Part 8 ~ Demam

2K 97 0
                                    

Author hyomeow: Huhuhuhu hyomeow suke pic atas ni XD 👆

BAEKHYUN POV

Taeyeon disebelahku masih lagi tidur nyenyak . Haihh minah ni bila nak bangun . " Okey , siapkan homework yang saya bagi tadi . Esok saya nak semua hantar " Cikgu jihyo memberikan arahan kepada class ku .

Kringggggg

Loceng rehat pon sudah berbunyi . Aku tengok Taeyeon still lagi melentokkan kepalanya di meja . " Tae gwenchana ?? " Chingunya yang dikenali sebagai jessica meletakkan belakang tapak tangannya di dahi taeyeon . Aku hanya menjadi pemerhati atau boleh dikatakan ' CCTV' .

" Ommo !!! Panasnya !!! Taeyeon !!! " Aku terkejut mendengar kata² jessica tadi . Aku terus memegang tangan kanan Taeyeon . " Ahhh panasnya !! palli bawak dia ke bilik rawatan " Tegas ku .

" Aniya , Aku okey je . Tak perlulah gi bilik rawatan bagai . Aku bukan budak kecik lagi" Taeyeon bercakap dalam nada perlahan tapi telingaku masih lagi dapat menangkap setiap kata²nya . " Haishh degilnya " Aku terus menarik tangannya lalu letak dia dibelakangku .

" Aniya ! " Taeyeon mula meronta² . Peduli apa aku .Kaki ku terus melangkah ke bilik rawatan. Takkan nak biarkan slave aku sakit . Wait....kenape aku ambil berat tentang dia ni ?? sedangkan aku benci dia ?? argh !!! what ever lah asalkan aku jalankan tugas .

Taeyeon sudah tidak meronta dibelakangku , sebaliknya dia tertidur . Tombol pintu bilik rawatan ku pulas . Aku menghampiri katil yang berada disitu . Badan Taeyeon ku baringkan perlahan di katil .

" Waeyo ? " Tanya jururawat disitu .

" Chingu saya demam " Jawapku . Kaki ku terus melangkah meninggalkan taeyeon bersama jururawat.

************************

Habis sahaja masa rehat , aku terus melangkah masuk ke dalam class . " How ? " Jessica meluru ke arahku dan menanyakan tentang chingunya ." Dia okey je " jawapku bersahaja dan terus duduk di kerusi .

" Fuh ~ Gomawo baekhyun " - Jessica

" for ? "

" Sebab bawakkan dia ke bilik rawatan. Taeyeon tu keras kepala orangnya . Dia tu memang susah nak pergi tempat² yang ada doctor or jururawat" - Jessica

" Waeyo ??"

" Entah lah , btw gomawo " - Jessica

" Nae " Aku membalas senyuman jessica .

*************************

TAEYEON POV

Aku membuka mata seluas yang mungkin . What ?!!! aku kat mana ni ??!!! Aku terus bangun dari pembaringanku . Mataku liar melihat persekitaran yang dipenuhi ubat-ubatan dan jarum !!!! omma Tae nak balik T^T Siaplah sape yang bawak aku kat sini !!!! werkkk bau kat sini memang teruk gila T^T

" Awak dah bangun " Seorang jururawat menghampiriku " err nae " Tanganku mula terketar . " Awak boleh balik tapi kena tunggu chingu awak ambil awak dulu lah ye " Jururawat itu menghadiahkan senyuman manis ke arahku , mungkin dia tahu yang aku mula takut dengannya .

Krekkkkkkk

Pintu bilik dibuka . Kelihatan seorang namja menghampiriku dengan tergesa² . " Noona !!!!! aiggooo wae boleh jadi macam ni ?? kenapa datang sekolah kalau dah tahu sakit ?! haishh noona ni buat Kook risau tahu tak ?! " Tak lepas jungkook membebel ke arahku . Hmp ! Apa aku kesah !

~Bersambung~

(c) You Are My Vampire Slave Where stories live. Discover now