Wajah Adam yang penat itu dipandang. Adam dah nak terlelap agaknya. Matanya dah tertutup rapat. Penat gamaknya.
"Tidur ke?" Tanya Ecah
Adam diam. Lambat benor nak jawab.
"Tak"balas Adam
"Ohh...dengar citer awak jadi model baju Melayu dekat butik ibu ?"kata Ecah. Ni lah masanya nak korek rahsia Adam Ashraff.
"Hmm..."gumam Adam , dia sejujurnya sudah sangat penat. Tapi sebab Ecah bertanya dilayankan jugaklah.
Ecah mengerutkan dahinya apabila mendengar jawapan Adam. Dah jadi model ibu tak bercakap cakap. Tup tup dah jadi , hampehh betul. Ibu pun satu bukan nak inform dekat dirinya yang super busy tu , cewahh...
"Tak nak cakap"kata Ecah
Adam membuka matanya sedikit. Dia melihat wajah Ecah yang duduk menghadapnya atas katil. Dah macam tengok orang sakit dekat hospital dengan rambut Ecah yang serabai serabai tu.
"Kan dah tau..."balas Adam
Ecah mencebik.
"Tu pun dari kak Wa. Sejak bila ni jadi model ibu ?"tanya Ecah geram
Adam menjongketkan kedua dua bahunya. Matanya ditutup semula. Rasa mengantuk dah menguasai dirinya yang memang penat tu. Ecah yang memerhatikannya mengeluh panjang. Asal nak tanya je ngantuk , ngantuk je nak tanya. Haih , leceh.
Suasana didalam bilik itu sunyi kembali. Adam dah tidur. Ecah apa lagi tidurlah. Dia pun ngantuk jugak.
______________________
"Sedapnya nasi goreng ni, ma"kata Adam , mulutnya penuh dengan nasi goreng.
Ecah yang duduk disebelahnya menggelengkan kepalanya. Tak senonoh betul makan sambil cakap cakap.
"Mestilah sedap nasi goreng tu Nina buat..."jawab Puan Ain
Burrrrr....
Tersembur air teh yang diminum Ecah. Dia terkejut . Puan Ain dan Adam pun terkejut beruk.
"Eh kenapa ni ?" Soal Puan Ain , risau.
Ecah mengesat mulutnya dengan tisu . Dia menggelengkan kepalanya untuk menjawab soalan Puan Ain tadi. Haih , mana boleh jadi ni. Adam siap puji Nina punya masakan pulak. Hati dah berapi ni.
"Ecah, termenung apa lagi tu. Pergilah lapkan"arah Adam dalam nasa suara yang perlahan. Ecah akur.
"Eh eh ...tak pe tak pe biar Nina buatkan. Kalau akak buat nanti kotor pulak baju. Lagi pun takut tak bersih pulak. Hee"kata Nina yang keluar dari dapur.
"Erkk...terima kasih banyak banyak lah kalau macam tu."kata Ecah , bengang pulak hatinya. Apa dia ingat Ecah tak boleh lapkan ke. Tapi disebabkan dia dah offer nak tolong , biarkan aje. Dia duduk rumah pun bukan buat apa. Hehh...
"Kalau macam tu Ecah pergi kerja dululah."kata Ecah lalu menyalam Puan Ain dan Adam sengal tu.
Nasib baiklah harini Ecah drive sendiri pergi butik , kalau tak kena tunggu Adam. Berzaman lah tunggu si Adam tu makan 'NASI GORENG TERLAJAK SEDAP ' tu. Itu belum termasuk pujian pujian yang boleh meletuskan gunung berapi dalam hati ni. Ni masa Ecah nak keluar rumah ni pun dia boleh duduk lagi dekat meja makan tu , even tadi Ecah tersembur air pun dia still boleh makan. Hish...
*************************
Dalam talian.
"Kau dah buat apa aku suruh ke belum ?" Kata Faiz
Nina menelan air liurnya berkali kali. Dia masih trauma apabila mendengar suara Faiz.
"Dah...kau tunggu je dulu."jawab Nina
YOU ARE READING
"OH ENCIK SUAMI" [HOLD]
Romance"Adam.."kata Ika Ecah mengangkat mukanya memandang tepat ke mata Ecah...die mengangkatkan keningnya... "Are you sure, Ika?"tanya Ecah serius Ika mengeluh panjang...degil kawannya ni... "Yes...two hundred percent sure...."balas Ika "Die buat apa deka...