"Kita nak pergi mana ni , Nina?" Tanya Adam curiga
Nina tidak menjawab pertanyaan Adam. Dia cuma tersenyum memandang muka Adam. Matanya mencari-cari kelibat Ecah. Tak sia-sia dia curi-curi baca mesej Ecah dengan kawannya , Faddy. Rasa bersalah namun lagi cepat dia hapuskan Ecah lagi cepat dia bebas dari cengkaman Faiz , lelaki durjana tu.
"Kita makan dekat sana je lah."cadang Adam , jari telunjuknya menunjuk ke arah KFC. Dia bukan apa , perutnya sudah berkeroncong.
Nina menggeleng laju. Dia kena cepat cari Ecah. Cari punya cari akhirnya dia terlihat Ecah yang sedang rancak berborak dengan kawannya. Bibirnya mengukir senyuman. Rancangannya harini mesti berjaya.
"Abang kita makan sana" kata Nina seraya menarik tangan Adam yang terpinga-pinga.
______________________
"Kau ni suka buat lawak hambar. Menyampah tau" kata Ecah sambil membuat muka toya
Faddy tersengih-sengih memandang Ecah. Dah lama rasanya tak lepak dengan Ecah macam ni. Kalaulah Ika masih ada lagi mesti lagi seronok. Faddy melemparkan pandangannya ke arah pintu masuk restoran. Terkenangkan Ika. Tiba-tiba matanya mengesan susuk tubuh seseorang yang dia amat kenali. Matanya kecil besar kecil besar untuk mengenal pasti orang itu.
Jantungnya hampir terhenti apabila dia dapati lelaki itu Adam dengan perempuan lain ?
"Eh, Cah. Tu bukan laki kau ke ?"soal Faddy
Ecah tersengih dengan kata-kata Faddy.
"Jangan nak bohong. Dia ada dekat rumah. Aku datang sini tadi pon naik kereta aku sendiri. Dia cuma han..."kata Ecah terhenti . Muka Faddy nampak serius.
"Tu kau tengok tu.." Faddy menujukkan jari telunjuknya ke arah Adam. Ecah memalingkan mukanya ke arah yang ditunjukkan Faddy.
Dia terkejut. SANGAT !!!!
"Beb sabar beb.."kata Faddy cuba tenangkan Ecah.
"Dia ni..."Ecah mengepal penumbuknya. Geramnya bukan kepalang lagi.
"baliklah jom..."putus Ecah.
"Tak. Kita serang dorang. Geram pulak aku dengan Adam ni. Hish..."kata Faddy lalu mengorak langkah kearah Adam dengan budak perempuan yang tergedik-gedik dengan Adam.
Adoii....Faddy ni buat malu je.
"HOIII !!!" jerkah Faddy. Ecah memerhatikan kelakuan Fadfy dari tempat duduknya. Dia tak berganjak lagi dari tempat duduknya. Malu weh tetiba nak serang-serang orang dekat sini. Walaupun hatinya panas membara melihat dua makhluk yang amat dia kenali tu. Tapi hatinya tak sanggup nak memalukan diri sendiri dekat sini. Dibuatnya jadi viral. Tak malu tujuh keturunan nanti...
"Eh, Faddy. Buat apa sini ?"tanya Adam selamba
Faddy buat muka bengis. Nak ditumbuk je si Adam ni. Tapi badan dia boleh tahan 'sado' jugak. Kecut perut tengok ...
"Ni perempuan mana pulak kau hurung ni ??"tanya Faddy .
Adam tersenyum. Haru betul perangai si Faddy ni. Ni tanya-tanya nak report dekat Ecah lah ni. Gedikk...
"Bini nombor dua aku. Asal??"usik Adam. Nina sudah tersengih-sengih mendengat jawapan Adam.
Muka Faddy dah merah padam. Marah !!
"Ecah...Cah"panggil Faddy
Ecah sudah menutup mukanya , malu. Adam tersentak bila Faddy panggil nama Ecah.
"Weh, Cah sini lah. Tengok laki kau ni dah bebini dua pulak. "Kata Faddy . Kecoh satu kedai.
Adam masih lagi mencari kelibat Ecah.
YOU ARE READING
"OH ENCIK SUAMI" [HOLD]
Romance"Adam.."kata Ika Ecah mengangkat mukanya memandang tepat ke mata Ecah...die mengangkatkan keningnya... "Are you sure, Ika?"tanya Ecah serius Ika mengeluh panjang...degil kawannya ni... "Yes...two hundred percent sure...."balas Ika "Die buat apa deka...