008

62.4K 1K 11
                                    





Mataku terbuka apabila bahuku ditolak kasar oleh seseorang.

"Kau kenapa tidur lagi ni ? Dah pukul 10 dah ni. Mana breakfast aku ?" Sakitnya kepala ni . Badanku pula terasa sangat sejuk . Selimut dicengkam rapi membaluti tubuhku yang masih bogel.

"Ni pil birth control . Aku taknak kau mengandung anak aku. Jangan lupa makan pula . Kau dengar tak ni ?" Kepala yang sememangnya sudah sakit ditambah pula dengan rasa perit di hati ni. Tak kuat Ya Allah aku tak kuat.

"Bangun la perempuan. Aku balik tengah hari nanti kalau tak ada makanan juga siap kau. Jangan nak curi tulang sangat ," Kuzairi pun meninggalkan aku . Lemahnya rasa badan ni. Langkah mula diatur ke bilik mandi namun terjatuh di pertengahan jalan akibat kaki yang longlai tidak dapat menampung berat badan sendiri. Alat sulitku juga masih rasa peritnya akibat perbuatan semalam.

Usai mandi , aku turun ke dapur untuk menyediakan lunch. Batuk, bersin dan selsema tidak meninggalkan diriku. Kepala pula rasa bagaikan dihentuk kuat oleh batu . Peritnya rasa.

Tepat jam 1230 hari, Kuzairi balik ke rumah namun bukan seorang diri. Dia pulang bersama-sama Maisarah dan Armin. Mereka duduk di meja makan sambil menunggu aku menghidang lauk-pauk untuk hari ini.

"Kenapa awak nampak pucat sangat ni Safa ?" Tiba-tiba soalan diutarakan oleh Armin yang dari tadi asyik memerhatikan diriku.

"Saya demam sikit je ," aku meneruskan kerjaku namun sempat aku dengar ayat pedas daripada Maisarah.

"Elehh minta perhatian la tu. Typical slut ," dihinanya aku pula. Kudrat dalam diri sudah tiada lagi dan aku hanya mampu mendiamkan diri.

Aku kembali ke dapur dan membiarkan mereka menjamah makanan yang disediakan. Batukku semakin teruk dan tekak terasa kering. Tiba-tiba sahaja aku rasa loya dan terus aku menuju ke tandas untuk membuang sisa makanan semalam. Mata berair , bibir kering , hidung merah ; penatnya rasa.

Sedang aku menuang air ke dalam gelas , gelas dalam pegangan tanganku terlepas dan terjatuh ke atas lantai. Aku hanya mampu melihat kaca jatuh pecah di hadapan mata .

"Safa !!" Armin berlari anak untuk melihat keadaanku sendiri. Lelaki yang tiada kaitan denganku ini sibuk mengambil berat mengenai diriku namun suami sendiri entah ke mana melayan perempuan lain.

"Awak okay tak ? Macam tak sihat ja . Jom kita pergi hospital ," tangannya mencapai tanganku.

"Tak payah susah-susah Armin. Biar ja dia rehat nanti okay lah tu. Perempuan macam ni jangan bagi muka sangat. Nanti lagi menjadi-jadi ." Kuzairi mencelah perbualan kami. Dah tengak aku macam ni , lagi nak sakitkan hati aku. Sabar ja lah Safa .

"Apa kau ni Zairi ? Kau sendiri tengak Safa dah sakit macam ni tak kan -"

"Tak pa Armin . Biar saya rehat ja ," belum sempat aku melangkah menuju ke bilik , penglihatan ku menjadi gelap dan terasa tubuhku jatuh tidak bermaya. Biarlah aku rehat seketika.

Mataku terbuka dan wajah Armin yang aku pandang terlebih dahulu. Dalam bilik sendiri rupanya aku ni.

"Hye awak dah bangun. Macam mana ? Okay?" Mana suami aku ?

"Saya okay." Aku cuba bangun namun badan terasa begitu lemah sekali. Armin segera bergerak ke sisiku untuk memeluk bahuku.

"Safa , awak kena banyak rehat. Doktor cakap keadaan diri awak lemah sangat. Awak tak payah bekerja lagi buat masa ni k. You need to rest ," ibu jarinya mengusap lembut pipiku.

Kenapa bukan kau yang ada di sisiku sekarang ni Kuzairi ? Kenapa Armin ?

"Thank you sebab awak jaga saya sekarang ni."

"No problem lah Safa . Saya tak boleh la tengak awak sakit macam ni . Kalau ada apa-apa call saya k ," aku anggukkan saja.

Dah pukul 11 malam. Aku cuba lelapkan mata tapi bila asyik batuk macam ni, rasa tak selesa untuk tidur. Armin dah lama balik , aku duduk rumah sorang-sorang ja sekarang ni. Haih manalah Kuzairi ni .

Panjang umur sungguh bila tetiba pintu bilik aku terbuka dan muncullah dia.

"Baby ," panggilnya lembut. Dah kenapa dia ni? Aku tersandar pada kepala katil sambil melihat dia mengatur langkah mendekatiku. Dia ni nak apa pula malam-malam ni ?

"Layan aku please. Horny lah baby ," tak sedar ka aku ni tengah lemah sangat ni ?

"Saya tak sihat ni. Saya -"

"Sshhhh I don't give a fuck about you. Bila aku cakap aku nak kau layan aku, kau kena buat juga . Tak faham bahasa Melayu ka?" Ya Allah kenapa kau kurniakan suami yang kejam kepadaku Ya Allah ?

"Kuzairi please faham saya ."

"Whatever you say ," dia merentap baju dan seluarku dengan pantas hingga aku bogel di atas katil. Pakaiannya lantas dilucutkan sebelum dia membenamkan ereksinya ke dalam bukaanku.

Dia masih melayan nafsunya apabila aku tidak dapat menahan rasa loya ni lagi. Bahunya ku tolak sekuat mungkin sebelum aku berlari masuk ke dalam tandas yang terdapat dalam bilikku. Tersandar aku di dinding tandas selepas membuang semua isi dalam perut. Sakitnya rasa.

Mataku mula tutup apabila Kuzairi masuk ke dalam tandas. Penglihatanku menjadi kabur namun aku masih dapat lihat gerak gerinya. Dia mencempung badanku lalu dibawa ke katil semula. Dia membaringkan aku di atas katil lalu menarik selimut agar menutupi tubuhku yang bogel tanpa seurat benang.

"Safa I'm sorry ," aku hanya mampu mendengar , tiada lagi kudrat untuk aku membalas walaupun sepatah.

"Safa I'm sorry." Diulangi ayat yang sama sekali lagi sebelum dia baring sebelah aku dan menarik aku rapat ke dadanya. Kepalaku direhatkan di atas dada yang sasa sambil lengannya erat memelut tubuhku.

Entah kenapa baru aku rasa selesa untuk tidur. Aku harap waktu ni boleh berhenti seketika, biarlah aku bersama suamiku begini buat selamanya.

Safa Qaisarah #wattys2018 [COMPLETED]Where stories live. Discover now