BAEKHYUN POV
Aku masuk ke dalam class . Coklat yang taeyeon bagi tadi dah habis aku makan . Fuh nikmat . Aku pandang kerusi taeyeon yang kosong . Mana yeoja ni ? Lambatnya masuk . Selalunya dia sampai dulu sebelum aku .
Ting !
Bunyi mesej dari whatssup masuk . Bergetar poket seluar aku. Fufufufuf geli lah ngek.
Hpon aku keluarkan dari poket . Aplikasi whatssup aku buka . Aku kerutkan dahi . Mesej sape pulak ni . Nombor tak dikenali . Lemek fans ke . Aku baca mesej tersebut
Wey , kekasih kau pengsan dalam bilik stor . Hope dia tak mati lemas lah ye .
Eh jap . Kekasih ? Aku single lagi lah . Aku cuba memproses setiap maksud yang dia bagi . 5 minit jugak aku nak faham maksud mesej ni . Dan......yes aku tahu siapa yang dia maksudkan .
Kim taeyeon
Aku terus bangun dari kerusi dengan geram . Siapa pulak cari pasal ngan aku ni . Asal sampai nak libatkan taeyeon . Aishhh rambut aku kusutkan dengan kasar . Kakiku laju melangkah menuju ke bilik stor .
" Taeyeon !!!!! Taeyeon !!!! Kim taeyeon !!! Kau ada kat dalam ke ?!!! "
Jeritku memanggil nama dia . Pintu bilik stor aku cuba buka tapi malangnya terkunci . Aku tumbuk pintu tu dengan perasaan geram .
Pintu stor aku pandang lama . Macam mana nak bukak pintu ni eh . Tiba² aku terbau asap dari dalam stor ni . Tak mungkin lah....
" Taeyeon !!! Bangun !! Jebalyo bangun !!! Keluar dari dalam palli !!! " jeritku lagi . Pintu stor aku goncang sekuat hati. Nak buat bising suapaya minah tu bangun .
" B..baek....tolong aku...uhukk uhukkk "
Aku terdengar suara taeyeon dari dalam . okey dia tak larat nak bangun . Jalan terakhir....pecahkan pintu ni jugak dengan kuasa . Aku menoleh kiri dan kanan . Mana tahu ada manusia tengah rakam aksi aku pastu pi viral kan en . Kang mampus aku kena bunuh ngan suho hyung .
Aku meremukkan pintu tu dengan semua kuasa yang ada . Asap mula keluar . Ni bukan asap biasa yang manusia bakar² sampah guna api tu . Ni asap dari kuasa vampire jugak . Siapa pulak yang tak puas hati dengan aku ni lemek cakap depan² lah !!!
Aku berlari mendapatkan taeyeon yang terbaring lemah di atas lantai .
" Tae kau okey tak ?!! " Aku angkat dia gaya bridal dan bawak dia keluar dark bilik stor ni . Taeyeon hanya terbatuk² sahaja . Matanya masih terpejam rapat .
" Bertahan " Pantas kaki ku mengorak langkah ke bilik rawatan .
Pintu bilik rawatan aku tolak guna kaki . Cun jururawat semua masih lagi pergi makan . Tubuh taeyeon aku letak di atas katil .
Kain yang dekat atas meja aku capai dan basahkan dekat sinki . Aku kembali kepada taeyeon . Kain yang dah dibasahkan tadi aku lap mukanya . Ni mesti asap tu dah banyak masuk dalam paru² dia.
Sekali lagi aku buka kuasa . Mulut taeyeon aku buka sedikit . Aip bukan nak cpr dia ! Mulutku terkumat kamit membaca mantera . Asap mula keluar dari mulut taeyeon . Akhirnya aku berjaya .
" Tae , bangun . Kau okey tak ni ?" Lengannya aku goncang perlahan . Perlahan mata taeyeon terbuka dan memandangku . Dia tersenyum lemah . Syukur dia boleh sedar .
" Apa dah jadi tadi masa rehat ? " Tanyaku ingin tahu . Kerusi aku tarik duduk disebelah katilnya .
" Aku pergi dekat belakang sekolah " -Taeyeon
" Then ? " - Baekhyun
" mark jumpa aku . Katanya nak teman aku. Lepas tu kepala aku pening and aku tak sedarkan diri " -Taeyeon
" Nanti balik dengan jungkook . Jangan balik sorang arrasoe ! Take care " Aku terus bangun dan keluar dari bilik rawatan tu . Sekarang aku kena cari mark . Mesti dia yang hantar mesej ni and mesti dia jugak yang buat taeyeon macam ni !!! Mataku bertukar merah . Gigi taring aku cuba sorokkan . Mampus kalau pihak sekolah tahu . Siap kau mark .
-Bersambung-
YOU ARE READING
(c) You Are My Vampire Slave
VampireTaeyeon memang ditakdirkan sebagai slave kepada seorang vampire yang bernama baekhyun. Tapi , mereka berdua memang tidak boleh bersatu . Ada sahaja yang dibencikan. " Pabo yeoja " " Byun namja , kau raba aku !!! " " Pabo , asal ko lintas jalan tadi...