Eindelijk weer een nieuw hoofdstuk van Wissel! Ik wilde eerst Kalverstraat afmaken maar ik heb daar nu opeens geen inspiratie voor ofso.. Ik beloof jullie dat ik hem afschrijf, maar ik ga dus ook verder met schrijven voor Wissel!
Ik heb de eerste paar hoofdstukjes iets aangepast en verbeterd omdat er best wel wat fouten in zaten en stukjes waarmee ik toch niet zo tevreden was, er is eigenlijk niet veel verandert, maar dan weten jullie dat!
Na aandringen van Famke zat Mara nu toch op de fiets naar de Toekomst. Hoe vaker ze het artikel gelezen had, hoe minder zin ze had om naar de Toekomst te gaan die avond, maar uiteindelijk had Famke haar overgehaald. Alleen maar omdat zij echt niet alleen zou gaan en Mara het haar vriendin gunde om bij Vasa te gaan kijken. Ze vond dat ze het niet kon maken om nu niet mee te gaan. Zij had het tenslotte voorgesteld, en het was ook niet Famke's schuld dat Donny met een ander ging, want daar was Mara nu wel van overtuigd.
'Ik ben zo blij dat je meewilde!' vertelde Famke haar nog een keer enthousiast toen ze het sportcomplex opliepen. 'Ik weet zeker dat Vasa het leuk vindt dat we komen kijken! En Donny ook trouwens', voegde ze er nog snel aan toe.
'Hmm', knikte Mara afwezig.
'Hey, maak je je nou nog steeds druk om dat stomme artikel?' Famke merkte nu ook op dat haar vriendin stiller was dan normaal.
'Het was niet alleen een artikel', verbeterde Mara haar, 'Er stond ook een foto bij.'
'Weet jij wel hoe veel meiden op de foto gaan met Donny? Iedereen kan zo'n foto op internet zetten', probeerde Famke haar gerust te stellen.
'Ik weet het niet hoor, die site zet er echt geen onzin op', zei Mara toen.
'Of misschien wel,' ging Famke weer tegen haar in. 'Weet je wat? Je gaat het straks gewoon even aan Donny vragen!'
'Dat is raar,' vond Mara.
'Helemaal niet, en anders vraag ik het.'
'Oke, oke..' Mara wist dat ze dit niet uit Famkes hoofd kon krijgen, 'laten we nu eerst maar naar Vasa gaan kijken dan,' stelde ze voor.
'En Donny,' voegde Famke toe. 'Want daarvoor ben jij hier tenslotte.'
Na de eerste helft stond jong Ajax al 3-0 voor, mede dankzij 2 doelpunten van Vasa. Famke was door het dolle heen.
'Ik ben zo trots op hem,' zuchtte ze voor de vierde keer toen ze de tribune afliepen om een colaatje te halen. 'En zag je die knipoog na dat tweede doelpunt? Die was voor mij hè, dat zag jij toch ook?'
'Ja ik zag het,' glimlachte Mara, die stiekem stikjaloers was op haar vriendin. Waarom had zij altijd zoveel geluk wat jongens betreft? Famke liep dan altijd wel het hele feest af, maar áls ze dan de 'ware' gevonden had, zoals nu, was het echt de meest perfecte jongen die je kon hebben. En wat had Mara? Tot nu toe niks. Ja een crush, die blijkbaar al een ander meisje had.
Nadat Famke voor hen 2 cola had besteld, liepen de meiden weer in gedachten de tribune op. Famke nog steeds dromend over de knipoog van net. En Mara die nu aan het bedenken was hoe ze Donny straks aan moest spreken. Als het dan toch moest deed ze het liever zelf dan dat ze Famke zich er mee liet bemoeien.
Bij hun rij aan gekomen viel het Mara op hoe druk het eigenlijk wel niet was. Het was dan wel mooi weer, maar ze had niet verwacht dat er zoveel mensen naar een wedstrijd op de Toekomst zouden komen kijken. Terwijl ze de rijen scande bleven haar ogen plotseling hangen bij een jongen die een paar rijen boven hen zat. Hij zat gebogen op zijn stoeltje wat naar zijn telefoon te staren. Ze voelde weer die kriebel die ze ook had gevoeld toen ze Donny voor het eerst zag. Haar ogen bleven even hangen.
JE LEEST
Wissel - Kasper Dolberg, Donny van de Beek
FanficMara Janzen en Famke van der Berg zijn al sinds hun 6e beste vriendinnen, ze leerden elkaar kennen bij de F'jes van Buitenveldert, een voetbalclub in Amsterdam. Ondertussen zitten ze in de MO17-2 van deze zelfde club. De selectie redden ze allebei n...