BAB 39

2.4K 88 8
                                    


Tok tok tok...

"Assalamualaikum...mama abah"

Dah 10 minit Ecah  terconggok dekat pintu rumah. Tak de siapa pon nak buka kan pintu rumah ni. Nasib badanlah kena duduk sorang sorang dekat luar malam malam ni.

"Haih, tidur mati ke semua ni."bisik Ecah.

Okay ni last.

"Assalamualaikum...mama abah"

Ecah mengeluh. Sah semua tidur terlampauuu lena malam ni. Ni dah tahap putus asa. Nak tak nak kenalah patah balik rumah ibu.

Clik...

"Waalaikumussalam"jawab Adam.

Ecah mengalihkan pandangannya ke arah pintu. Aduhai rindunya dengan wajah Adam...

"Tak nak masuk ke?"tanya Adam.

Ecah mengangguk. Dia mengorak langkah sebesar-besar yang mungkin masuk ke dalam rumah dengan beg baju yang kemain berat tu. Kononnya nak tidur rumah ibu seminggu. Adam harem nak tolong, ditinggalnya Ecah terkontang kanting dekat bawah ni. Redha je lah.

"Eh, kak Ecah baru balik ?" Tanya Nina.

"Aah." Balas Ecah . Dah tahu tanya pulak minah ni. Dah tanya tak nak offer nak tolong pulak tu. Adik dengan abang sama sama hampeh. Nak je menangis sorang sorang dekat bawah ni.

"Kesian abang Adam tidur sorang sorang tadi. "Kata Nina yang baru keluar dari dapur.

Ecah buat selamber je.

"Tu tadi. Sekarang tak."kata Ecah. Sebukk nak campur hal laki orang.
Huhh !! Yang sorang sorang tu bukan laki ko pun.

"Kak Ecah memang tak reti nak hiburkan hati abang Adam eh"kata Nina.

Zupppp...budak ni nak cari pasal ke canne ni.

"Kenapa pulak ??"soal Ecah , saja nak tengok akal si Nina ni.

"Well , abang Adam selalu sorang sorang bila balik rumah. Nasib baik Nina ada . Boleh teman abang Adam. "Kata Nina . Air yang diambil tadi dihirup perlahan.

Panas telinga Ecah dibuatnya.

"Terima kasih banyak banyaklah sebab jagakan abang Adam , Nina."kata Ecah.

Nina tersenyum sinis.

Ecah dengan hati yang membara terus naik balik. Beg yang berat tu jadi ringan serta merta. Sakit betul hati ni lahai...

"Kalau kau boleh sangat jaga mamat ni kahwin lah dengan dia awal awal dulu sapa suruh lari ikut boypren kau yang tah apa apa tu , senget betullah."rungut Ecah .

"Meh"

Ecah terpinga-pinga . Apahal tetiba baik si Adam ni sampai nak angkatkan beg. Tadi dekat bawah tak nak tolong.

"Tak apa lah biar saya bawa sendiri" kata Ecah . Ala jual mahallah sikit. Lagipun biliknya dah tinggal sedepa je lagi.

"Mama dengan abah pergi rumah sedara . Esok baru balik...awak tidurlah dalam bilik ni" kata Adam.

Ecah tersentak.

"Awak ?"tanya Ecah

"Sebelah"balas Adam dingin.

"Suka hati lah"kata Ecah.

Eh kejap...kalau Nina si gedik tu masuk bilik lepastu tidur sebelah Adam tiba-tiba tu macam mana ?? Dah kena bermadu pulak dengan si  Nina tu. Huarhhh tak rela tau...

"Jap"tahan Ecah

Adam yang tengah kemas kemas barang kerjanya untuk dibawa kesebelah terhenti.

"Awak tidur je sini" kata Ecah.

"OH ENCIK SUAMI" [HOLD]Where stories live. Discover now