mijn droom wordt een nachtmerrie

108 3 0
                                    

' wat heb je gedaan dan?' vraag yanniek bezorgd. ik kijk yanniek aan en hij knikt dus ik vertel het maar. 'ik zag willem aan voor jou. hij stond bij zijn kluis en omdat die van jou ernaast zit en jullie gewoon heel erg op elkaar lijken gaf ik hem een knuffel en kus.' 'ooh ja zo kun je het ook noemen als je iemand anders zoent. je zag hem aan voor mij. ja tuurlijk. en wat heb jij hier op te zeggen willem?' 'nou niet veel want ze heeft alles al gezegd. ze zag mij aan voor jou en toen ze me een kus gaf heb ik me direct terug getrokken omdat ze de verkeerde voor zich had.' 'ooh ja tuurlijk. dat verklaart alles.'zegt yanniek boos. ik pak hem vast. 'het spijt me echt heel erg. wat kan ik doen zodat je mij vergeeft?' zeg ik terwijl ik hem zo lief mogelijk aankijk. 'je hoeft niks te doen.' hij geeft me nog een knuffel en draait zich dan om. 'ga nou maar weg. ik hoef je voorlopig niet meer te zien.' boos loopt hij weg. ik kijk willem vragend aan maar ik kan niks zeggen of willem loopt al achter yanniek aan. shit dit was echt de grootste fout ever. hoe kon ik dit ooit doen? ik ben echt dom. ik voel me vreselijk. ik voel de tranen opkomen dus ik loop naar de meiden wc. ik kijk in de spiegel. het is maar goed dat ik geen mascara draag anders was die nu dubbel en dwars uitgelopen. ik haal de tranen weg maar voor ik de ene traan heb weggehaald is de andere alweer onderaan mijn gezicht. precies op dat moment komt maaike binnenlopen. 'he cath wat is er? waarom huil je?' 'willem... yanniek.... verkeerde persoon.... grootste fout..... boos...' door het gehuil kom ik niet meer uit mijn woorden. 'rustig cathleen. ik snap er helemaal niks van. vertel het eens rustig.' 'i-i-ik zag willem aan voor y-y-yanniek en toen k-k-kuste ik willem dus. echt h-h-het is d-d-de grootste f-f-fout ooit want n-n-nu is yanniek hartstikke b-b-boos op me.' zeg ik stotterend terwijl ik nog harder begin te huilen. 'rustig maar cath. heb je hem uitgelegd dat het een fout was?' vraagt maaike. 'ja maar hij geloofde het niet en is toen boos weggelopen. en daarna is willem hem achterna gegaan.' 'het zal vast wel goed komen. yanniek was gewoon geschrokken maar als hij doorheeft dat het echt niet je bedoeling was zal hij het je echt wel vergeven.' 'ik hoop het.' 'vast wel... maar nu moet je eerst stoppen met huilen want de bel gaat zo. en je wil niet als een verzopen clown in de les zitten toch...' zegt maaike serieus. ik schiet in de lach. 'dat is beter.' ik ben eindelijk gestopt met huilen en droog mijn tranen. ik doe mijn haar weer goed en net wanneer ik klaar ben gaat de bel. samen met maaike loop ik naar de les.

oke, yanniek word dus boos zoals al was geraden. dus deze is aan jou toegewijd shirtjeb

droom mijn droomWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu