Het was twee zonsopkomsten na het gevecht met de Windclan krijgers. "Laat alle katten die oud genoeg zijn om hun eigen prooi te vangen zich verzamelen onder de Hoge Richel!" riep Mosster. Grindvacht kwam net het kamp binnen nadat hij met Briespoot had getraind. Briespoot ging snel naast zijn broer en zus zitten. Grindvacht trippelde naar Maanregen en ging naast haar zitten. Grondkit stak nieuwsgierig haar kop uit de kraamkamer. Maanregen duwde haar voorzichtig terug. "We weten allemaal dat er een nieuwkomer in de clan is; Bliksempoot. Bliksempoot zal de komende kwart maan bij ons blijven." Iedereen begon met elkaar te praten. "Maar hij is een Windclan kat!" riep iemand boos. "Hij is niet te vertrouwen!" riep iemand anders. "Stilte!" riep Mosster. Iedereen was meteen stil. "Bliksempoot kan ons vertellen wat Snorster's plannen zijn" miauwde Mosster. Sommige katten knikte tevreden. "Misschien liegt hij wel als we hem vragen wat Snorster's plannen zijn!" riep Uilklauw. Iedereen begon weer door elkaar te praten. "Stilte!" riep Mosster heel hard. Iedereen hield snel zijn mond. "De vergadering is afgelopen" miauwde Mosster rustig en toen sprong ze van de Hoge Richel af. Streepvacht maakte jachtpatrouilles klaar. Grindvacht liep naar de hoop verse prooi, pakte er een muis af en liep naar Pluisstreep en Modderplons toe.
Pluisstreep was een duif aan het eten en Modderplons een eekhoorn. "Wat denken jullie van Bliksempoot?" vroeg Pluisstreep. Modderplons kauwde op zijn eekhoorn en staarde in de verte. "Ik denk niet dat hij zou liegen. Hij ziet er betrouwbaar uit en volgens mij haat hij Snorster" miauwde hij na een tijdje. Grindvacht knikte. "We moeten de Windclan katten redden. We moeten Snorster verjagen!" miauwde Pluisstreep. Ze stond op. "Hoe wil je dat doen?" vroeg Grindvacht. "Ik ga naar Mosster" miauwde Pluisstreep en ze stampte naar Mosster's hol. "Pluisstreep heeft een sterke wil" miauwde Modderplons terwijl hij naar Pluisstreep keek. Grindvacht knikte langzaam. Hij was nog niet begonnen met eten. Snel nam hij een grote hap van zijn muis. "Waarom kreeg Pluisstreep wel een leerling en ik niet?" vroeg Modderplons opeens. Grindvacht wist niet zo goed hoe hij moest antwoorden. "Je krijgt vast een leerling als Grondkit, Regenkit of Zonkit leerlingen worden" miauwde hij daarom maar. Modderplons zei niks. Grindvacht nam nog een hap van zijn muis. Modderplons had zijn eekhoorn al opgegeten en Pluisstreep's duif lag nog op de grond. "Ik ga het bos in" miauwde Modderplons en hij liep weg. Pluisstreep kwam net terug uit Mosster's hol. "Wat gaat Modderplons doen?" vroeg ze. "Hij gaat het bos in" miauwde Grindvacht. "Gaat het weer over dat hij geen leerling heeft?" vroeg Pluisstreep en ze plofte naast Grindvacht neer. Grindvacht knikte langzaam. "Hij vind het niet eerlijk dat jij Briespoot's mentor werd omdat hij al je tweede leerling is" miauwde Pluisstreep en ze nam een grote hap van haar duif. "Weet je wat? Ik ga wel aan Mosster vragen wanneer Modderplons een leerling krijgt!"alweer ging Pluisstreep naar Mosster's hol. Grindvacht stond op en liep naar de kraamkamer.
De kraamkamer was helemaal verdwenen na de brand maar nu was hij weer helemaal opnieuw gebouwd. Zonkit rende gillend de kraamkamer uit en botste tegen Grindvacht aan. "Help! Grondkit heeft zo'n eng rood beestje om haar neus!" Riep ze en ze rende naar het hol van de oudsten. Grindvacht liep de kraamkamer in. "Hallo" miauwde Maanregen. "Zag je Zonkit! Ze was zo bang!" riep Grondkit. Regenkit lachte. "Jullie moeten Zonkit niet zo pesten" miauwde Grindvacht streng. "Grindvacht! Nu mag je ons vertellen wie onze echte vader is" miauwde Grondkit. Grindvacht slikte. Hij had nog geen tijd gehad om de kittens te vertellen dat Zandklauw hun vader is. "Ga Zonkit maar halen" miauwde Grindvacht. Op dat moment liep Zonkit de kraamkamer binnen. "Goed, ga maar zitten" miauwde Grindvacht. Gingen voor Grindvacht zitten. Hun oren waren gespitst. Grindvacht had eigenlijk geen idee wat hij moest zeggen. "Zandklauw is jullie vader" miauwde Grindvacht. De kittens keken met grote ogen naar Grindvacht. "Eigenlijk is Zandklauw de vader van Zonkit en Grondkit en ik ben de vader van Regenkit" voegde hij er snel aan toe. "Maar Zandklauw was gemeen!" miauwde Zonkit. Grindvacht knikte langzaam. "Ik wil niet zijn zoals Zandklauw" miauwde Grondkit verdrietig. "Dat hoeft ook helemaal niet" ,miauwde Grindvacht snel, "Omdat hij jullie vader is hoef je nog niet zoals hem te zijn." "Maar andere katten zullen wel denken dat we slecht zijn omdat Zandklauw onze vader is" miauwde Grondkit. "Laat ze dan zien dat je een goede krijger bent" miauwde Maanregen. Zonkit knikte nadenkend. "Maar zijn Zonkit en Grondkit mijn zussen dan niet?" vroeg Regenkit. "Jawel" miauwde Maanregen. "Houtbries was toen hij een kitten was in het bos gevonden. Mijn moeder heeft hem toen verzorgt. Hij had andere ouders dan mij maar we waren nog steeds broer en zus" miauwde Maanregen. Grindvacht keek verward naar Maanregen. "Ik en Maanregen moeten even iets bespreken" miauwde Grindvacht en hij duwde Maanregen de kraamkamer uit. "Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord!" riep Grindvacht toen ze de kraamkamer uit zijn. "Wist je niet dat Houtbries andere ouders had?" Vroeg Maanregen verrast. Grindvacht schudde zijn hoofd. "Iedereen weet het!" riep Maanregen. "Wie zijn dan zijn ouders?" vroeg Grindvacht. "Dat weten we niet" miauwde Maanregen, " maar hij is bij de Schaduwclan grens gevonden. De Schaduwclan zei dat Houtbries niet van hun was dus toen verzorgde mijn moeder hem." "Dus Briespoot, Doornpoot en Kerspoot zijn geen neefjes of nichtjes van Zonkit, Grondkit en Regenkit?" vroeg Grindvacht. Maanregen schudde haar hoofd. "Grindvacht! Je moet op jachtpatrouille met Briespoot!" riep Streepvacht. "Ik moet gaan. Doei" miauwde Grindvacht en hij liep naar het leerlingen hol. Briespoot was samen met Kerspoot aan het praten. "Kom Briespoot, we moeten op jachtpatrouille" miauwde Grindvacht tegen zijn leerling. Briespoot stond langzaam op. Daarna liep hij achter zijn mentor aan naar de andere katten van de patrouille.
JE LEEST
Warrior Cats Bruine Ogen (#4)
Fanfiction*dit is het 4e boek van mijn Warrior Cats serie. Ik raad je aan eerst de andere boeken te lezen voordat je dit boek leest. De andere boeken staan op mijn profiel* Grindvacht en Maanregen verwachten kittens. Als de kittens geboren zijn, ziet Grindv...