"Wat doet Bliksempoot hier?" vroeg Mosster. Ze keek Nachtpels en Grindvacht woedend aan. "Hij is hierheen gevlucht van Snorster" miauwde Grindvacht zo kalm mogelijk. "En wie heeft hem hier gebracht?" Mosster keek eerst naar Nachtpels en toen naar Grindvacht. "Ik" miauwde Grindvacht. "Grindvacht, je weet toch dat je geen vijandige katten in ons territorium moet halen en zeker niet naar ons kamp. Bliksempoot kan ook een spion zijn" miauwde Mosster. "Bliksempoot is geen spion! Hij zou dat nooit iets slechts doen!" Protesteerde Nachtpels. "Dat hij jou zoon is betekend nog niet dat hij zoiets niet zou doen" kaatste Mosster. Hoe kan Mosster nou zo gemeen doen tegen Nachtpels? Mosster was Nachpels' mentor! Bliksempoot staarde naar de drie katten. Nachtpels stond op liep het hol uit. Mosster liet hem gaan. Bliksempoot keek naar Mosster en toen naar Grindvacht. Daarna stond hij op en rende achter zijn vader aan. Grindvacht wou ook weglopen maar hij wist dat Mosster dan boos zou worden. Het was namelijk Grindvacht's schuld dat Bliksempoot hier was en verder hadden Bliksempoot en Nachtpels er niet veel mee te maken. "Ik had eigenlijk verwacht dat Nachtpels Bliksempoot hier zou brengen" miauwde Mosster. "Laat Bliksempoot hier alsjeblieft blijven! Snorster is heel slecht voor de katten van de Windclan" miauwde Grindvacht. Mosster schudde haar hoofd. "We kunnen hem niet vertrouwen" miauwde ze. "Bliksempoot kan ons vertellen over Snorster's plannen en over alles wat er in de Windclan gebeurt" miauwde Grindvacht. Mosster knikte langzaam. "Ik bespreek het wel met Streepvacht. Je mag nu gaan" miauwde ze. Grindvacht sprong overeind en deed zijn best om het hol niet uit te rennen. Hij wou erg graag naar Nachtpels toe. Het was buiten donker en het regende een beetje. "Grindvacht!" riep Grasvoet. Grindvacht liep naar zijn broer. "Nachtpels is weggelopen! Hij zei dat hij naar de Windclan ging om Haankreet te halen!" riep Grasvoet. Grindvacht slikte. Dit kan nooit goed zijn! Snorster zal Nachtpels vermoorden! "Waar is Bliksempoot?" vroeg Grindvacht angstig. "Die is met Nachtpels mee" miauwde Grasvoet. "Kom, we gaan meteen" miauwde Grindvacht en hij duwde zijn broer naar de uitgang van het kamp. "Gaan we naar de Windclan?", vroeg Grasvoet, "dat overleven we nooit!" "Als we snel zijn kunnen we Nachtpels stoppen!" miauwde Grindvacht en hij rende op weg naar de Windclan grens. Grasvoet zuchtte en volgde zijn broer.
"Nachtpels, wacht!" Nachtpels draaide zijn kop. Hij liep samen met Bliksempoot over het Windclan territorium. In de verte kon Grindvacht het Windclan kamp zien. Grindvacht rende naar zijn beste vriend. "Je kan niet zomaar het Windclan kamp inlopen en Haankreet meenemen!" Hijgde Grindvacht. "Ik heb een plan" miauwde Nachtpels. "Vergeet het plan, we moeten gaan, er komt een patrouille aan!" riep Grasvoet in paniek. Grindvacht zag in de verte 4 Windclan krijgers. De Windclan katten begonnen te rennen. "We moeten gaan" miauwde Grindvacht snel. "Ik ga niet weg zonder Haankreet!" riep Nachtpels. "We halen Haankreet wel een andere keer" miauwde Bliksempoot rustig. Nachtpels keek twijfelend naar zijn zoon. "Ze komen!" riep Grasvoet ongeduldig. Nachtpels knikte. "We moeten terug" miauwde hij en hij rende terug naar het Donderclan territorium. Grindvacht, Grasvoet en Bliksempoot volgde hem. De Windclan katten waren veel sneller dan de Donderclan krijgers. Grindvacht, Nachtpels, Bliksempoot en Grasvoet hadden dan wel een kleine voorsprong, maar dat was niet genoeg. Bij de grens hadden de Windclan katten de Donderclan katten ingehaald.
"Wat deden jullie op ons territorium?" blies een bruine poes die Grindvacht niet kende. Grindvacht sprong snel over het beekje dat de grens tussen de Windclan en de Donderclan vormde. Bliksempoot, Grasvoet en Nachtpels volgde hem. "Ik liep op het Donderclan territorium om prooi te vangen en toen kwam ik deze Donderclan krijgers tegen", loog Bliksempoot, "gelukkig is Nachtpels mijn vader en daarom mocht ik terug naar het Windclan kamp. Omdat het donker is bracht deze Donderclan patrouille mij veilig naar het kamp." "En waarom renden jullie dan weg?" gromde een oudere Windclan krijger die Grindvacht ook niet herkende. Niemand gaf antwoord. "Ik- ik ben gewoon heel bang voor konijnen en er kwam er eentje op ons af" miauwde Grasvoet. Zijn stem trilde. "Dus jullie stelen ook al prooi?" blies de bruine poes. "Stekelbes, doe ze geen pijn!" miauwde een jonge poes. Ze leek ongeveer even oud als Bliksempoot. Bliksempoot staarde met open mond naar de jonge poes. De jonge poes had een bruine vacht met witte spikkels op haar rug en rond haar neus. "Spikkelpoot, ik ben degene die zegt wat jij moet doen!" riep de bruine poes die blijkbaar Stekelbes heette. "Aanvallen!" krijste de oude Windclan krijger. Hij sprong over de grens en wierp zich bovenop Grasvoet. "Bliksempoot, ga hulp halen!" riep Nachtpels tegen zijn zoon. "Ik weet toch niet waar het kamp is!" riep Bliksempoot terug. "We halen wel geen hulp" miauwde Grindvacht. Het was te gevaarlijk als een krijger hulp zou gaan halen want dan zouden ze in de minderheid zijn. Nachtpels was samen met Grasvoet tegen de oude Windclan krijger aan het vechten. Grindvacht wierp zich op Stekelbes en Bliksempoot vocht tegen een grijze Windclan poes. Grindvacht beet in Stekelbes' staart. Stekelbes krijste het uit van pijn en haalde haar klauwen over Grindvacht's oor. Het oor begon heel erg te bloeden en het stroomde over Grindvacht's oog. Grindvacht knipperde het bloed uit zijn oog. Toen voelde hij een scherpe pijn door zijn rechter achterpoot. Stekelbes had erin gebeten. Grindvacht draaide zich met een ruk om. Hij sprong op Stekelbes rug. Tijdens het springen deed Grindvacht's achterpoot pijn maar hij negeerde het. Stekelbes schudde heen en weer om Grindvacht van haar rug af te krijgen maar Grindvacht zette zijn nagels diep in Stekelbes' rug om erop te blijven. Grindvacht krabde Stekelbes rug open. Opeens kwam er iets tegen Grindvacht aan waardoor hij van haar rug viel. Het was Spikkelpoot. In de verte hoor Grindvacht de oude Windclan krijger schreeuwend van de pijn wegrennen. Grasvoet lanceerde zich in de lucht en landde op Stekelbes' rug. Grindvacht krabbelde overeind. Grindvacht keek snel om zich heen. Nachtpels en Grasvoet vochten tegen Stekelbes. Waar is Bliksempoot? Angstig keek Grindvacht om zich heen. Hij kon Bliksempoot niet vinden. De poes waar Bliksempoot tegen vocht was er nog wel. Ze rendde op Grindvacht af. Spikkelpoot was Stekelbes aan het helpen. De Windclan poes botste tegen Grindvacht zij. Grindvacht belandde op zijn rug. "Terugtrekken!" Riep Stekelbes opeens. De Windclan poes blies nog één keer in Grindvacht's gezicht en rende terug naar haar territorium. Grindvacht sprong overeind en keek rond of hij zijn vrienden kon vinden. Ze stonden verderop. Grindvacht kon Nachtpels bijna niet zien omdat het donker was en Nachtpels een zwarte vacht had. Grasvoet en Nachtpels waren er niet zo slecht aan toe. Grasvoet had tandafdrukken in zijn staart en een paar krabben op zijn rug. Het bloedde niet heel erg. Nachtpels had een snee in zijn wang en iemand had in zijn voorpoot gebeten. "Waar is Bliksempoot?" Vroeg Nachtpels. Bliksempoot sprong uit de bosjes. "Waar was je? Wat was je aan het doen?" Nachtpels keek Bliksempoot streng aan. "Ik wil ze geen pijn doen..." miauwde Bliksempoot zacht. "Laat ook maar. We hebben gewonnen. Kom, we gaan naar het kamp" miauwde Grasvoet. Samen gingen de vrienden terug naar het Donderclan kamp.
JE LEEST
Warrior Cats Bruine Ogen (#4)
Фанфик*dit is het 4e boek van mijn Warrior Cats serie. Ik raad je aan eerst de andere boeken te lezen voordat je dit boek leest. De andere boeken staan op mijn profiel* Grindvacht en Maanregen verwachten kittens. Als de kittens geboren zijn, ziet Grindv...