Sorry voor weer geen update vorige week, maar mn computer en wattpad deden vet raar. Ik hoop dat jullie het hoofdstukje wel leuk vinden! xox
Mara zag in haar ooghoeken dat de blonde jongen nog steeds naar haar bleef kijken terwijl ze richting het groepje liepen.
Famke ging gelijk tussen de jongens in staan en begon een gesprek met de eerste de beste jongen die haar de aandacht gaf. Mara zelf wist niet zo goed wat ze nu moest doen, Famke liet haar altijd zitten op dit soort momenten.
Mara was niet zo iemand die zomaar met iedereen een gesprek aan ging.
Terwijl ze buiten het kringetje een beetje ongemakkelijk stond te kijken naar wat Famke aan het doen was, stapte er een jongen naar haar toe. Hij stelde zich voor als Dragi, Mara herkende hem niet, maar hij Mara wel.
'Hey,' zei hij terwijl hij naast haar ging staan, 'Jij was dinsdag op de toekomst, toch?'
Mara keek hem verbaast aan. 'Ja klopt, hoe weet jij dat?'
'Ik zag je lopen,' glimlachte Dragi, 'zo'n mooi meisje als jij valt me wel op natuurlijk.' zei hij er nonchalant achteraan.
Mara wist even niet wat ze moest zeggen. Ze keek maar naar beneden, naar haar allstars, waarom had ze niet gewoon hakken aangedaan? Nu voelde ze zich zo klein tussen deze mensen.
'Hey niet verlegen worden nu,' zei Dragi, terwijl hij zich bukte om Mara in de ogen te kijken, 'Neem een voorbeeld aan je vriendin daar,' en hij wees in de richting van Famke die al bijna om de nek hing van waarschijnlijk een van de teamgenoten van Dragi.
Mara keek op in de richting waarin Dragi net had gewezen.
'Dat is je vriendin toch?'
Mara knikte.
'Ik ben niet echt zo,' zei ze toen tegen Dragi. Ze kon maar beter gewoon een normaal gesprek met hem aangaan. Weglopen was ook niet echt een optie meer en anders zou deze avond al helemaal zo saai worden.
'Dat hoeft ook niet hoor, het was maar een grapje eigenlijk, dit gaat wel heel snel,' zei hij terwijl hij weer in de richting keek van Famke en haar nieuwe crush.
'Is dat je vriend? Die bij Famke staat?' vroeg Mara toen aan Dragi, die lachte en keek haar aan.
'Ja dat is Vaclav, misschien ken je hem wel? Hij houdt van aanpakken zoals je ziet.'
Nu was het Mara's beurt om te lachen, Famke en Vaclav waren inmiddels van het groepje weggelopen en stonden innig met elkaar te zoenen in de hoek van de kamer. Vanuit het kringetje achter hen klonk wat gefluit.
'Ze vinden elkaar wel leuk zo te zien,' zei Mara tegen Dragi, die nog steeds naast haar stond.
'Ja zo ziet het er wel uit,' hoorde Mara opeens achter zich.
Ze draaide zich om en keek weer recht in de ogen van de jongen die haar een paar minuten geleden zo in de war maakte. Weer wist ze niet wat ze zeggen moest. Ze was net van plan weer haar allstars te gaan bestuderen toen de jongen zijn hand uit stak.
'Ik ben Donny, wie ben jij?'
Mara glimlachte voorzichtig en keek hem aan toen ze ook haar hand uit stak en zei, 'Mara'
Haar ogen bleven weer in de zijne hangen en hun handen leken wel minutenlang in elkaar te zitten toen Dragi opeens zei: 'Zo, dat klikt wel goed tussen jullie he?'
Mara en Donny draaiden allebei verschrikt hun hoofd richting Dragi, die hun grijzend aan stond te kijken. Voorzichtig maakte Mara haar hand los uit die van Donny, hoewel ze het liefst de hele avond zo had gestaan. Wat deed die jongen opeens met haar?
Ondertussen werd het nog drukker in de kamer, het leek Dragi ook op te vallen, want hij vroeg aan Donny en Mara, 'Zullen we even naar buiten gaan? Het wordt hier een beetje druk en ik heb echt even frisse lucht nodig.'
Buiten ploften ze met zijn drieën op de nog lege lounge bank neer. Mara zat tussen Donny en Dragi in. Donny schoof nog net iets dichter naar Mara toe, zodat hij nu dicht tegen Mara aan zat. Het gaf Mara een raar gevoel in haar buik, en ze voelde haar wangen lichtjes rood worden.
Waarom raakte ze toch zo in de war van deze jongen? Wat is er anders aan hem dan aan alle andere jongens?
Mara keek even voorzichtig opzij naar Donny om een antwoord te zoeken. Het was eigenlijk precies haar lijstje, die ze ooit samen met Famke opgesteld had. Blond haar, mooie blauwkleurige ogen, een voetballer, want dat was ook een eis bij Mara. En zo ging het lijstje nog wel even verder.
Hoe langer ze keek, hoe meer Mara tot de ontdekking kwam dat eigenlijk alles klopte. Donny was de jongen die bij dat lijstje hoorde. Maar dat waren er toch wel meer?
Ze was zo diep in haar gedachten dat ze niet eens door had dat Donny op keek en tegen haar zei: 'Vertel eens wat over jezelf.'
Dragi had door dat ze het niet hoorde en gaf haar een duwtje in haar zij. 'Ja, vertel is wat over jezelf.' herhaalde hij Donny.
Mara keek verschrikt op, ze wist even niet waar ze beginnen moest.
'Nou ik ben dus Mara,' begon ze toen maar, 'ik ben 17 jaar en ik woon in Amsterdam, en oohja ik voetbal ook.' Ze hoopte dat Donny haar staarsessie van net niet opgemerkt had.
'Leuk!' vond Donny, 'Bij welke club? In welk team?'
'Buitenveldert,' antwoordde Mara, 'Eerst in de MO17-2 maar vanaf volgende week mag ik in de MO19-1 mee gaan spelen.'
Ze begon een beetje los te komen merkte ze, Donny en Dragi waren ook oprecht geïnteresseerd.
Donny keek haar bewonderend aan, 'wow, dan ben je niet slecht denk ik.'
'Geen idee, ik heb mezelf nog nooit zien voetballen,' glimlachte Mara bescheiden.
'Jullie voetballen bij Ajax toch?' vroeg ze toen aan Donny, zodat ze het niet alleen maar over haar zouden hebben vanavond.
Donny knikte, 'Ja klopt'
'Wow dan ben je niet slecht denk ik,' Mara keek met een voorzichtige grijns opzij om te kijken of Donny haar opmerking snapte.
Donny keek haar even aan en lachte toen. 'Geen idee, ik heb mezelf nog nooit zien voetballen.' zei hij, en hij keek Mara uitdagend aan.
'Heb je nog nooit je eigen wedstrijd teruggezien?' kaatste Mara toen bijdehand terug, 'Lekkere profvoetballer ben je dan.'
Donny wist nu even niet meer wat hij moest zeggen, naast hen zat Dragi vermakelijk te lachen. 'Oeh Don, nu heb je niks meer te zeggen he,' grinnikte hij.
Na een gezellige avond stonden ze om 2 uur op van de bank om Famke en Jess en de teamgenoten van Dragi en Donny te zoeken.
'Kom je dinsdag nog kijken naar onze wedstrijd?' vroeg Donny, terwijl hij opstond. Hij had het eerder deze avond ook al gevraagd maar toen had Mara niet echt antwoord gegeven.
'Ja, als ik Famke ook mee krijg, dan ben ik er!' glimlachte Mara.
Donny keek haar blij aan. 'Leuk! Tot dinsdag dan!'
'We appen nog wel,' knikte Mara. Ze had net de nummers van Dragi en Donny al opgeslagen in haar telefoon.
'Zeker,' fluisterde Donny in Mara's oor terwijl hij haar in een knuffel trok.
Hij liet haar los en gaf haar nog een snelle knipoog. Toen liep hij met Dragi naar binnen om hun teamgenoten te gaan zoeken.
Mara bleef nog even staan en keek de jongens na terwijl ze naar binnen liepen.
Die knuffel van net had haar weer helemaal in de war gemaakt. En die knipoog daarna... Ze hoopte dat hij haar snel zou appen.
Snel liep ze achter de jongens aan naar binnen om Famke en Jess te gaan zoeken.
JE LEEST
Wissel - Kasper Dolberg, Donny van de Beek
FanfictionMara Janzen en Famke van der Berg zijn al sinds hun 6e beste vriendinnen, ze leerden elkaar kennen bij de F'jes van Buitenveldert, een voetbalclub in Amsterdam. Ondertussen zitten ze in de MO17-2 van deze zelfde club. De selectie redden ze allebei n...