009

63.3K 795 44
                                    

Kesian tengak dia yang masih tidur di sisiku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kesian tengak dia yang masih tidur di sisiku. Bibirnya kering, mukanya pucat, bawah matanya pula hitam dan bengkak. Kenapa aku bodoh sangat sampai abaikan dia macam tu sekali ?

Badannya masih panas, tapi okay sikit dari semalam. Tangan ku diletakkan di atas dahinya, pelan-pelan turun ke pipi dan leher jinjangnya. Matanya laju terbuka dan agak terkejut melihat aku di sampingnya.

"Awak -" belum sempat habis cakap dah batuk berkali-kali. Lemahnya dia sekarang ni.

"Kau pergi mandi dulu. Aku sediakan breakfast untuk kau." Dia mengangguk perlahan sebelum mencapai baju tshirt di atas lantai lalu disarungkan ke badannya. Aku pula mencapai boxer semalam lalu terus menuju ke bilik sendiri. Basuh muka dan gosok gigi lepas tu cepat-cepat aku turun ke dapur dan sediakan sarapan untuk dia.

Lebih kurang 20 minit selepas tu, dia pon turun ke dapur . Mukanya yang pucat membuatkan aku rasa kasihan. Kalau aku tak memaksa dia melayan nafsu aku semalam tentu dia tak bertambah teruk macam ni.

"Thank you ," katanya perlahan sebelum menjamah makanan .

"Sorry sebab semalam aku .. ," nak minta maaf macam mana ni. Reaksi dia simple ja. Just angguk perlahan then sambung makan. Dia ni dah benci dekat aku ke ? Sampai tengak muka aku pon tak . Hati aku rasa sakit bila fikir yang dia dah give up dalam perkahwinan kami. Tapi dah semua salah aku memang wajar la kalau dia benci aku .

"Aku .. aku minta maaf. Aku -" kenapa nak gagap time ni jugak !?!? Ah tak guna lah . "Sorry." Ujarku sekali lagi agak kuat.

Dia mengangguk tanda dengar namun masih tidak memandangku walaupun sekejap. Ni dah parah ni.

"Kau nak buat apa hari ni ? Kita keluar shopping nak tak ? Or kita boleh pergi mandi pantai ? Apa-apa ja yang kau nak buat ," dia relax ja angkat pinggan pergi basuh dalam sinki.

"Tak pa lah. Saya rasa tak sihat lagi ni. Kalau awak nak pergi, pergi je lah . Saya boleh duduk rumah ," ujarnya sambil membasuh pinggan.

"Tak best la pergi sorang-sorang. Jom la teman aku ," pinggangnya aku rangkul dari belakang. Badan dia ni memang menaikkan hawa nafsu aku lah. Mesti sedap ni kalau boleh gigit ke jilat ke . Fuhh rasa tegang pulak junior aku dalam seluar ni.

"Ajak la Maisarah ." Dah potong stim aku. Tapi betul pa. Dulu aku tak pernah kisah pon pasai Safa . Kenapa hari ni aku nak ajak dia pula ? Pegangan tanganku di sekeliling pinggangnya ku leraikan.

"Aku ajak bini aku. Bukan dia ," aku dengar dia hembuskan nafas yang berat. Seolah-olah dia penat , macam dia dah putus asa.

"Dia penting lagi kan ? Go ahead ," dia meninggalkan aku dan berjalan menuju ke ruang tamu. Tanganku laju menyambar pergelangan tangannya.

"Aku cuba buat baik dengan kau ni. Yang kau nak cari masalah dengan aku kenapa ?" Suaraku bergema . Mukanya yang pucat kini kelihatan makin lesu .

Safa Qaisarah #wattys2018 [COMPLETED]Where stories live. Discover now