Selepas aku mengemas barang di atas meja, aku terus pergi ke cafe untuk mengisi perut aku ini yg lama dah berlagu. Aku memesan nasi goreng kampung. Makanan nya sedap dan harga berpatutan.
Selepas itu aku melihat group whatsapp lecture UiTM memberitahu, esok pagi ada perjumpaan di dewan utama. Semua lecture dan pelajar perlu hadir. Setelah itu, aku pergi ke kelas aku seterusnya.
Selepas semua kelas aku sudah tamat, aku kembali ke ruang bilik aku untuk mengemas barang. Usai saja aku mengemas barang yang aku bawa bersama, aku terus pulang ke rumah.
Ketika aku sedang berjalan ke arah kereta aku, aku melihat dua orang lelaki sedang memandang aku lain macam. 'Kenapa lelaki tu pandang aku macam tu?' omel aku dalam hati. Sku terus mempercepatkan langkah aku. Entah mengapa, jarak aku dengan kereta begitu jauh sekali. Aku terus masuk ke dalam kereta dan terus memandu.
"Siapa perempuan tu? Tak pernah nampak pun? " tanya lelaki itu kepada kawan di sebelahnya.
"Manalah aku tahu..... Macam lah aq ni...PA dia...." kata Syahrul dengan malas.
Muhammad Shahrul Rafiqi Bin Dato Jamal nama empunya. Seorang lelaki yang tukar perempuan macam tukar baju. Playboy betul! Tak hingin aku dengan dia. Huh!! Dah lah tegok anak dara orang macam nak terkeluar biji mata tu...
Di sebelah nya pula, Muhammad Khairul Azwa Bin syamizi. Kawan baik kepada syahrul. Peragai serupa macam kawan dia. Buaya daratan.
"Manalah aku tahu.... Kot kot kau tahu ke..... Comel sanggat lah perempuan tu.... Aku rase kan.... Perempuan tu, test kau lah.... Mesti lepas ni, kau ngap dia kan...." kata khairul dengan senyuman.
"Hmm.... Kau ni kan, memang sehati sejiwa dengan aku.... Apa yang aku nak, kau tahu...."kata syahrul.
" kalau kau tak dapat macam mana.... Dari aku pandan dia tadi, dia macam susah nak takel. Sebab bila dia tahu kita tegok dia, cepat-cepat dia jalan.... " kata khairul dengan tagannya dia dagu.
"Kau, jangan kata macam tu.... Semua apa yang aku nak, mesti aku dapat.... Walau dengan apa cara sekali pun!" kata shahrul dengan tegas.
"Ikut suka hati kau lah.... Aku tak nak terlibat.... Tp, kau jangan guna cara kotor..... Aku tahu kau macam mana...." kata khairul.
"Eh, kau senyap..... Kau jangan nak buat ceramah pulak dekat aku! Aku tahu apa aku buat!" kata shahrul.
Shahrul terus berjalan ke arah keretanya. Khairul melepaskan nafas yang berat.
Setelah aku sampai di rumah, aku terus membuka daun pintu. Setalah aku masuk, aku mengunci semua lock yang ada pada pintu. Kalau mak tahu yang aku tak kunci habis lah aku.... Nanti kena tahan teliga sebab depat ceramah free.....
************
Aku sampai agak lewat sikit. Aku terus ke dewan. Aku hanya berdiri di pintu dewan. Keliahatan, Tuan Kamarul berada di depan dewan. Beliau merupakan kawan baik kepada ayah aku.
"Assalamualaikum. Saya panggil semua sebab saya nak buat bagi tahu sesuatu. Dan, saya ingin memperkenalkan lecture baru."
Aku agak lewat ke dewan. Biasalah lecture baru... Dah lah masih belum ada kenlan kat sini..
Setelah aku masuk, aku terlihat ada kerusi kosong di tepi seorang lelaki.
"Assalamualaikum encik. Ada ada orang tak duduk sini?" taya aku.
"Eh, tak ada. Duduk lah....." kata syahrul.
'Alamak.... Lelaki ni....... Ish..... Sebab apa aku boleh jumpa dia pulak.....' omel aku dalam hati.
Aku terus duduk.
"Weh, syahmi..... Ni kan perempuan yang kau tarlanggar hari tu...." kata amir.
Tengku amir asyraf bin Tengku amirul. Dia kawan baik kepada syahmi.
Muhammad syahmi afif bin Tan Sri abdul rahim. Orang yang aku langgar masa first aku dekat sini.
"Hmm.... Kenapa? Berkenan ke?" taya syahmi dengan malas.
"Eh, engkau..... Aku taya je..... Tapikan, dia tu comel lah.... Kulit putih..... Mata bulat..... Cute pulak aku tengok.... Kalau orang tegok mesti sangkut..... Bertuah kau langgar dia......" kata amir.
Syahmi tidak melayan kata kawan nya. Biar lah dia kata apa-apa sekali pun. Syahmi tidak layan.
"Eh, kau tak sangkut jugak ke dekat perempuan macam ni? Kau tu umur semakin meningkat..... Nanti kau dijodoh dengan....." kata amir dipotong oleh syahmi.
"Eh...., engkau.... Jangan.... Merana hidup aku kalau aku kawin dengan perempaun gedik tu...... Jangan kau sebut pasal perempuan tu..... Tak higin aku dengan dia......" kata syahmi dengan muka yang jijik.
"Kau tahu pun..... Orang dah nak, kau tak mahu..... Tapikan, aku pun tak hingin nak kahwin dengan perempuan macam tu.... Betul jugak kata kau....." kata amir.
setelah itu, mesyuarat ini berjalan seperti biasa.
" Jadi sebelum saya terlupa, saya nak bagi tentang lecture baru kita. Please intro yourself." kata tuan kamarul sambil memandang aku dengan senyuman.
'Alamak...... Apa ni...... Aku tak mau..... Hmmm.... Berserah jelah....'kata aku dalam hati.
Aku terus bagun dan mengorak langkah ku ke hadapan.
"Assalamualaikum and good morning. My name Nur Afifah Syuhada Binti Tan Sri Ibrahim. Sebenarnya, saya baru pulang dari united kingdom dan baru menghabiskan phd. Baiklah itu sahaja. Terima kasih." kata aku sambil mengukir senyuman.
Aku terus ke tempat duduk aku kembali.
"Wow..... Cantik nama..... Dan berpangkat pulak ayah dia.... Macam ayah engkau....." kata amir.
"Hai.... Nama saya muhammad syahrul rafiqi bin dato jamal. Selamat berkenalan." kata dia setelah melihat aku duduk. Dia terus menghulur kan tangan untuk berjabak tangan.
"Oh, hai.... Emm.... Maaf..... Kita bukan muhrim..... Harap awak faham....." kata aku sambik memberikan senyuman yang buat buat.
"Weh.... Tengok tu..... Syahrul hulur tangan... Tp, perempuan tu tolak mentah mentah je..... Hahahahahahaha...... Kesian..... " kata amir dengan ketawa yang di tahan supaya tidak meletus.
"Biar dia lah..... Ingat semua perempuan nak sanggat dekat dia.... Baru dia sedar sikit....." kata syahmi bersahaja.
"Baik lah, disini sahaja mesyaurat kita hari ini. semua boleh bersurai." kata tuan kamarul.
"cik Afifah, mintak maaf ye pasal tadi." kata shahrul dengan senyuman yang mengoda.
'Eh budak ni..... Ingat orang terpikat ke....... Pergi jahanam lah dengan senyuman kau tu...... Rasa nak muntah adalah......Sabar..... Sabar....' hati aku berkata sendirian.
"Eh, panggil syu je...... takpe, takpe...... Biasalah, saya faham sanggat dengan lelaki macam awak ni....... Dah biasa bawak perempuan ke sana sini kan..... Saya faham sanggat dengan orang ikut budaya barat....... Jangan ingat perempuan sama ye......." terus aku berkata dengan nada sinis dan muka yang dingin. Setelah itu, terus aku bangun dan meninggalkan dewan.
"Weh....... Pedas gila ayat dia...... Tak pernah lagi aku tengok ada perempuan balas kat shahrul macam tu...... Hebat..... Hebat...... hahahahahahahah" amir terkejut apabila mendengar kata-kata aku yang terkeluar dari mulut aku.
"Padan lah muka dia....... Biar sedar sikit, langit tu tinggi ke rendah!" kata syahmi dengan nada yang agak tegas.
Syahmi dan amir terus bangun dan pergi.
"Takpe kau perempuan....... Kau tengok lepas ni....... Aku buat kau menyasal dengan kata-kata kau......!" marah shahrul. Tak pernah dia dilayan dengan perempuan macam tu.
Nak tahu apa yang berlaku seterusnya, tunggu lah bab seterusnya.
YOU ARE READING
Si Dia Hanya Di Hatiku
RomanceAku tidak dpat melupakannya. Sudah berbagai cara aku ingin melupakannya, tetapi semuanya tidak menjadi.