Hoofdstuk 16

845 26 2
                                    

Speciaal omdat Donny vandaag jarig is! En omdat ik het wel weer tijd vond voor een update..

'Donny houdt niet van me, Donny houdt van me..' Nog 2 blaadjes waren er over. 

'Donny houdt niet van me.. Donny houdt van me!' Mara keek met een lach op haar gezicht naar Donny die haar met een nog grotere glimlach aan keek. 

'En? Heeft dit madeliefje ook gelijk?' wilde Mara weten. 

'Natuurlijk!' knikte Donny. 

'Mooi zo,' vond Mara. 

'Inderdaad mooi,' Donny staarde even voor zich uit en richtte zijn blik toen weer op Mara. 'En nu we toch zo van elkaar houden, kan ik je maar beter meteen vragen of je m'n vriendinnetje wilt zijn?' 

Verbaasd keek Mara hem aan. 

'Alleen als je dat wilt natuurlijk,' ging Donny verder. 

'Ja, dat wil ik,' Mara vloog op hem af om hem voor de tweede keer vandaag een knuffel te geven. 'Alleen als jij ook mijn vriendje wilt zijn?' 

'Hmm, daar moet ik nog even over nadenken,' grapte Donny. Mara stak haar tong naar hem uit. 


Even later lagen ze met zijn tweeën op het gras dromend voor zich uit te staren. Donny had zijn arm om Mara heen geslagen en speelde wat met een plukje van haar haar. 

'Wat verwacht je eigenlijk van een relatie?' vroeg Mara Donny na een tijdje. 

Donny leek even na te denken. 'Je bedoelt hoe vaak we elkaar gaan zien en zo?' 

Mara knikte, 'Ik heb natuurlijk wel gewoon school, en jij je voetbal..' 

'Zo vaak als het kan,' Donny draaide zijn hoofd zodat hij haar aan kon kijken. 

'Lekker vaag ben je weer,' giechelde Mara terwijl ze Donny op zijn neus tikte. 

'We moeten gewoon rekening met elkaar houden, als jij druk met school bent, of ik moet voetballen, dan lukt het gewoon niet, dat weten we van elkaar, toch?' 

Mara knikte weer en legde haar hoofd op Donny's schouder. 


'Wat zijn  je dromen?' Mara besloot nadat het weer even stil was geweest door te gaan met vragen stellen.

'Je stelt me wel diepe vragen vandaag hè,' grinnikte Donny. 

'Ik ben gewoon nieuwsgierig,' bekende Mara. 'Vooral omdat je je grootste droom al bereikt hebt, lijkt mij.' 

'Ooh ja?' Donny keek Mara nieuwsgierig aan. 

'Ja, je speelt bij Ajax, en hebt zelfs al in het eerste gespeeld! Weet je wel hoeveel jongens er in jouw schoenen zouden willen staan?' 

'Daar heb je gelijk in,' knikte Donny instemmend. 'Ik ben ook heel blij dat ik hier mag voetballen, maar ooit hoop ik op een nog hoger niveau te komen dan Ajax.'

Het bleef weer even stil. 'En wat zijn jouw dromen?' 

'Hier op de toekomst voetballen bij Ajax,' vertelde Mara meteen. 'En voor het Nederlands elftal uit komen lijkt me ook geweldig.' 

'Ja dat is het ook..' zei Donny. 'Als je zo doorgaat, dan komen die dromen sowieso uit.' 

'Ik hoop het maar,' zuchtte Mara. Het was weer even stil. 

'Die eerste droom kunnen we al waar maken,' zei Donny opeens. Mara keek hem verbaasd aan. 

'Wacht hier,' beval Donny haar, 'ik ben zo terug.' 

Wissel - Kasper Dolberg, Donny van de BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu