Het was 2 zonsopkomsten nadat Grondkit in de boom was geklommen. Het was heel erg warm. "Het heeft al de hele tijd niet geregent" miauwde Grasvoet. "Straks hebben we geen water meer" voegde Maanregen eraan toe. Samen met Maanregen, Ijstand en Grasvoet zat Grindvacht onder de schaduw van een rots. "Ik denk dat we wel water hebben..." miauwde Ijstand en ze wees naar een grote, zwarte wolk aan de horizon. Iedereen keek naar de wolk zonder iets te zeggen. "Kijk! Een hele grote wolk!" Riep Regenkit en hij staarde naar de zwarte wolk. "Waarom ben ik nog geen leerling?" Klaagde Doornkit die naast Regenkit stond. "De clan heeft het veel te druk. Zwarthart heeft withoest en er is een hele gemene Windclan leider. Jullie worden binnenkort leerling" miauwde Ijstand geruststellend tegen haar zoon. Doornkit mompelde iets onverstaanbaars. "Zullen we naar de oudsten gaan?" Vroeg Regenkit, "Ze moeten het verhaal over het gevecht tegen de Zandclan nog afmaken." "Ja! Ik wil dat echt heel graag horen!" Riep Doornkit enthousiast en ze stormde naar het hol van de oudsten. Hij leek helemaal vergeten te zijn dat hij nog geen leerling was. Grindvacht snorde. "Ik wil even mijn poten strekken", miauwde Maanregen, "Ijstand, zullen we een wandeling door het bos maken?" "Oke" miauwde Ijstand en ze stond op. "Wacht" miauwde Grasvoet en hij sprong overeind. "Het gaat straks stormen. Blijf in het kamp, voor je veiligheid" miauwde Grasvoet tegen Ijstand. Sinds wanneer is Grasvoet zo bezorgd over Ijstand? "We redden het wel" miauwde Ijstand. "Misschien heeft Grasvoet gelijk" miauwde Maanregen. "Oke, we blijven hier" zuchtte Ijstand. Het begon hard te waaien. Ja. Grasvoet had gelijk. "Maanregen, waarom ga je niet naar de kraamkamer. Het gaat straks stormen" miauwde Grindvacht bezorgd. "Dan zit ik daar zo alleen..." miauwde Maanregen terug. "Ik ga wel mee" miauwde Grindvacht en samen met Maanregen ging hij naar de kraamkamer. Grindvacht hoorde bliksem in de verte. Regenkit en Doornkit rende de kraamkamer in. Kerskit, Zonkit en Grondkit waren daar al. Brieskit zat is een hoekje te slapen. "Nu weet ik het einde nog niet! Wat is er nou met Zandklauw gebeurt?" Vroeg Doornkit aan Regenkit. Ze hadden het over het verhaal dat de oudsten hun hadden verteld. "Waar is Zandklauw eigenlijk?" Vroeg Regenkit. "Ik hoorde ooit iemand praten over 'Zandklauw's kitten'" mengde Kerskit zich in het gesprek. Maanregen verstijfde. De kittens wisten nog steeds niet wie hun echte vader was. "Laten we het ze vertellen. Het is het beste voor de kittens" fluisterde Grindvacht tegen Maanregen. "Als je het zo graag wil, doe jij het dan maar" kaatste Maanregen een beetje boos terug. "Waarom ben je boos?" Vroeg Grindvacht. Maanregen zei niks. "Oke, ik vertel het ze wel" miauwde Grindvacht en hij riep Zonkit, Grondkit en Regenkit. "Kittens, ik moet jullie iets vertellen. Maar niet hier" miauwde hij en samen met de kittens liep hij naar buiten. Alle katten waren in hun hol. Grindvacht zocht een plekje on te zitten. "Luister goed" miauwde Grindvacht serieus. Zonkit, Grondkit en Regenkit keken Grindvacht nieuwschierig aan. Grindvacht keek naar Grondkit en Zonkit. "Ik ben jullie vader niet"
JE LEEST
Warrior Cats Bruine Ogen (#4)
Fanfiction*dit is het 4e boek van mijn Warrior Cats serie. Ik raad je aan eerst de andere boeken te lezen voordat je dit boek leest. De andere boeken staan op mijn profiel* Grindvacht en Maanregen verwachten kittens. Als de kittens geboren zijn, ziet Grindv...