>01<

6.6K 486 27
                                    

 Îmi las geanta să se trântească de podeaua holului, oftând melodramatic. Școala mă omoară cu temele și pretențiile ei.  Slavă cerului că mai sunt doar două săptămâni și vine vacanța de vară. 

 Colțurile gurii mi se arcuiesc ușor când simt mirosul clătitelor făcute de tata. Mă deplasez încet către bucătărie, deschizând ușa. Acolo stătea el, acelaşi bărbat pe care îl numesc tată, purtând acelaşi şort roz cu o maimuţă pe care i l-am dăruit la 5 ani. Nu ştiu de ce, dar încă mai păstrează chestia aia. Stătea cu spatele la mine, întorcând o clătită şi fredonând melodia ''Thriller'' a lui Michael Jackson.

 Mă sprijin de tocul uşii, chicotind. Se întoarce subtil şi îi întalnesc privirea, albastrul ochilor săi strălucind ușor. Am moştenit culoarea de la tata, şi pot să spun că e cel mai frumos lucru la mine.

- Bună, scumpo! Ai ajuns deja? 

 Îmi dau ochii peste cap, mârâind ușor. O fi el cel mai bun tată din lume,dar e si cel mai protectiv.

-  Mai sunt două săptămâni până la vacanţă,  tată. E mult mai uşor acum, şi unii profesori ne dau drumul mai devreme! mormăi, trăgându-mi un scaun.

 Tata îmi zâmbeşte ştrengar, ridicându-şi sprâncenele.

- Te-am întrebat şi eu. zice, ridicându-şi mâinile în poziţie defensivă. Nu ştii ce pot face elevii din ziua de azi, fată cu băiat...

- Tată! ţip, simțindu-mi obrajii în flăcări.

- Acum ştii de unde ai moştenit perversitatea..

- Nu sunt perversă! protestez.

- Prea mult, și nu acasă.

 Îmi muşc buza, încercând să-mi ascund zâmbetul ce amenința să apară.

- Clătitele mai durează ceva, poţi să te duci să te schimbi. 

 Oftez, punându-mi mâna pe stomacul care aștepta de mult timp mâcarea gătită de acest domn.

- Unde e Lisa?

 Corpul tatei se întoarce, privindu-mă serios, în timp ce agita spatula în faţa mea.

- Nici să nu te gândeşti. mă ameninţă. Abia am reuşit să o culc.  Încep să râd, observând cum se încruntă ușor, confuz. 

- Şi ce o să faci cu o spatulă? râd, apoi fug din bucătărie, înainte să arunce cu arma după mine.

***

 După jumătate de oră m-am schimbat în pijamalele mele preferate, încercând să-mi usuc părul ud și să urmăresc noul videoclip a trupei Little Mix.  Mirossul de clătite îmi învăluie nările, făcându-mi stomacul să o ia razna. Oftez ușor, închizând televizorul.

 Cobor scările, prizându-mi părul umed intr-o coadă în timp ce intru în bucătărie. Tata era la masă, ținând-o în brațe pe Lisa și încercând să îi de-a de mâncare.

- Parcă dormea. rânjesc ușor, servindu-mă cu o porție delicioasă de mâncare.

- S-a trezit. oftează, încercând să se ferească de lingura pe care sora mea o agita periculos de rapid. Când nu eşti acasă mi-e greu să o adorm.

 Înghit în ușor în sec, lăsându-mi capul pe umărul lui.  O serie de amintiri dureroase apar în fața ochilor mei, derulându-se ca un film, care mă va urmări toată viața împreună cu lucrurile care țin de ea. 

- Şi mie mi-e dor de mama.  

 Tata îmi zâmbeşte trist, sărutâdu-mi părintește fruntea. 

-  S-au schimbat multe de la plecarea ei, și știi asta. Încerc să fac lucrurile să revină la normal, dar tot ce pot să sper e că ne vom obișnui să ne amintim de momentele frumoase alături de ea. 


TwitterUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum