Part 20 ~ terjun

1.2K 90 3
                                    

TAEYEON POV

" Jangan berani sentuh dia ! "

Suara yang amat aku kenali menyapa gegendang telinga . Dia menumbuk yeoja yang cuba merawat ku tadi hingga ke hujung pokok .

Jauh jugak .

Don't worry dia en vampire .

Aku dongak ke atas . Beberapa vampire pantas menuju ke arah kami . Melompat dari dahan ke dahan . Badan aku mula menggigil . Diorang nak aku ?

Tangan yang berdarah aku pandang sekilas .

" A....aku takut "

Baekhyun menghampiriku . Tubuhku dipelok seketika .

" Don't worry . Aku akan lindungi kau "

Dengan pantas dia mengangkatku gaya bridal . Lehernya aku pelok kemas .

Sampai sahaja di hujung bukit air terjun dia berhenti.  Tubuhku diturunkan perlahan . Bunyi air terjun menyapa telinga ku .

" Wae ? " Tanyaku sedikit gelisah .

" lompat sekarang . Nanti aku ikut kau kemudian " Tanganku diraihnya . Mata dia berwarna merah terang .

" Ani , aku tak nak lompat " Aku memandang bawah bukit . Seram woii nak terjun .

Vampire yang lain makin hampir . Macam mana ni ? Tamatlah riwayat aku.

" Aku tak pand....."

" Mianhae , tapi aku akan ikut kau kemudian . Just take care your self  for a while "

" Andwae baek ! "


Bukkkkk



Badanku ditolak pantas oleh baekhyun . Jap aku tak habis cakap tadi ....tangan aku tergapai² diudara . Cuba untuk mencapai sesuatu tapi apakan daya tubuh aku sekarang menjunam menuju ke dalam air .


Satu berita buruk



Aku....tak....pandai....berenang....



Bushhhhhhhh

Selamatlah aku mendarat ke dalam air . Tubuhku makin lama makin tergelam . Aku lihat di permukaan air walaupun agak samar² . Cahaya seperti kilat berwarna biru dan merah . Ni mesti baekhyun tengah mempertahankan aku .

Mianhae baek . Sebab aku...kau yang kena bertanggungjawap

Sepatutnya aku tak perlu wujud kat bumi ni

Ye

Aku perlu

Mati sahaja

Blup blup blup

Oksigen makin lama makin berkurang dan akhirnya mataku tertutup .











































































" Uhukk !!!! Uhukkkk "

Banyak air yang keluar mulutku . Paru² aku terasa sesak sikit. 

Jap

Aku dah mati ke ni ?

" Kau tak apa² ? Maaf , aku tak tahu pulak yang kau tak pandai berenang . Syukurlah kau masih hidup "

" hmmmm aku okey je "

Baekhyun terus memeluk ku kuat . Aku dah terkebil² . Tadi aku nak cakap kau pergi potong...nasib hidup lagi .

Baekhyun melepaskan pelukkan lalu menolong aku berdiri . Tangannya aku pegang erat takut terjatuh 

***************************





Krekkkkkk

Pintu rumah aku buka.  Dah standby nak dengar omma membebel sebab balik lambat . Baekhyun masih setia berdiri di belakang ku.

Mataku terpaku seketika . Tak ....tak mungkin....

" OMMA !!!!!! "













-Bersambung-

(c) You Are My Vampire Slave Where stories live. Discover now