'Toppers!' riep Edwin trots toen de meiden het veld af kwamen lopen na de 5-0 overwinning. Het was een heerlijke wedstrijd en Mara was blij dat ze er vandaag in mocht staan.
'Je deed het fantastisch,' zei Donny tegen Mara voordat hij haar een snelle kus gaf.
'Te klef,' vond Appie, hij stond er een beetje ongemakkelijk naast.
'Als je nou eindelijk zelf eens op zoek gaat naar een vriendin hoef ik dat gezeur van je niet meer aan te horen,' plaagde Donny hem. Maar Appie negeerde zijn vriend en wendde zich tot Mara.
'Ben je altijd zo goed?'
'Ik bedoelde hiermee dus niet dat je met mijn vriendin gaat lopen flirten,' waarschuwde Donny hem lachend.
'Gast, ik mag toch wel zeggen dat ze talent heeft, heb je zelf niet gezien hoe goed ze speelde?'
'Natuurlijk heb ik dat gezien,' reageerde Donny, hij keek Mara met een lieve glimlach aan.
'Hey en Famke dan?' vroeg Mara met de bedoeling haar vriendin er ook er bij te betrekken.
'Die was ook super,' knikte Donny.
'Jammer dat Vasa er niet bij is, hij was vast trots op je geweest,' zei Appie.
'Nou.. dat betwijfel ik,' sprak Famke Appie tegen.
'Hebben jullie ruzie?' vroeg Donny voorzichtig.
'Inderdaad?' viel Appie zijn vriend bij. 'Vasa doet de laatste tijd ook zo kortaf als we over jou beginnen.'
'Dus jullie zijn de hele training over ons aan het roddelen?' probeerde Famke het onderwerp te veranderen. Maar dat lukte duidelijk niet. Appie was veel te nieuwsgierig.
'Draai er nou niet om heen,' vertelde hij Famke. 'Misschien kunnen we jullie wel helpen.'
Famke zuchtte. 'Ja nou, we hebben niet echt ruzie, het loopt even niet zo lekker ofzo, ik heb hem gister een appje gestuurd met de vraag of hij dit weekend kon praten.'
'Verstandig,' vond Donny.
'Ja hè, vond ik nou ook,' knikte Mara.
'Jij hebt het zeker bedacht, bijdehandje,' grinnikte Donny terwijl hij Mara zacht een stomp in haar zij gaf.
'Ja, maar hij heeft dus nog steeds niet gereageerd..' onderbrak Famke de twee teleurgesteld.
'Meisjes, komen jullie nog even mee naar de kleedkamer? Ik wil nog even met jullie na bespreken,' hoorde Mara Edwin zeggen. Ze wist dat hij daarmee haar en Famke bedoelde.
'We komen eraan!' riep ze terug. 'Zien we jullie straks nog?' vroeg ze Appie en Donny.
'Ja,' besliste Donny voordat Appie iets kon zeggen. 'We wachten in de kantine.'
'Ik vond in de kleedkamer wachten ook wel oké,' hoorden ze Appie nog tegen Donny zeggen toen ze wegliepen. Mara grinnikte.
'Ik heb een appje!' Famke pakte nieuwsgierig haar telefoon erbij. Ze zaten met zijn vieren in de zon op een terrasje in Amsterdam nadat ze besloten hadden te gaan shoppen. Eigenlijk had Mara ook nog veel voor school te doen, maar dat kon wachten vond ze. Ze hadden het enorm gezellig, alleen Famke had de hele middag om de minuut op haar telefoon gekeken en gewacht op een appje van Vasa. Mara hoopte dat ze die nu eindelijk binnen kreeg.
'Pfff.. het is m'n moeder, hoelaat ik thuis kom eten..' zuchtte Famke teleurgesteld toen ze haar telefoon had ontgrendeld. Appie schoot in de lach.
'Doe gewoon even chill en leg dat ding neer, hij reageert vanzelf wel, en anders gaan we morgen naar hem toe.'
'Daar houd ik je aan,' Famke keek Appie aan in de hoop een deal te sluiten.
'Deal,' Appie schudde haar hand.
'Aah dit jurkje zou jou zo mooi staan,' Famke hield een jurkje voor Mara's neus die ze net zelf uit het rek had gepakt.
'Hij staat jou vast ook goed,' zei Mara terwijl ze de stof door haar handen liet glijden.
'Kan, maar jij gaat hem passen,' Famke sleurde Mara mee naar de pashokjes waar Donny en Appie ondertussen een stoel hadden gevonden.
'Gaat het nog lang duren?' vroeg Appie ongeduldig. Hij zat er nog geen 5 minuten, maar blijkbaar vond hij het nu al te lang.
'Mara wilde nog even een jurkje passen, en daarna kunnen we wel weer gaan denk ik,' meldde Famke terwijl ze Mara een pashokje in duwde.
'Ik?!' protesteerde die, 'jij wilde zo graag dat ik hem aan zou doen.' Zuchtend trok ze haar jasje uit.
Nadat uiteindelijk Mara én Famke een nieuw jurkje hadden gescoord - Famke had gelijk, hij stond Mara toch wel heel erg leuk, liepen ze richting de ijssalon.
'Nog steeds geen appje,' constateerde Famke toen ze na een uur wachten nu uiteindelijk toch weer haar telefoon in haar handen had. 'Hoelaat gaan we morgen naar Vaclav Ap?'
'Gaan we samen?' vroeg Appie verbaasd. 'Dat lijkt me nou geen goed idee.'
'Wie moet me dan redden als hij me in elkaar slaat?' vroeg Famke zich af.
'Ik heb een idee! We gaan gewoon met zijn drieën mee!' stelde Mara voor.
'En dan met z'n vieren voor zijn duur gaan staan zeker?' zei Appie lacherig.
'Nee, wij verstoppen ons en wachten tot Famke weer naar buiten komt.'
'Ja! Please, Appie ga je mee?' Famke hing bijna om zijn nek.
'Hm we zien wel,' zei die twijfelend.
'Hoelaat morgen voor Vasa's huis?' vroeg Donny terwijl hij Mara en Famke een knipoog gaf.
Hmm hoe gaat dit aflopen?
JE LEEST
Wissel - Kasper Dolberg, Donny van de Beek
FanficMara Janzen en Famke van der Berg zijn al sinds hun 6e beste vriendinnen, ze leerden elkaar kennen bij de F'jes van Buitenveldert, een voetbalclub in Amsterdam. Ondertussen zitten ze in de MO17-2 van deze zelfde club. De selectie redden ze allebei n...