Rumah agam ni 10 kali ganda lebih besar dari rumah kayu di kampung. Mata aku meliar melihat dekorasi dalam rumah yang bertemakan English-Modern. Pelik kan , macam mana la dia ni boleh tinggal dalam rumah ni sorang-sorang? Tak sunyi ka?"Kau pergi letak barang kau dalam bilik tetamu dekat tingkat dua. Naik tangga , turn right and there ," dia melangkah naik ke tingkat atas meninggalkan aku seorang diri dekat sini.
Bilik tetamu ? Bukan kami ..
Dari riak wajah dia sejak majlis tadi, memang jelas yang dia tak suka atau pun memang dah benci dekat aku. Perkahwinan terancang , sapa nak suka kan ? Sabar lah Safa , nasib kau mana pernah baik. Aku mengusung beg baju yang berat masuk ke bilik tetamu yang disediakan.
Bilik ini jauh lebih luas dan selesa dari bilik aku di rumah kampung. Yang menarik perhatian aku adalah balkoni yang menampakkan suasana indah. Maklumlah, rumah ni atas bukit , boleh nampak pokok-pokok dan dekat bawah sana jalan raya yang penuh dengan kereta-kereta mewah.
Aku membersihkan diri dan mengenakan tshirt besar dan sweatpant sebelum melangkah keluar dari bilik menuju ke dapur. Rasanya dia ni nak makan apa eh malam ni ?
Kabinet yang banyak dan besar aku buka satu persatu mencari bahan masakan. Boleh lah ni nak masak sikit-sikit malam ni.
Waktu aku tengah masak , dia turun dengan berpakaian jaket hitam dan jeans , seperti bersiap-siap untuk keluar.
"Awak nak pergi mana tu ?" Aku tanya lembut. Dia menjeling ke arah ku sebelum menjawab.
"Aku nak keluar ."
"Saya tengah masak makanan malam untuk kita dua ni. Awak balik makan okay ?"
Dia sekadar mengangguk sebelum keluar dari rumah.
Jam menunjukkan tepat pukul 12:30 malam namun kelibatnya masih tidak nampak. Perut terasa lapar tapi hati ni masih nak tunggu dia lagi. Dia ni tak balik ka apa ? Makanan pun dah sejuk. Aku mula hanyut dalam mimpi apabila terdengar pintu utama dihempas buka oleh seseorang. Aku berlari dari dapur menuju ke ruang tamu.
Alangkah terkejutnya aku apabila melihat dia sedang mengucup rakus bibir seorang wanita yang berpakaian dress merah pendek di hadapan pintu. Tangannya melingkar di sekeliling pinggang wanita tersebut dan dia menarik wanita itu ke arah bilik tidurnya.
Aku tergamam , terkedu.
Sakit , itu saja yang dapat aku rasakan waktu ini.
YOU ARE READING
Safa Qaisarah #wattys2018 [COMPLETED]
RomanceOrang kampung kena paksa kahwin . K read prolog for more