Hoofdstuk 8

911 29 2
                                    

De volgende dag moest Mara weer vroeg naar school. Kim, naast wie ze de meeste lessen zat, was ziek vandaag. Shit, dacht Mara toen ze het appje met die informatie kreeg van Kim. Dat wordt alleen zitten vandaag. Het was niet zo dat ze geen andere vriendinnen of leuke meiden in haar klas had, maar die hadden ook altijd hun vaste plekken naast elkaar. Dan moest ze maar achter een van hen gaan zitten, dacht ze nog. Maar toen ze het lokaal in stapte zag ze al dat dat onmogelijk was. Het enige lege plekje dat er nog was was rechts voorin, gelukkig niet voor het bureau van de leraar, maar veel slechter had ze het niet kunnen krijgen. Met een zucht ging ze daar maar zitten en ze worp een wanhopige blik richting Beau en Lieke die wel een plekje achterin bemachtigd hadden. Die keken met een gezicht vol medelijden terug in haar richting. Toen zag ze een melding verschijnen op haar telefoon die ze net daarvoor op de tafel had gelegd. Terwijl ze haar boeken ernaast op de tafel legde las ze:

Beau van Doorn

Is Kim ziek?!

Mara ontgrendelde haar telefoon en typte snel terug

Mara Janzen

Jaa :'(

Beau van Doorn

Aww, het volgende uur houden we een plekje bij ons vrij voor je ;)

Mara keek nog even dankbaar naar achter voordat de leraar om hun aandacht vroeg en de les begon. 

De rest van de dag zat Mara vooral op haar telefoon met Famke te appen over vanavond. En ze besloot om eens iets meer over Donny op het internet te gaan zoeken. Hij voetbalde bij Ajax, dus moest er vast wel iets over hem te vinden zijn. 

Mara had niet verwacht dat er zoveel over hem te vinden zou zijn. Als ze alles zou willen lezen zou ze over een jaar nog niet klaar zijn. Nadat ze een paar recente artikelen doorgelezen had, kon ze de verleiding niet weerstaan en ze typte in de zoekbalk achter 'Donny van de Beek' 'Vriendin' in. Voordat ze op zoek drukte, vroeg ze zichzelf eerst af of ze dit wel zou moeten doen. Stel hij had al een vriendin. Dat zou echt een klap zijn. Haar nieuwsgierigheid won het uiteindelijk van haar angst en ze drukte op 'zoeken'. Gespannen wachtte ze totdat de pagina geladen was. Ze betrapte zichzelf erop dat ze haar nagels naar haar mond bracht, maar meteen toen ze dat besefte liet ze haar hand weer zakken. Ondertussen was de zoekpagina geladen, en ze klikte als eerste 'afbeeldingen' aan. Ze zag foto's verschijnen van meerdere meiden, maar alle foto's waren zonder Donny. Maar dat was nog geen bewijs natuurlijk. Snel ging ze naar 'alles' en ze klikte het eerste artikel aan. Het was een site over vriendinnen van voetballers. Al snel zag ze een foto op het scherm verschijnen. Van Donny, met een ander meisje. Mara zat er met een verwarde blik naar te kijken. Hoe kon dit? Ze scrolde naar beneden en las het artikel eronder. 

'Is deze knappe brunette de nieuwe vlam van Donny van de Beek?' luidde de titel. Mara zuchtte, laat het niet zo zijn, laat het niet zo zijn, dacht ze. Snel las ze verder.

'De laatste tijd is de middenvelder van Ajax een aantal keren gespot met deze mooie Amsterdamse dame. Er is nog geen officiële bevestiging vanaf hun kant, maar volgens meerdere mediakanalen speelt er wellicht iets tussen de twee.' 

Mara was er klaar mee, ze wilde dit helemaal niet lezen. Ze keek nog 1 keer naar het meisje op de foto, kopieerde de link van de pagina en klikte hem toen weg. Dit moest ze aan Famke laten weten.  

Famke snapte er, net als Mara, helemaal niets van. En Mara wist nog steeds niet wat ze hiervan moest denken. Er stond wel vaker onzin op internet, maar toch vond ze het echt niet leuk om dit te lezen. Moest ze aan Donny vragen of het waar was? Nee, dat vond ze ook raar. Als er al iets speelde was het nog maar heel kort, want anders had er echt wel een foto op zijn instagram gestaan. En alles kan kapot, toch? 


Een kort hoofdstukje vandaag, maar dat komt vooral omdat ik ook met een ander 'project' bezig ben geweest. Vanaf vanmiddag start er namelijk nog een boek van mij! Dit wordt een kort (kerst)verhaal van waarschijnlijk rond de 8 hoofdstukken. Over welke speler het gaat is nog even een verrassing, maar ik hoop dat jullie het gaan lezen! Ik wil dat boek deze vakantie om de dag gaan updaten zodat jullie (bijna) elke dag iets te lezen hebben in jullie kerstvakantie! Houd mijn account dus even in de gaten vandaag voor de proloog! ;) 

Allemaal alvast fijne kerstdagen en een gelukkig 2017! 

Wissel - Kasper Dolberg, Donny van de BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu