Ik heb zondag zo'n onwijs leuke middag gehad op de toekomst! Eindelijk kon ik m'n vriendinnen en al die lieverds weer zien! En Wow, volgens mij zijn wij de lucky kids die een foto met een lachende Kasper hebben want hij lachte precies op het moment van de foto om Lasse 🙃🙃 Hier een hoofdstukje voor jullie!
'Bel ik gelegen?' Aan de andere kant van de telefoon klonk de stem van Edwin, haar trainer, geheimzinnig door de telefoon.
'Ehh, jawel, hoezo?' Antwoordde Mara terwijl ze gehaast naar een plekje in de al aardig volle tram zocht. Ze was onderweg naar Jess, die ze al een tijdje niet gesproken had.
'Ik heb een erg leuk nieuwtje voor je.'
'Vertel.' Ondertussen had Mara een plekje gevonden.
'Je mag zondag meetrainen met de Ajax vrouwen.'
'Huh wat?' De verbazing was in haar stem te horen. 'Ik?'
'Ja jij.' De stem van Edwin klonk trots.
'Alleen ik?'
'Alleen jij,' bevestigde Edwin aan de andere kant van de lijn.
'Maar..'
'Ze hebben iemand gestuurd, naar onze laatste twee wedstrijden. Ze vonden 1 iemand er uit springen, dat was jij Mara. Ze willen je graag uitnodigen om mee te trainen en vervolgens een jong vrouwen team op te starten. Alhoewel het nu nog niet zeker is dat je daar sowieso bij zit.' Legde haar trainer uit.
Mara wist even niet wat ze zeggen moest.
'Dat is geweldig!' Riep ze na een tijdje uit. Een aantal mensen om haar heen keken verstoord op.
'Ik zie je morgen weer bij de training. Fijne dag nog!' En met dat gezegd te hebben hing Edwin op. Mara hoorde haar telefoon piepen en liet haar hand toen zakken op haar schoot. Ze was gevraagd voor Ajax. Haar droom. Famkes droom. Hun droom samen. Maar nu ging ze alleen. Sowieso besefte ze nog niet dat dit echt was. De eerste aan wie ze dacht was Donny.
'Don!' Schreeuwde ze bijna door de telefoon toen ze de tram uit was. Zigzaggend liep ze tussen de mensen door op zoek naar het café waar ze met Jess afgesproken had.
'Lieverd, waarom bel je?' Donny's lieve stem klonk aan de andere kant van de lijn.
'Je gelooft het nooit.'
'Je maakt me nieuwsgierig.'
'Ik mag mee trainen met de Ajax dames!'
'Nee!' Donny's stem klonk verrast. 'Echt waar? Ik ben zo trots op je.'
'Ja! Edwin belde net. Het is zondag al.'
'Zal ik je dan maar ophalen zondag, dan kan ik je meteen de weg wijzen op de toekomst.' Grapte Donny. Ze hoorde de blijdschap in zijn stem. Donny wist ook heel goed dat dit was waar ze altijd al van gedroomd had.
'Ja,' zei Mara. Dat was inderdaad wel een goed plan. Zeker nu ze niet samen met Famke kon gaan...
'Is er iets?' Waarschijnlijk was Donny de kleine teleustelling in haar stem ook opgevallen.
'Ik ben alleen uitgenodigd Don. Famke mag niet mee...'
'Hey, dat komt goed, Famke komt er vanzelf. Zij heeft ook nog niet zo vaak mee mogen spelen in jullie team.'
JE LEEST
Wissel - Kasper Dolberg, Donny van de Beek
FanfictionMara Janzen en Famke van der Berg zijn al sinds hun 6e beste vriendinnen, ze leerden elkaar kennen bij de F'jes van Buitenveldert, een voetbalclub in Amsterdam. Ondertussen zitten ze in de MO17-2 van deze zelfde club. De selectie redden ze allebei n...