#14

4.2K 262 11
                                    

Irish termenung diatas katil. Mimpi tadi menjengah otaknya.

"Siapa Elisya?"

Irish mengeluh buat kesekian kalinya. Macam mana dia nak ingat balik?

"Haishh! Siapa yang kenal aku ni?! Aku nak ingat balik!! Siapa Elisya?! Siapa Irene?!" jerit Irish. Nasib baik sekarang ni dia berada di rumah umi dan ayahnya. Bilik soundproof. Tak macam kat apartment. Orang buat 'tu' pun boleh dia dengar.

Eip! Asal otak kotor ni?!

Tiba-tiba, pintu biliknya diketuk. Irish melangkah malas menuju ke pintu bilik. Hanya batrobe yang tersarung pada tubuhnya. Baru lepas mandi, kayh!

Umi dengan ayah kan baru berangkat ke Melaka pagi tadi. Adam mestilah kat office. Irish menggagak bahawa Mak Jah mahu memanggilnya turun makan.

So, dengan senang hatinya dia membuka pintu.

"Shit!"










****





Qaira memandang Firash dan Irish silih berganti.

"Asal muka kau merah, Irish? Kau pulak Firash? Asal tersengih-sengih? Ada benda yang aku tak tahu ke?" tanya Qaira dengan wajah polosnya.

Dua-dua masih senyap. Qaira hanya menjongketkan bahu lalu kembali menyuapkan sesudu aiskrim lagi ke dalam mulutnya. Sekarang ni, mereka masih di ruang tamu banglo milik keluarga Dato' Radzim.

Pandai pembantu rumah ni. Hidangkan aiskrim untuk tetamu.

Sesaat..

Dua saat..

Tiga saa--

"Macam mana kau tahu bilik aku?!" marah Irish. Meja dihempuk. Terkejut beruk Qaira dibuatnya. Nasib baik tak tercekik sudu!

"Abang kau yang bagitau. By the way, nice body," kata Firash dengan wajah tenang. Tak lupa senyuman nakal yang menghiasi bibirnya.

"Pervert! Eyy!!"

Irish kembali duduk.

"Pervert!!!!!!!!! Eeee!"

"S-sorry Adel. A-hku pergi dulu. K-kau a-ambiklah masa. N-nanti aku inform kat c-cikgu."

Start dah. Baru tadi kepala dia okey.

Irish memegang kepalanya.

"Wee.. kau okey? Aku memain je tadi!" kata Firash dengan cemas. Irish menggeleng.

"Siapa Adel?" tanya Irish. Wajah Firash direnung tajam.

Qaira tersedak.

"Laa.. kau tak ingat ke? Adel tu kan nama samaran kau. Kamelia Adelia binti Abdul Hasyim. Tak ingat?" tanya Qaira. Tak semena-mena dahinya dijentik oleh Firash.

"Dia kan hilang ingatan. Apa ke lembap sangat kau ni?" kata Firash dengan wajah bengangnya.

"Macam mana nak tak lembap? Salsha, Aizad, Izzah dengan anak buah kau si Sara tu suka sangat tunjal, tolak, pusingkan kepala aku. Kan dah bodoh," marah Qaira. Apa? Ingat dia tak bengang ke? Rasa nak nyanyi lagu Hate by 4minute je! Sakit hati aku! Huh!

Lain pula situasi yang menganggu Irish.

"Ivy, you kena berhenti. Yes, I know that you can manage your time very well! But I taknak nyawa you jadi risiko, young lady. You mesti berhenti sementara I uruskan orang yang cuba dedahkan identiti you, Irish Nadia,"

Mata Irish terpejam rapat. Dia mahu ingat semula. Dia perlu ingat balik!

"I'm not going to enter the gangster world,"

"Kamelia Adelia binti Abdul Hasyim, huh? Wow! Why I tua sangat ni? 17 years old? Oh my god, you got to be kidding me,"

Irish membuka matanya. Nafasnya tersekat-sekat. Dilihat Firash dan Qaira masih bergaduh.

"Kau selalu sangat cuba jadi bongok, kan dah betul-betul bongok!"

"Aku happy+crazy virus! Mestilah bongok! Takkan nak serius macam korang 24 jam! Tak bestlah cerita ni nanti. Biarlah aku buat lawak walaupun hambar, huh!" marah Qaira pulak.

"Wey. Bawak aku pergi tempat yang aku selalu pergi dulu boleh?" tanya Irish. Dia dah bosan sebenarnya dengar dua ekor tu bertekak.

"Jap jap. Biar aku habiskan aiskrim dulu," kata Qaira. Firash mengetuk kepala Qaira.

"Makin bongok budak tu kang. Baik kau jangan usik kepala dia lagi. Aku takut skru dia tertanggal jugak macam Khairul nanti," kata Irish dengan poker face nya.

"Hah! See! Irish pun back up aku! Wait, siapa Khairul?" tanya Qaira. Irish tersenyum senget.

"Boyfriend aku,"

Pffffttttt! Tersembur aiskrim yang sedang dimakan oleh Firash.

"Apa ni?! Makin banyak rival aku! Ingatkan Azri sorang je!" bentak Firash.

Cerita aku, sukahati aku laa-me.

"Tipu je. Dia tu bestfriend aku. Habis baju aku kau sembur," kata Irish. Terus sahaja dia bangun untuk ke bilik bagi menukar pakaian.

"Perempuan paling tak suka bila baju dorang kotor," sampuk Qaira. Firash mengetuk kepala Qaira lagi.

"Makin bongok la aku nanti, bongok!" marah Qaira.

"Diam ah kau!" marah Firash lagi. Mulut sudah dimuncungkan. Macam gegurl pulak. Eee!

Qaira menggantungkan hanger keatas muncung Firash. Terus Firash menepis hanger tersebut. "Kau dah kenapa?" marah Firash.

Qaira dengan tenang berkata, "aku ingat penyidai baju tadi,"








****

Aye neomu neomu neomu. Neomu neomu neomu neomu neomu neomu. Neooomu neomu neomu neomu neomu neomu neomu jwoa tto nan bareujwo~

Next chap😆😂

Firash^ Hard carry hey!🔥 Arra arra😂 Got7!😝 Mark Tuan as Firash

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Firash^ Hard carry hey!🔥 Arra arra😂 Got7!😝 Mark Tuan as Firash. Bleh bleh bleh.

Hihohiho! Baibai👻👻

Aiii ingatkan nak habiskan cerita ni b4 sch start😂 tahun depan PT3 so hp kat daddy laa😂 but kalau tak siap b4 sch nanti, maybe update dia lambat😂😂




I Love You, I Remember You [C] Where stories live. Discover now