2.7 Глава- От селото в града (6-та част)

52 10 2
                                    

      Гледна точка на Питър

    Влязох в следващата стая и там стаояха четири слънчеви часовника. На стената ,разбира се имаше инструкциия и древни рисунки на обикновенни селяни и други. Аз прочетох инструкцията и тя гласеше:

   ,,Задачата ти тук, пътешественико е да свържеш правилно дейностите на обикновените египтяни с точното време, в което са се извършвали така, че да построиж ежедневната програма на селянина, който се е трудел неуморно за своя Фараон. Фараонът, нашият велик владетел, е казвал как, кога и къде се извършвало всичко. Той владееше нашия живот така, че както гласи една наша поговорка ,, Не позволявай да се случи така, че човек неблагороден, несправедлив, покварен или бездарен да дава заповеди на друг.", от него зависеше всичко, но сега всичко зависи от теб. По древните изображения на всяка дейност разбери в кое време са се извършвали. Пословицата под тях ще ти помогне. След това отбележи часовете, на дейностите, на големия часовник в ръцете на Фараона на стената."

    Е, отне ми поне половин час, докато схвана всичко и накрая стигнах до извода, че на тези четири слънчеви часовника бяха отбелязани точни часове като например; 16:30 ; 11:00 ; 12:30 и т.н.. По картинките и пословиците под тях трябваше да разбера коя на кой час отговаря и накрая да отбележа на стенния часовник часовете. Големия, стенен часовник беше различен от другите и стената под него бе изрисувана всеедно Фараона-владетеля го държеше над главата си, нагоре почти до тавана. Малко тругно щях да стигна до там,за да отбележа, но в ъгъла на стаята имаше копие, с което ,предполагам, щях да стигна.

    Не ми се стоеше цял ден там, затова не губих време и започнах да разглеждам картините и да чета надписите под тях. Например първият гласеше:

   ,, Всичко се бои от времето, а времето- от пирамидите!"

     Над него имаше рисунка на селяни, които носят скални блокове на строеж на пирамида. На всяка рисунка се виждаше дали е предиобед, на обед или следобед по разположението на слънцето и по фона-небето така, че това повече ми помогна отколкото поговорките. Те не ми издаваха почти нищо. Но се обзалагам, че е понеже ,,не съм начетен" ,както Серииз би казала, ако беше тук...сега...

   Следващата казваше:

    ,,Воин без командир е като нива без орач."

    Аз успявах да отгатвам часовете и бързо преминавах към следващите, а над тази имаше изображение на нива и орачи, които работеха усилено, под лютото слънце

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    Аз успявах да отгатвам часовете и бързо преминавах към следващите, а над тази имаше изображение на нива и орачи, които работеха усилено, под лютото слънце.

  ,,След всеки спад има подем"

     Този надпис показваше, че хората са извършвали религиозните си действия следобед. Мисля де...

    ,,От разорено село данък не се взима. На насилието се отвръща с насилие."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

..........

    Скоро свърших с гадаенето по древните рисунки и с копието нанесох внимателно часовете по големия часовник. Минута след като начертах линията на последния час, изведнъж започна леко земетресение. Наведох се и покрих главата си с ръце,за да се защитя, ако нещо падне от тавана, но защастие падаше само пясък. Земетресението спря изведнъж, както и започна. Вратата за изход към следващата стая се отвори и аз тръгнах към нея с надеждата това да приключи скоро.

Следва продължение...

Black Riding HoodWhere stories live. Discover now