#12

4.3K 270 5
                                    

Irish memandang kawasan sekelilingnya. Gelap.

"Gelapnya. Apa aku nak tengok?" gumamnya sendiri.

"Pindah sekolah. Mereka dapat tahu pasal school you memandangkan your school's name dimention oleh pengarah masa meeting tadi. And your last mission is, go and meet the leader of Black Twins Dragon,"

Irish tersentak. "Apa ni?"

Satu per satu perkara yang terjadi keluar bagaikan layar.

"Kau nak ajar dia handling gun, gunakan pisau, track orang, jadi hackers and menipu? You'll teach her how to fight sekali?"

"Kalau ya pun kenapa? Tak boleh? Anak-anak aku semua dah pro buat semua tu seawal 7 tahun. Jadi apa salahnya?"

"Lagi pun dia ada ciri-ciri spy,"

Irish tersentak.

"Lagi pun dia ada ciri-ciri spy,"

"Dia ada ciri-ciri spy,"

"Ciri-ciri spy,"

"Spy."

Satu per satu benda yang terjadi kepada Irish bermain seperti drama. Banyak pulak tu.

Kebanyakan benda yang tidak dia tahu mahupun ingat kini keluar satu demi satu.

"Hello? Ni Cik Irish?"

"Adik cik ada di hospital sekarang. Dia terlibat dalam kemalangan,"

Irish terkejut melihat bayangan dirinya yang sedang duduk di kerusi yang disediakan di hadapan wad. Irish semakin terkejut apabila melihat imejnya sendiri sedang menangis teresak-esak di hadapan wad tanpa menghiraukan orang lain.

"Maafkan kami. Kami dah cuba buat yang terbaik. Tapi Allah lebih sayangkan dia. Maafkan kami,"

Irish menggeleng. "Ni mimpi! Aku nak bangun!"

"Aku akan pastikan binatang yang bunuh adik dengan mak aku terima balasan yang setimpal,"

Irish menutup telinganya.

"Apa ni?!"








****



Firash, Adam dan Aizad masing-masing menghalakan pandangan ke arah Irish yang masih pengsan.

Aizad dan Adam meminta diri untuk ke kafeteria hospital untuk membeli air. Firash masih berada di situ. Tidak sanggup untuk meninggalkan Irish.

"Arghhhh!!"

Firash terkejut melihat Irish yang menjerit secara tiba-tiba.

"Hey! Calm down! Doktor!!! Nurse!! Irish! Calm down please!"

Firash menahan gadis itu yang seperti sedang dirasuk.

"Aku mimpi! Aku mimpi! Aku tak kenal dia! Aku tak kenal perempuan tu!" makin menjadi-jadi teriakan Irish.

Firash terus membaringkan Itish secara paksa.

"Ni aku! Firash. Bertenang!" ujar Firash. Irish tersentak.

Terus berhenti rontaannya. Doktor yang baru tiba memeriksa keadaan Irish.

"Dia stabil. Tapi ingatan dia masih belum pulih. Jangan bagi dia tekanan untuk ingat semula. Biar dia cuba secara perlahan-lahan." kata Dr. Muslim kepada Firash.

Firash mengangguk. Nasib baik dia tak mencarut tadi. Irish dijeling sekilas. Gadis itu sedang memerhatikannya tanpa berkelip.

"Baiklah, saya keluar dulu,"

"Terima kasih, doktor."

Firash menghantar doktor tersebut melalui ekor matanya. Setelah memastikan doktor dan nurse itu tadi keluar, terus sahaja matanya memandang Irish.

"Aku ada adik?" tanya Irish.

Firash mengeluh. "Aku taktahu sangat pasal kau. Jap, aku call Puan Xia." kata Firash. Irish memejamkan matanya.

Dia masih keliru. Imbasan daripada mimpinya tadi tidak terperinci. Dia perlukan masa.













***








"Kalau nak ingatan Cik Irish cepat pulih, saya sarankan agar kamu semua cuba bantu dia. Bawa dia pergi tempat yang dia suka," ujar Dr. Muslim kepada Firash dan Adam. Aizad awal-awal lagi sudah balik. Firash yang suruh.

"Kalau tak berkesan? Ada kaedah lain?" tanya Adam. Sebelum ini, uminya yang merawat Irish namun disebabkan mereka tidak mengenali gadis itu, mereka sekeluarga tidak dapat membantu Irish untuk memulihkan semula ingatannya.

"Cuba bagi dia ingat satu peristiwa tentang kejadian macam mana dia boleh hilang ingatan. Ataupun tempat kejadian. Mana tahu berkesan. Tapi saya tak boleh bagi jaminan sangat sebab peluang agak tipis dan kalau dia tak dapat kawal emosi dia, saya bimbang dia jadi gila,"

Firash dan Adam mengerutkan dahi. "Gila? Maksud doktor?" tanya Firash.

"Awak sendiri yang nampak tadi. Dia hilang kawalan. Mungkin dia boleh ingat sedikit demi sedikit. Cuma saya risau kalau dia tak boleh bersabar dengan semua tu. Ingatan dia yang kembali mungkin boleh menghantui dia dan menyebabkan dia gila," ujar Dr. Muslim.

Adam mengeluh.

"Saya harap Encik Firash dan Encik Adam boleh bantu dia sebab daripada apa yang saya lihat dan perhatikan, Cik Irish ni kuat semangat. Inshaa Allah dia boleh ingat balik kalau dibantu," sambung Dr. Muslim lagi.

Tidak lama selepas itu, doktor tersebut meminta diri untuk memeriksa pesakitnya yang lain. Adam memandang Firash.

"Kamu kenal Nad ke sebelum ni?"












****

Hihohiho. Tumpang lalu😂

Irish boleh ingat balik! Yeay!😂

Yayaya.. Arraaaaa😂 5 chapter lagi baru boleh ingat sepenuhnya😂 tapi tak janji laa😂 well, fake hope gaiss😂😂

 Arraaaaa😂 5 chapter lagi baru boleh ingat sepenuhnya😂 tapi tak janji laa😂 well, fake hope gaiss😂😂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Irish ^ 🔥🔥Buljangnan! Eoeo! My love is on fire! So don't play with me boy, buljangnan!

I Love You, I Remember You [C] Where stories live. Discover now