Hoofdstuk 12

263 25 7
                                    

Grindvacht werd wakker van een hard gekrijs. "Ze komen! Ze komen!" Gilde Zonkit. Heel veel katten stormde het kamp in. Grindvacht rende het krijgershol uit. Alle andere krijgers volgde hem. Windclan?! Grindvacht keek toe hoe de Windclan krijgers de doorntunnel kapot trapte. De zon kwam net op. Grindvacht herkende Lichtvoet. Hij sprong op haar rug en boorde zijn klauwen erin. Lichtvoet krijste en schudden Grindvacht van haar rug. Grindvacht viel met zijn rug op de grond. Lichtvoet sprong op zijn buik. "Wat doen jullie hier?" Spuugte Grindvacht. "We komen Graantand redden!" Gromde Lichtvoet. Ze stak haar poot in de lucht. Haar klauwen waren scherp. Net op het moment dat ze haar klauwen over Grindvacht's buik wilde halen beukte Vlamstaart Lichtvoet van Grindvacht's buik af. Grindvacht krabbelde snel overeind. Vlamstaart haalde haar klauw over Lichtvoet's neus. Grindvacht ging achter Lichtvoet staan en beet in haar achterpoot. Lichtvoet draaide zich met een ruk om en keek Grindvacht woedend aan. Vlamstaart beet in Lichtvoet's staart en Grindvacht haalde zijn klauw over haar oor. Lichtvoet wierp nog een laatste boze blik op Grindvacht en rende toen het kamp uit. Grindvacht keek om zich heen. Hij zag dat Streepvacht voor de kraamkamer stond. Hij was aan het vechten met een grote Windclan krijger. Grindvacht rende er naartoe en sprong op zijn rug. De Windclan krijger draaide zich om en  schudde Grindvacht van zijn rug af. Brieskit sprong opeens de kraamkamer uit en beet hard in de staart van de Windclan krijger. Meteen daarna knalde Grasvoet tegen hem aan. De Windclan krijger krabbelde overeind en rende snel het kamp uit. "Graantand is ontsnapt! Terugtrekken!" Riep Snorster en alle Windclan krijgers waren meteen verdwenen. Grindvacht keek om zich heen of er iemand heel erg gewond was. Eikenhart stond op 3 poten; de laatste hield hij is de lucht. Verder zag Grindvacht niemand die er slecht aan toe was. Grondkit stak haar kop nieuwschierig uit de kraamkamer. Maanregen trok haar terug. "Brieskit! Waarom deed je dat nou?! Ik zei toch dat je bij mij moest blijven" Brieskit zei niks. Hij keek met zijn ijsblauwe ogen naar Grindvacht. "Je was heel dapper" miauwde Grindvacht tegen Brieskit. "Bedankt" miauwde Brieskit terug. Hij glimlachte en zijn ogen straalde van trots. Hij kan dus wel glimlachen dacht Grindvacht. Zonkit rende opeens de kraamkamer uit. "Kom terug!" Hoorde Grindvacht Maanregen roepen. Zonkit rende op Eikenhart af. "Ben je oke? Kan je nog lopen? Kan ik je helpen?" Vroeg Zonkit aan Eikenhart. "Ehm..." begon Eikenhart. Bladneus kwam al aanlopen en besnuffelde Eikenharts poot. "Het komt wel goed. Kom maar even mee naar mijn hol" miauwde Bladneus en Eikenhart volgde hem naar zijn hol. "Grindvacht! Ga met Streepvacht en Grasvoet kijken of de Windclan krijgers echt weg zijn" miauwde Mosster. Grasvoet trippelde naar Streepvacht toe en Grindvacht volgde hem. "We gaan" miauwde Streepvacht en hij liep het kamp uit. Grasvoet en Grindvacht volgde hem.

Warrior Cats Bruine Ogen (#4)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu