nak bunuh diri lagi ke ? " tanya baekhyun .

Malas nak layan dia .

Aku palau dia hari ni.


Mari mulakan perang dingin .



****************************


" Gomawo tolong cikgu ye tae . Maaflah buat kamu balik lewat "

" Ahh gwenchana . Saya balik dulu "

Aku menunduk hormat pada cikgu lee sebelum beredar . Semua pelajar dah balik termasuk jungkook . Aku yang suruh dia balik dulu .


Tiba² aku rasa tak sedap hati . Aishh pabo tae kenapa kau suruh kook balik dulu ?! Kepala aku ketuk . Pabo .

K .

Seram .

Sunyi .

Aku pantas berlari ke arah tasik . Tak ramai orang tapi adalah dalam 10 orang macam tu...erm .

Aku duduk di rumput tepi tasik. Sekali lagi aku nak cari ketenangan sebelum balik rumah . Ahh angin yang nyaman . Bunyi kicauan burung . Bunyi orang gelak ketawa kat hujung sana...kuat jugak eh dia ketawa . Bunyi kenderaan..

Eh .

Kenderaan ?

Tak syoknya =="


Aku pusing ke belakang melihat kenderaan mana yang menggangu aku tengah tenangkan diri ni. Tiba² mulutku diterkup.  Aku meronta mintak dilepaskan . Baunya....ini...ahhh aku tak boleh tahan . Mataku jadi berat dan akhirnya aku pengsan.

************************

BAEKHYUN POV

Aku pegang dada aku . Asal tiba² rasa tak sedap hati ni . Aku benci gila perasaan macam ni . Apa ni apa ni .

Hpon di atas meja aku capai lalu mendail nombor taeyeon .

Tut tut tut tut

" nombor yang anda da..."

Tit

Aku matikan panggilan . Aishh dia tak angkat . Yang peliknya dia mana pernah tak angkat call . Tadi dia balik lambat en ? K aku tahu.....aku tahu...









-Bersambung-

(c) You Are My Vampire Slave Where stories live. Discover now