Het was 4 dagen nadat Graantand was ontsnapt. Grindvacht was op patrouille langs de Schaduwclan grens met Grasvoet en Nachtpels. "De Schaduwclan valt ons gelukkig niet aan" miauwde Nachtpels. Grasvoet sleep zijn nagels aan een oude boom. "Het heeft al heel lang niet geregent" miauwde hij. "Ja en het is echt heel warm" miauwde Grindvacht. De bosjes op het Schaduwclan territorium ritselde en Appelvacht kwam naar buiten. "Hé Appelvacht!" Riep Grindvacht en hij liep naar haar toe. Appelvacht was na het gevecht met de Zandclan naar de Schaduwclan gegaan. "Hallo" ,miauwde ze, "hoe gaat het met de Donderclan?" "Het gaat wel oké" ,begon Grasvoet, "de Windclan heeft ons een paar dagen geleden aangegvallen maar er is niemand zwaar gewond." "De windclan heeft jullie aangevallen?! Is Snorpels leider geworden?" Vroeg Appelvacht verbaasd. "Snorster" verbeterde Grasvoet haar. "Hoe gaat het eigenlijk met Mintoog?" Vroeg Grasvoet. "Heel goed" miauwde Appelvacht. "Eigenlijk moet ik nu gaan" voegde ze eraan toe. "Wij ook" miauwde Grindvacht en samen met de andere Donderclan krijgers liep hij naar het kamp. "Kunnen we nog even langs de Windclan grens?" ,Smeekte Nachtpels. "Misschien komen we Haankreet tegen. " Grasvoet haalde zijn schouders op. "Ik vind het best" miauwde hij. Grindvacht vond het ook goed. Snel gingen de krijgers naar de Windclan grens. Helaas was Haankreet erin. Daarna gingen de Donderclan krijgers terug naar het kamp. "Vandaag word ik leerling!" Riep Kerskit en ze sprong op en neer. "Zullen we een spelletje spelen?" Vroeg Regenkit aand Kerskit. "Nee! Spelletjes spelen is voor kleine kittens en ik word bijna leerling!" Riep Kerskit. "Wanneer word ik leerling?" Vroeg Regenkit aan Grindvacht. "Nog lang niet, je bent veel te klein" miauwde Kerskit. Kerskit had gelijk; Regenkit was best klein voor zijn leeftijd. "Lengte maakt niet uit. Mosster is toch ook best klein voor een kat en ze is leider" miauwde Grasvoet. Kerskit zei niks. Grindvacht keek dankbaar naar zijn broer. "Wie doet er mee met jagertje?" Vroeg Doornkit. "Ik" miauwde Brieskit. "Ik!" Riepen Grondkit en Regenkit op het zelfde moment. "Doornkit, je bent bijna leerling! Alleen kleine kittens spelen jagertje" miauwde Kerskit en ze stampte op haar broer af. "Wat?" Vroeg Doornkit. "Alleen kleine kittens spelen spelltjes" herhaalde Kerskit. Doornkit keek zijn zusje verward aan. "Als wij een spel willen spelen mag dat toch" miauwde Zonkit die erbij kwam staan. "Geen ruzie maken!" Miauwde Maanregen die samen met Ijstand uit de kraamkamer kwam. Grindvacht liep op Maanregen af en de twee katten raakte elkaars neus aan. "Hoe gaat het?" Vroeg Grindvacht aan Maanregen. "Heel goed" miauwde ze. "Eindelijk word het wat rustiger in de kraamkamer" voegde ze er zachtjes aan toe. Grindvacht snorde. "Zullen we een konijn delen?" Vroeg Grindvacht. Maanregen knikte. Grindvacht liep naar de hoop verse prooi en pakte er een konijn vanaf. Samen met Maanregen zocht hij een plek in de schaduw. Grasvoet ging samen met Ijstand ook in de schaduw zitten. Streepvacht en Zilversteen zochten ook een plekje in de schaduw. Het is ook heel warm vandaag dacht Grindvacht. "Laat alle katten die oud genoeg zijn-" begon Mosster. "Help help!" Riep Grondkit er doorheen. Iedereen draaide zijn kop om naar Grondkit. Ze zat bovenin een boom. "Help help!", herhaalde ze, "de tak breekt!"
JE LEEST
Warrior Cats Bruine Ogen (#4)
Fanfiction*dit is het 4e boek van mijn Warrior Cats serie. Ik raad je aan eerst de andere boeken te lezen voordat je dit boek leest. De andere boeken staan op mijn profiel* Grindvacht en Maanregen verwachten kittens. Als de kittens geboren zijn, ziet Grindv...